MS Windows
briani 27239
Søger program der kan lukke programmer og ~
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 23-11-06 22:17

Hej...

Jeg har en filserver hvor jeg skal tage backup af nogle filer som kører en
mailserver, sagen er det bedste er at lukke denne mailserver ned så længe
jeg tager backup.

Jeg tænkte så, om der evt. fandtes et program der kan lukke en application
ned, starte en ny, og atter starte min mailserver op igen.

Nogle der kender til om der findes sådan et stykke program ?

// Kim

Fra : Bertel Brander

Dato : 23-11-06 22:32

Kim Jørgensen skrev:
> [...]
> ned, starte en ny, og atter starte min mailserver op igen.
>
> Nogle der kender til om der findes sådan et stykke program ?

En bat fil?

tskill til at lukke
start til at starte.

Kør
tskill /?
og
start /?

For at finde ud af hvordan de bruges.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 23-11-06 22:39

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> En bat fil?
>
> tskill til at lukke
> start til at starte.
>
> Kør
> tskill /?
> og
> start /?

Hmm, kunne måske bruges, tak for tippet, so far...

Kan man indlægge nogle pauser i en sådan bat fil ?

En enkelt ting der måske spiller ind, er jeg gerne vil terminere denne
mailserver korrekt, og det foregår ved at vinduet er aktivt, man trykker Q
og enter, så går der lidt, så lukker den ned, kan man mon trylle sig ud af
dette issue ?

Mvh

Kim

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 23-11-06 22:41

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> wrote in message

> [...]
> og enter, så går der lidt, så lukker den ned, kan man mon trylle sig ud af

Bonus-info, denne mailserver kører i ligesom et dos vindue (lotus domino
server)

Mvh

Kim

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 23-11-06 22:52

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> skrev i en meddelelse

> "Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> wrote in message

> Bonus-info, denne mailserver kører i ligesom et dos vindue (lotus domino
> [...]
Kender ikke din mailserver, men normalt kan man stoppe service (taler her
Windows) med net stop 'service' og derefter starte med net start 'service'.
Hvis en service er afhængig af andre services, stopper og starter man dem i
korrekt rækkefølge. Normalt ingen ben i det. Bruger det selv i forbindelse
med synkronisering af databaser, virker fortrinligt.
...::JMJ::..

Fra : Fjollefrans

Dato : 23-11-06 22:53

> Bonus-info, denne mailserver kører i ligesom et dos vindue (lotus domino
> server)

Kører Domino ikke som en service, kan du ikke stoppe den med

net stop "Lotus Domino Server"

(altså, hvor service navnet lige bliver rettet til hvad det nu er)

-FF

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 25-11-06 09:01

Kim Jørgensen wrote :
> "Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> wrote in message

> Bonus-info, denne mailserver kører i ligesom et dos vindue (lotus domino
> server)

Den sikre måde for at lukke alle processerne ned:
http://www-10.lotus.com/ldd/46dom.nsf/55c38d716d632d9b8525689b005ba1c0/87b93237c8823c41852569ff0047fd59?OpenDocument

Alt efter hvilken version Notes du kører, skal det nok tilpasses lidt.

/klaus

--
/klaus

Hold din (udbyders) mailserver fri for spam;
krypter din email-adresse til højre for "@".

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 25-11-06 10:31

"Klaus Jørgensen" <kj@no.spam> wrote in message

> Alt efter hvilken version Notes du kører, skal det nok tilpasses lidt.

Hej Klaus, tak for tippet, det ser lige præcis ud som noget jeg kan
bruge....

Jeg må igang med at teste

// Kim

Fra : Robert Eriksen

Dato : 28-11-06 08:29

Kim Jørgensen wrote:
> "Klaus Jørgensen" <kj@no.spam> wrote in message

> Hej Klaus, tak for tippet, det ser lige præcis ud som noget jeg kan
> bruge....

En .BAT fil der råt for usødet bare slår alle dine domino tasks ihjel?
Fy for den da! Det ville jeg holde mig langt fra.

Kig istedet på NET STOP "Lotus Domino Server (STISTRUKTUR)" så du får
den lukket pænt ned.

Hvis du af den ene eller anden grund ikke vil køre Domino serveren som
en service kan du istedet køre
NSERVER.EXE -C "q"
fra en kommandolinie i dit Domino program bibliotek.
Det vil svare til du bare skriver Q i selve konsollen.

/Robert

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 28-11-06 15:14

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> wrote in message

> [...]
> NSERVER.EXE -C "q"
> fra en kommandolinie i dit Domino program bibliotek.
> Det vil svare til du bare skriver Q i selve konsollen.

Hej Robert, tak for tippet, jeg lukker den ned med ovenstående kommando i en
batfil, og starter den op igen, begge dele gennem XP's planlagte opgaver, så
er jeg sikker på min backup spiller max.

Mvh

Kim

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 28-11-06 18:58

Robert Eriksen wrote :

> [...]
> Fy for den da! Det ville jeg holde mig langt fra.
>
> Kig istedet på NET STOP "Lotus Domino Server (STISTRUKTUR)" så du får den

De forskellige tasks bliver jo kun "killet på maven" hvis serveren ikke
selv har lukket dem ned i løbet af de 300 sekunder der er angivet.

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 23-11-06 22:54

> Kan man indlægge nogle pauser i en sådan bat fil ?

Ja, det skulle være muligt..
http://www.computerhope.com/batch.htm#4

Fra : Bertel Brander

Dato : 23-11-06 23:22

Jacob Jørgensen skrev:

> Ja, det skulle være muligt..
> http://www.computerhope.com/batch.htm#4

Som gør det med CHOICE.COM som ikke findes på Windows NT/2K/XP.

Den eneste mulighed, hvis man ikke vil bruge 3. parts
programmer, er at bruge ping, f.eks:

ping -n 1 -w 5000 dr.dk

Der vil lave et delay på 5 sekunder.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Fjollefrans

Dato : 23-11-06 23:49

> Som gør det med CHOICE.COM som ikke findes på Windows NT/2K/XP.
>
> Den eneste mulighed, hvis man ikke vil bruge 3. parts
> [...]

de nævner nu også SLEEP som så vidt jeg husker er et gratis tool,
alternativt kunne den bat fil der stopper email serveren være den samme som
den der starter backup processen, så det hele kører sekventielt. måske ikke
det mest fejltolerante, men så slipper man for at skulle gætte på hvor lang
tid der skal ventes.

- FF