MS Windows
briani 27239
Ingen programmer på processlinien?!?
Fra : Optimus Prime

Dato : 23-11-06 08:37

Jeg har pludselig ikke længere nogen programmer på processlinien på min
WinXP - altså de kørende programmer, så jeg må skifte rundt med alt+tab.
(resten af processlinien ser ud som normalt)

Jeg har kigget på egenskaber for processlinien osv; men kan ikke se
nogen fornuftige flueben der ikke er afkrydset... jeg har også prøvet at
genstarte computeren uden held...

Nogen ideer?

Fra : kjaer

Dato : 23-11-06 09:02

Optimus Prime wrote:
> [...]
>
> Jeg har kigget på egenskaber for processlinien osv; men kan ikke se
> nogen fornuftige flueben der ikke er afkrydset... jeg har også prøvet

Den hedder "vis hurtig start"

Fra : Optimus Prime

Dato : 24-11-06 09:44

kjaer skrev:
> Den hedder "vis hurtig start"

Den er den der bestemmer om der skal vises ikoner i hurtig start/quick
lunch menuen... Jeg tænker på de aktivt kørende programmer - de der
typisk ligger midt på processlinien...

Fra : L.E.P.

Dato : 23-11-06 11:28

Thu, 23 Nov 2006 08:36:34 +0100, skrev Optimus Prime
<Prime@optimus.dk> :

> [...]
>
>Jeg har kigget på egenskaber for processlinien osv; men kan ikke se
>nogen fornuftige flueben der ikke er afkrydset... jeg har også prøvet at

Højreklik på proceslinien og kontroller at der ikke er hak ved 'Lås
proceslinie'

Prøv dernæst at trække proceslinien op med musen så den bliver et par
linier høj, så kan det være de kommer frem.

Hvis de gør, kan du kan flytte rundt med elementerne på proceslinien
ved at trække i den prikkede firkant der er til venstre på hvert
element. Eksperimenter dig frem.

Hilsen Lars

Fra : Optimus Prime

Dato : 24-11-06 09:59

L.E.P. skrev:
> Højreklik på proceslinien og kontroller at der ikke er hak ved 'Lås
> proceslinie'

Den er klaret

> Prøv dernæst at trække proceslinien op med musen så den bliver et par
> linier høj, så kan det være de kommer frem.

Ingen programmer desværre

> Hvis de gør, kan du kan flytte rundt med elementerne på proceslinien
> ved at trække i den prikkede firkant der er til venstre på hvert
> element. Eksperimenter dig frem.

Desværre

Fra : Co@ch [4130]

Dato : 24-11-06 16:11

"Optimus Prime" <Prime@optimus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har kigget på egenskaber for processlinien osv; men kan ikke se nogen
> fornuftige flueben der ikke er afkrydset... jeg har også prøvet at

Forstår jeg dette korrekt?....hvis du har et par sider åbne i f.eks internet
explorer og en mappe eller 2....så ser du dem ikke som "bjælker" på
processlinien?

højreklik på processlinien, vælg "egenskaber", vælg "tilpas" i
meddelelsesområde, prøv at "gendanne standardinstillinger" og se om det ikke
løser det???

Mvh
Bri@n

Fra : Optimus Prime

Dato : 27-11-06 12:06

Co@ch [4130] skrev:
> Forstår jeg dette korrekt?....hvis du har et par sider åbne i f.eks internet
> explorer og en mappe eller 2....så ser du dem ikke som "bjælker" på
> processlinien?

Korrekt

> højreklik på processlinien, vælg "egenskaber", vælg "tilpas" i
> meddelelsesområde, prøv at "gendanne standardinstillinger" og se om det ikke
> løser det???

Jeg giver rådet videre - det er ikke min egen PC der har problemet

Fra : Rado

Dato : 25-11-06 01:43

On Thu, 23 Nov 2006 08:36:34 +0100, Optimus Prime <Prime@optimus.dk>
wrote:

>Jeg har pludselig ikke længere nogen programmer på processlinien på min
>WinXP - altså de kørende programmer, så jeg må skifte rundt med alt+tab.
>(resten af processlinien ser ud som normalt)

Prøv evt. den her:

http://www.kellys-korner-xp.com/taskbarplus!.htm

(meld gerne tilbage om det virker).

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell