MS Windows
briani 27239
Forsvundne gigabyte
Fra : Erling

Dato : 23-11-06 20:37

Jeg har været ved at partionere min harddiske som er på 40 GB.
Jeg brugte PartionMagic 8.0, min datter kom til at slukke for computeren
under processen og derved forsvandt der 13 GB.
Computeren var opdelt i drev a,d og g.
Drev c er nu på 22,5 GB, drev d nu på 5,97GB
drev g er forsvundet.

På PartionMagic 8.0 står der
TYPE MB
Status pri/log
Localdisk (c:) NTFS 23.086,0 Active
Primary
(*) Unallocated 1.562,2 None
Primary
(*) Extended 13.510,5 None
Primary
Localdisk (*:) PqRP 5.876,7 None
Logical
localdisk (d:) NTFS 6.120,3 None
Logical
(*:) Unallocated 1.513,5 None
Logical

findes der en måde at finde de forsvundne gigabyr på

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : O. Skjold

Dato : 23-11-06 21:04

Erling skrev i news:4565f85c$0$4174$ba624c82@nntp02.dk.telia.net

<klip>

> findes der en måde at finde de forsvundne gigabyr på

Slet alle partitioner inkl. dem der ikke er NTFS og opret de 2 du
ønsker igen?

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Erling

Dato : 23-11-06 23:52

Fra : O. Skjold

Dato : 24-11-06 00:36

Erling skrev i news:45662637$0$4157$ba624c82@nntp02.dk.telia.net

<klip>

Ja, så du skal tage backup først hvis der er noget der skal
gemmes.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-11-06 00:45

Den 24-11-06 00.35 skrev O. Skjold følgende:
> Erling skrev i news:45662637$0$4157$ba624c82@nntp02.dk.telia.net

> Ja, så du skal tage backup først hvis der er noget der skal gemmes.

Det kan dog være lidt svært at tage backup af et drev, der er forsvundet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
En fjer bliver til fem høns: Mendels vision om genteknologi...

Fra : O. Skjold

Dato : 24-11-06 16:53

Kim Ludvigsen skrev i

<klip>

> Det kan dog være lidt svært at tage backup af et drev, der er
> forsvundet.

Jeg tænkte nu også på de 2 partitioner der ikke er væk.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-11-06 00:43

Den 23-11-06 23.52 skrev Erling følgende:

> Hvis jeg sletter partitioner, betyder det så at mine data forsvinder?

Ja.

Hvad havde du bedt PartitionMagic gøre, da der blev slukket, skulle det
ændre noget på drev G?

Du kan muligvis redde dine data med et redningsprogram, men det første
sted at søge hjælp er i programmet/hos producenten, da der der er størst
chance for at redde dine data. Tjek hjælpefunktionen i PartitionMagic,
der står måske, om programmet kan gendanne drevet. Og ellers kan
Symantecs support måske hjælpe.

Hvis begge dele er nitter, så vend tilbage.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Judas: Udtryk for en homoseksuel mand...