MS Windows
briani 27239
Hvordan anmelder man formodet "bug" til Mi~
Fra : BRSF-DK

Dato : 17-11-06 15:46

Hvordan anmelder man formodet "bug" til Microsoft

Jeg har prøvet at finde en mulighed via deres hjemmeside, for de vil ikke
tale om det i telefon uden jeg skal betale for det ...................... og
det forstår jeg bare ikke

Bjarne

Fra : Ricko.

Dato : 17-11-06 16:01

"BRSF-DK" <bjafa"FJERN"@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tale om det i telefon uden jeg skal betale for det ......................

Dropper det ,

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-06 16:52

"BRSF-DK" <bjafa"FJERN"@dbmail.dk> wrote in message
> [...]
> tale om det i telefon uden jeg skal betale for det ......................

Hvilket produkt omtaler du? Windows XP?

mvh
///M

Fra : BRSF \(DK\)

Dato : 17-11-06 17:05

"///M" <nomail> skrev i en meddelelse
> "BRSF-DK" <bjafa"FJERN"@dbmail.dk> wrote in message

> Hvilket produkt omtaler du? Windows XP?
>
> mvh
> ///M

Ja, det er WIN XP PRO DK SP2, hvor hotfix WindowsXP-KB918766-v2-x86 ikke kan
installeres pga. det ikke findes på dansk og der anbefales f.eks. engelsk

MVH
Bjarne

Fra : Snuden

Dato : 17-11-06 21:07

On Fri, 17 Nov 2006 17:04:57 +0100, "BRSF \(DK\)"
<bjafa"fjern-dette"@maildb.dk> wrote:

>"///M" <nomail> skrev i en meddelelse

>Ja, det er WIN XP PRO DK SP2, hvor hotfix WindowsXP-KB918766-v2-x86 ikke kan
>installeres pga. det ikke findes på dansk og der anbefales f.eks. engelsk

Det er jo ikke en bug som sådan - det er bare MS der har besluttet
ikke at supportere DK-versioner af XP fsva det her fix.
--
Snuden

Fra : BRSF \(DK\)

Dato : 17-11-06 21:34

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> --
> Snuden
>
> "I am a river to my people" -Auda abu Tayi

Jeg frygtede noget i den retning, men hvad gør man så når "KB 911567 samlet
opdatering til Outlook Express" giver problemer og netop det hotfix skulle
afhjælpe de problemer som KB 911567 giver.....

mvh
Bjarne

Fra : O. Skjold

Dato : 17-11-06 21:38

BRSF (DK)" <bjafa"fjern-dette skrev i

<klip>

> [...]
> det
> hotfix skulle afhjælpe de problemer som KB 911567 giver.....

Afinstallerer KB 911567?

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : BRSF \(DK\)

Dato : 17-11-06 21:45

"O. Skjold" <5260.odense@gmail.com> skrev i en meddelelse
> BRSF (DK)" <bjafa"fjern-dette skrev i
>
> <klip>

> Afinstallerer KB 911567?
>
> --
> Mvh.
> O. Skjold (Odense)
> Mailadr. er valid

Ja, det har jeg også gjort siden 11 APR, men jeg ville jo gerne have alle
opdateringer, som betegnes som vigtige med, men jeg har små forberedte 1000
mail med stationery, som kun kan benyttes uden KB 911567 (

mvh
Bjarne

Fra : O. Skjold

Dato : 17-11-06 23:11

BRSF (DK)" <bjafa"fjern-dette skrev i

<klip>

> [...]
> små
> forberedte 1000 mail med stationery, som kun kan benyttes uden

Hm, så er jeg lidt blank. Updaten findes ganske rigtigt ikke på
dansk og den kan heller ikke installeres på min DK-XP. Har du
prøvet om dette virker (sakset fra en MS-side):

1. Click Start, click Run, type regedit, and then click OK.
2. Locate and then click the following registry subkey:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet
Explorer\Main\FeatureControl
3. On the Edit menu, point to New, and then click Key.
4. Type FEATURE_HONOR_XUNSENT_IN_FILE to name the key, and
then press ENTER.
5. Right-click FEATURE_HONOR_XUNSENT_IN_FILE, point to New,
and then click DWORD Value.
6. Type msimn.exe to name the value, and then press ENTER.
7. Right-click msimn.exe, and then click Modify.
8. In the Value data box, type 1, click OK, and then exit
Registry Editor.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : BRSF \(DK\)

Dato : 18-11-06 08:19

> [...]
> 7. Right-click msimn.exe, and then click Modify.
> 8. In the Value data box, type 1, click OK, and then exit Registry

Godmorgen Skjold

Jeg har ikke set den side hos MS (har du et link til den), men jeg havde
fundet tilsvarende på forsiden af http://www.insideoutlookexpress.com/ og
jeg har prøvet at ændre registry såvel manuelt, som via den reg-fil der kan
downloades i beskrivelsen på http://www.insideoutlookexpress.com/

Det hjalp ikke, for det er, som om der mangler et eller andet fra det hotfix
KB918766, som altså ikke kan installeres.

Jeg er pt. endt med at benytte et gendannelsespunkt for at få computeren
tilbage til før alle forsøg, og det er lykkedes.

Jeg har dog ikke opgivet at få denne sidste opdatering med og samtidig få
alle mine forberedte stationery til at virke.

