MS Windows
briani 27239
Fjerne IPX
Fra : Carsten Keller

Dato : 24-11-06 15:50

Hej gruppe.

Er der nogen der har en løsning til at fjerne IPX-protokollen permanent fra
en maskine, altså så den ikke umiddelbart kan installeres igen? Den rigtige
løsning er selvfølgelig at gøre brugerne til Users i stedet for
Administrators, men det er ikke lige en mulighed.

Keller

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-11-06 19:31

On Fri, 24 Nov 2006 15:49:30 +0100, "Carsten Keller"
<ck@no-more-swen.iha.dk> wrote:

> [...]
>løsning er selvfølgelig at gøre brugerne til Users i stedet for
>Administrators, men det er ikke lige en mulighed.

Hvorfor er IPX-protokollen et problem for dig ?

Fra : Carsten Keller

Dato : 27-11-06 09:33

"Michael Rasmussen" <mic@HaderSpam.dou.dk> wrote in message

> Hvorfor er IPX-protokollen et problem for dig ?

Ja, behovet er nok lidt specielt. Jeg driver et stort netværk med en masse
studerende. De små pus bliver engang i mellem trætte af at lave noget
fornuftigt og har så fundet diverse små spil fra gamle dage de kan spille
over nettet.

Mange af dem kommunikerer med IPX, men det genererer med jævne mellemrum en
pokkers masse broadcast der tager livet af et par gamle printservere.

Den rigtige løsning på dette ville selvfølgelig være at forhindre dem i at
installere spillene, men hvis man uden større problemer kunne fjerne
IPX-protokollen eller gøre den ubrugelig uden at skade resten af systemet
ville det jo være nemmere.

Keller

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-11-06 00:19

Carsten Keller skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Er der nogen der har en løsning til at fjerne IPX-protokollen
> permanent fra en maskine, altså så den ikke umiddelbart kan
> installeres igen?

Hmm - hvorfor ville du gøre det ?

Hvis den ikke ligger i Windows, så kan man jo bare installere den
fra en cd eller diskette.......

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard