MS Windows
briani 27239
Gyldendals og andre gamle ordbøger (wbc, b~
Fra : jodleren

Dato : 21-11-06 11:40

Hejsa!

Jeg har en gammel ordborg, som jeg hidtil har brugt på win98 uden
problemer. Det siges at den ikke kan lide lange filnavne, men det kan
omgås som ses her. Generelt er alt efter [paths] ligegyldigt, da wbc
selv kan genskabe dette.
Problemer er win XP og 2K, hvor jeg får fejlen "xxx har intet
ExLibris". Jeg læste mig til at nedenstående skulle løse det
(skriver selv ExLibris=C:\Progra~1\TBOOK\ENDA01SL.NTF eller
ExLibris=blablabla ), men fejlen er fortsat den samme.
Ideen fandt jeg her og i den gamle dk.edb grupper.

Har nogen en løsning på dette?

MVH
Sonnich

PS: for LANG=, hvilken muligheder er der her udover DK ?

[Apps]
WBC=C:\PROGRA~1\TBOOK\WBC.EXE

[Sizes]
BookCase=88,88,600,411

[Options]
Auto=OFF

[Paths]
Books=C:\Progra~1\TBOOK\
Bases=C:\Progra~1\TBOOK\

[SL-EnDak]
Icon=SamfEnDa
Font=BookDefault,8
Colors=12,12,1,0,4,13,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,15,7,7,4
ExLibris=C:\Progra~1\TBOOK\ENDA01SL.NTF

[GylDaEnVB]
Font=BookDefault,8
Colors=12,8,1,0,4,12,4,13,8,0,0,0,0,0,0,0,15,7,7,4
ExLibris=C:\Progra~1\TBOOK\VIBO01GL.NTF

[GylEnDa]
Font=BookDefault,8
Exlibris=<etellerandetnavn>
Colors=12,8,0,1,4,12,4,13,8,0,0,0,0,0,0,0,15,7,7,4
ExLibris=C:\Progra~1\TBOOK\ENDA02GL.NTF

[PolNuDa]
Font=BookDefault,8
Colors=12,4,4,4,0,1,5,4,5,13,8,0,0,0,0,0,15,7,7,4
ExLibris=C:\Progra~1\TBOOK\NUDA02PL.NTF

[Books]
SL-EnDak=C:\Progra~1\TBOOK\ENDA01SL.BCV
GylEnDa=C:\Progra~1\TBOOK\ENDA02GL.BCV
PolNuDa=C:\Progra~1\TBOOK\NUDA02PL.BCV
GylDaEnVB=C:\Progra~1\TBOOK\VIBO01GL.BCV

[Bases]
PolNuDa=C:\Progra~1\TBOOK\NUDA02PL.BAS
GylEnDa=C:\Progra~1\TBOOK\ENDA02GL.bas
GylDaEnVB=C:\Progra~1\TBOOK\VIBO01GL.bas
SL-EnDak=C:\Progra~1\TBOOK\ENDA01SL.bas

Fra : Rado

Dato : 21-11-06 14:23

On 21 Nov 2006 02:40:03 -0800, "jodleren" <sonnich@hot.ee> wrote:

> [...]
>selv kan genskabe dette.
>Problemer er win XP og 2K, hvor jeg får fejlen "xxx har intet

Hvor gammel er den? Jeg har selv en fra 1991 kørende i Win2000, uden
problemer.

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell

Fra : Rado

Dato : 21-11-06 14:53

On Tue, 21 Nov 2006 14:22:30 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Hvor gammel er den? Jeg har selv en fra 1991 kørende i Win2000, uden
>problemer.

Har lige prøvet at køre den ind på XP SP2, her kører den også fint.
Det er iøvrigt anden udgave af Da-Eng.

På begge systemer er jeg iøvrigt nødt til at rode lidt i registry for
at få korrekt æøå frem, om det skyldes at jeg kører engelske versioner
af Windows (dog med danske indstillinger) ved jeg ikke.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-11-06 17:48

Rado wrote:
> På begge systemer er jeg iøvrigt nødt til at rode lidt i registry for
> at få korrekt æøå frem, om det skyldes at jeg kører engelske versioner
> af Windows (dog med danske indstillinger) ved jeg ikke.

Det vil jeg tro - jeg køer med en ligeså gammel udgave i XP SP2 - og der
er ingen problemer - heller ikke med æøå

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-11-06 17:53

Jan Vestergaard wrote:
> Det vil jeg tro - jeg kører med en ligeså gammel udgave i XP SP2 - og
> der er ingen problemer - heller ikke med æøå

Ups - lige en rettelse - min er ikke helt så gammel - den er fra 1995 -
men den kører fint

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : jodleren

Dato : 22-11-06 10:29

Rado wrote:

> Hvor gammel er den? Jeg har selv en fra 1991 kørende i Win2000, uden
> problemer.

Version 1.0, fra det herrens år 1992.

Fra : Rado

Dato : 22-11-06 16:22

On 22 Nov 2006 01:28:59 -0800, "jodleren" <sonnich@hot.ee> wrote:

>Version 1.0, fra det herrens år 1992.

MIn er også 1.0, blot fra 1991. Så din burde også kunne køre XP og
2000.

Siger du JA til at køre under windows og NEJ til DOS når du
installerer?

Husk også den med C:\progra~1\TBOOKS som en anden nævnte.

Fra : jodleren

Dato : 23-11-06 10:26

Rado wrote:

> [...]
> installerer?
>
> Husk også den med C:\progra~1\TBOOKS som en anden nævnte.

det med kataloget var vist mig selv....

disketterne er desværre døde, det sker med den slags efter så mange
år. Bad sector osv (sjovt, med alderen har min hjerne fået samme
problem).

Derfor kopiererde jeg den ud fra den gamle (win98) og flyttede den til
den nye (xp), og sådan nåede jeg hertil.

Derfor er jeg nød til selv at rette det i inifilen.
Men dengang blev den installeret på windows (opr 95), siden flyttet
til 98 og så nu...

MVH
Sonnich