Jeg håber på bl.a. ved hjælp her fra gruppen at finde en løsning, som så
også kan være til glæde for andre.

Få en god weekend
mvh
Bjarne

Fra : BRSF-DK

Dato : 23-11-06 10:58

Blot til orientering:

Efter at have skrevet til Microsoft om problematikken og fået en pæn mail
om, at de havde forstået problematikken og bedt mig ringe til et nr. hos
support og fortælle om dette, kom jeg så endelig igennem til MS Support i
dag (efter ½ times ventetid, hvor jeg i går helt opgave at komme igennem 2
gange)

Mage til ubehagelig samtale har jeg sjældent haft.

Microsoft forlangte betaling for blot at oprette en sag, hvor jeg fortalte
om fejlen og udtrykkeligt bemærkede, at jeg ikke ønskede support, men blot
ville gøre dem opmærksom på fejl ih.t den modtage mail.

Jeg opgav helt at fortælle om fejlen, for jeg ønskede ikke at skulle betale,
for at hjælpe Microsoft.

Bjarne

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-11-06 11:06

BRSF-DK wrote on 23-11-2006 :
> Microsoft forlangte betaling for blot at oprette en sag, hvor jeg fortalte om
> fejlen og udtrykkeligt bemærkede, at jeg ikke ønskede support, men blot ville
> gøre dem opmærksom på fejl ih.t den modtage mail.

De har et USA nummer der er døgnbetjent til at modtage BUG reports på -
men selvom det er et 800 nummer kommer du jo nok til at betale
alligevel...

> Jeg opgav helt at fortælle om fejlen, for jeg ønskede ikke at skulle betale,
> for at hjælpe Microsoft.

Ja det er en meget mærkelig holdning de har til det. Det er
sandsynligvis fordi mange tror de har fundet en fejl men i
virkeligheden blot betjener programmet forkert eller har fejl i det
input de giver programmet - og så er det pludselig en support sag.

Men de burde have en meget bedre bug-håndtering, det er f.eks. umuligt
at rapportere en bug i IE7 med mindre man ringer til USA eller sender
dem et papirbrev. Godt man havde en emailadresse til en udvikler på IE7
der kunne modtage oplysningerne via email :)

Sometimes I lie awake at night, and I ask, "Where have I gone wrong?"
Then a voice says to me, "This is going to take more than one night." -
Charles M. Schulz

Fra : BRSF \(DK\)

Dato : 23-11-06 11:23

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> a voice says to me, "This is going to take more than one night." - Charles

Hej Henrik

Ja, du har helt ret.
Jeg må indrømme jeg helt har opgivet .......... Håber blot at de en dag vil
finde ud af et Hotfix til DK version

Mvh
Bjarne

Fra : Rado

Dato : 23-11-06 19:39

On Thu, 23 Nov 2006 11:05:53 +0100, Henrik Stidsen
<henrikstidsen@gmail.com> wrote:

> [...]
>virkeligheden blot betjener programmet forkert eller har fejl i det
>input de giver programmet - og så er det pludselig en support sag.

Så kunne de jo bare gøre det sådan at hvis der rent faktisk er tale om
en bug, så slipper man for at betale.

Jeg mindes iøvrigt dengang hvor man fik en flaske rødvin hvis man
rapporterede en bug, men det var vist tilbage i Windows 95 tiden.
Måske de holdt op med det fordi det blev for dyrt med al den rødvin

>Men de burde have en meget bedre bug-håndtering,

Ja, ikke mindst m.h.t. at rette allerede kendte bugs. Da de blev
tvunget til at frigive kildekoden til Win98 til gennemsyn af en expert
i forbindelse med en retssag, fandt han flere tusind anmærkninger om
kendte problemer i koden. Så slemt står det nok ikke til i de
nuværende versioner, men der skal jo nok være en del alligevel.

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell

Fra : BRSF \(DK\)

Dato : 23-11-06 20:06

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Rado
>
> "Men are born ignorant, not stupid. They are made
> stupid by education." - Bertrand Russell

Ja, og det jeg også undrede mig over var at den første afdeling hos
Microsoft, som jeg skrev til, erkendte jeg har fundet bug og så beder mig
give den videre til Support, hvor jeg så fik en nærmest uartig behandling
for at ville hjælpe.

Jeg forstår bare ikke at den første afdeling ikke blot skrev tak og så
videresendte den dokumentation, jeg har sendt på bug (

Få forsat god aften
Bjarne

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-11-06 23:00

Rado formulated on torsdag :

> Så kunne de jo bare gøre det sådan at hvis der rent faktisk er tale om
> en bug, så slipper man for at betale.

Jeg vil tro det vil give for mange problemer med folk der mener de har
fundet en fejl men ikke har det.

> Jeg mindes iøvrigt dengang hvor man fik en flaske rødvin hvis man
> rapporterede en bug, men det var vist tilbage i Windows 95 tiden.
> Måske de holdt op med det fordi det blev for dyrt med al den rødvin

Dem der har været beta testere på Vista får en gratis Vista Ultimate
pakke hvis de har rapporteret mere end 5 bugs - de har vist bare
flyttet rundt på hvem der får gaverne.

"Is this now?" - Agatha, The Minority Report