MS Windows
briani 27239
smart back-up
Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 25-11-06 19:27

Hej NG

I helt gammle dage kunne man med sin commendore 64 vælge kun at gemme
ændrede filer, og derefter sammenligne, for at se om det hele var kommet
med. (Tænk sig, jeg husker knapt igår, men min 64 )

Er det muligt at gøre noget af det samme med sin computer idag? Bruger XP
home (sikkert - installeret ved modtagelse)

Mange nolstalgiske hilsner

Charlotte, der stadig har sin 64, med printer, kasette og diskette stadion.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 25-11-06 20:01

"Charlotte P. Korsør" <Taarnborgvejfjerndette@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:45688aaf$0$14033$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
>
> Mange nolstalgiske hilsner
>
> Charlotte, der stadig har sin 64, med printer, kasette og diskette
Ak ja Stones Kopikontrol kunne være svaret http://www.stoneware.dk/

Bjarne Chr

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-11-06 21:09

Bjarne Chr skrev:

> Stones Kopikontrol kunne være svaret http://www.stoneware.dk/

Kan det program mon køre på en Win2003-server og kopiere direkte
til et mappet netværksdrev?

Ja; jeg kunne selvfølgelig bare prøve, men hvis nu en eller anden
allerede havde prøvet...

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rado

Dato : 27-11-06 06:20

Det kan Second Copy:

http://centered.com

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-11-06 12:28

Rado skrev:

> Det kan Second Copy:

Det ser interessant ud, hvis ellers man har mulighed for at
bestemme, hvornår den skal synkronisere data.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rado

Dato : 28-11-06 02:52

On Mon, 27 Nov 2006 12:27:47 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Det ser interessant ud, hvis ellers man har mulighed for at
>bestemme, hvornår den skal synkronisere data.

Det har du på flere forskellige måder, og der er også flere måder at
kopiere/synkronisere på. Plus en utal af andre
konfigurationsmuligheder og features. Har selv brugt den gennem flere
år og synes den er virkelig god.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-11-06 15:39

Rado skrev:

> Det har du på flere forskellige måder, og der er også flere
> måder at kopiere/synkronisere på.

Det vil jeg straks kigge nærmere på så. Tak for tippet.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomsen

Dato : 25-11-06 20:58

> [...]
>
> Mange nolstalgiske hilsner
>
> Charlotte, der stadig har sin 64, med printer, kasette og diskette

Hej
Mener også at et program som TotalCommander kan gøre det.
http://www.totalcommander.dk/index.php?page=download

mvh Ole

Fra : John V.

Dato : 25-11-06 21:08

> Hej
> Mener også at et program som TotalCommander kan gøre det.
> http://www.totalcommander.dk/index.php?page=download
>
> mvh Ole

MENER????

Fra : O. Skjold

Dato : 25-11-06 21:38

Charlotte P. Korsør skrev i

<klip>

> Er det muligt at gøre noget af det samme med sin computer idag?
> Bruger XP home (sikkert - installeret ved modtagelse)

Der er nok flere metoder men jeg bruger et program der hedder
AllwaySync til at synkronisere nogle mapper ml. den lokale disk
og nogle mapper på nogle netværksdrev. Virker udmærket.

Det findes på dansk og kan hentes her: www.allwaysync.com

Det er freeware sålænge det er til "moderat brug" som der står på
siden.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-06 10:23

O. Skjold wrote:
> [...]
>
> Det findes på dansk og kan hentes her: www.allwaysync.com
>
> Det er freeware sålænge det er til "moderat brug" som der står på

Den fortæller selv når den synes at brugen ikke længere er moderat. Jeg
ofrede de par pebernødder de forlangte. Efter version 4.6.7 er der indført
en advarsel om sletning af filer. Jeg har ikke fundet ud af at dræbe
funktionen, så AS går i stå og skal have besked om handling for hver enkelt
fil

Stig Bang-Mortensen

Fra : O. Skjold

Dato : 26-11-06 11:24

Stig Bang-Mortensen skrev i

<klip>

> Den fortæller selv når den synes at brugen ikke længere er
> moderat.

Jeg har set det een gang hvor jeg bare trykkede OK.

> [...]
> fundet ud
> af at dræbe funktionen, så AS går i stå og skal have besked om

OK, så beholder jeg min version 4.6.1 Sig til hvis du
mangler...

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-06 12:21

O. Skjold wrote:
> Stig Bang-Mortensen skrev i
>
> <klip>

> Jeg har set det een gang hvor jeg bare trykkede OK.

> OK, så beholder jeg min version 4.6.1 Sig til hvis du
> mangler...

Jeg har jo betalt så jeg kan få hvad jeg vil have

Jeg opdagede det da jeg opdaterede til 4.6.8. Heldigvis havde jeg
installationefilen til 4.6.7 endnu.

Jeg venter på et svar fra Always Sync.

Stig Bang-Mortensen

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 25-11-06 21:56

> [...]
>
> Mange nolstalgiske hilsner
>
> Charlotte, der stadig har sin 64, med printer, kasette og diskette

Hej Charlotte
Det er jo faktisk det du har mulighed for ved "Systemgendannelse".
Hilsen
Jørgen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-11-06 22:23

Den 25-11-06 21.55 skrev Jørgen Jørgensen følgende:

> Det er jo faktisk det du har mulighed for ved "Systemgendannelse".

Det gælder kun for systemfiler, ikke andre programfiler eller alle ens
datafiler.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Rævekage: Rævens godt gemte ekskrementer...

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 26-11-06 00:54

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Rævekage: Rævens godt gemte ekskrementer...

Jeg bruger SyncBack til det formål kun at lave backup af ændrede filer. Det
er program med mange avancerede muligheder, og i øvrigt s....godt. Findes i
en gratis version, prøv Google.

Fra : skibber-g.mail

Dato : 26-11-06 15:03

On 25-11-2006 19:27:24, "Charlotte P. Korsør" wrote:
> [...]
>
>Mange nolstalgiske hilsner
>
>Charlotte, der stadig har sin 64, med printer, kasette og diskette stadion.

SyncBackSE kan det samt en masse andre rare ting
har selv brugt det et stykke tid nu og er meget tilfreds.

http://www.2brightsparks.com/

/skibber