Erfaringer med Firewire CDRW?
Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 23-01-01 21:54

Jeg har siddet (ganske kort) og småtestet en ONE Firewire CDRW med Toast
4.1.2 på en iMac DV SE/400, Mac OS 9.1 IE. CDRW'en er en NEC og kører
SCSI internt.

Kan følgende virkelig passe:

- Uden de medfølgende drivere, genkender Toast straks CDRW'en og
tillader brænding ved 2x. Det er så OK...

- Med driverne installeret (FireSCSI), kan Toast tilsyneladende brænde
med op til 8x, men når jeg så beder om at på skrevet på skiven, så vises
i Write Session/Write Disc vinduet under Speed popup-menuen mulighederne
1x og 2x med normal skrift og 4x, 6x og 8x med kursiv. Det er muligt at
vælge fx 8x, men den brænder stadig kun ved 2x. Det er *bestemt* ikke
OK...

Er det ONE der pakker det dårlig ind (ud over det grimme
"kvartgennemsige" kabinet), eller er LaCies model (til samme pris)
ligeså slem? Eller har jeg bare været uheldig.....?

Thomas Tvegaard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-01-01 09:54

Thomas Tvegaard <tvegaard@mac.com> wrote:

> [...]
> "kvartgennemsige" kabinet), eller er LaCies model (til samme pris)
> ligeså slem? Eller har jeg bare været uheldig.....?

vi havde to af den slags drev, ingen af dem fik vi til at virke
tilfredstillende, så nu er vi hoppet over til ren SCSI uden det firewire
pis imellem. Problemet hos os var at hverken toast eller fireSCSI kunne
finde drevene....

/thomas

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 24-01-01 20:43

Thomas von Hassel <t@NOSPAMgarbage.dk> wrote:

> [...]
> tilfredstillende, så nu er vi hoppet over til ren SCSI uden det firewire
> pis imellem. Problemet hos os var at hverken toast eller fireSCSI kunne

Ja, det det er til at forstå. Problemet er bare, at få sat brænder til
iMac'erne. Umiddelbart ser det for mig ud til at både USB og Firewire
giver samme dårlige resultater. Øv

Thomas Tvegaard

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 24-01-01 21:58

> [...]

> tilfredstillende, så nu er vi hoppet over til ren SCSI uden det firewire
> pis imellem. Problemet hos os var at hverken toast eller fireSCSI kunne

1) Sørg for at have seneste FirmWare.
2) Brug seneste FireWire udvidelse (2.5 eller 2.7)
3) Brug seneste Toast.

Jeg har en QPS 8/4/32 CD-RW brænder, og den fungerer PERFEKT med
FireWire! Så drop lige at disse min homie, ikk oss'? ;)

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-01-01 08:40

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg har en QPS 8/4/32 CD-RW brænder, og den fungerer PERFEKT med
> FireWire! Så drop lige at disse min homie, ikk oss'? ;)

hehehe, det er kun ONE jeg disser ... :)

/thomas

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 25-01-01 13:09

Thomas von Hassel <t@NOSPAMgarbage.dk> wrote:

> hehehe, det er kun ONE jeg disser ... :)

Surt. :/ One har nogle afsindig lækre kabinetter, og deres kvalitet har
egentligt altid været god...

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 28-01-01 14:46

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Surt. :/ One har nogle afsindig lækre kabinetter, ...

Dine bemærkninger om at anvende de nyeste drivere og versioner af
softwaren er helt korrekte.
Det ser betænkeligt meget ud til, at de to Thomas'ers erfaringer netop
baserer sig på tidlige drivere.

Hvis man iøvrigt har problemer med en One-disc, så har importøren
direkte support og jeg kan opfordre Thomas T. til at henvende sig dér.
Så løser problemerne sig sandsynligvis.

Det virker som om FireWire ikke er helt indarbejdet endnu, men med de
nyeste drivere synes jeg det ser lovende ud. Og det har ikke noget med
One eller ikke One at gøre.

Stig

Mailto:stigleerbeck@mac.com
http://www.SimpleSoft.dk - http://www.MacPeriferi.dk

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 24-01-01 21:58

> [...]

> Kan følgende virkelig passe:
>
> - Uden de medfølgende drivere, genkender Toast straks CDRW'en og
> tillader brænding ved 2x. Det er så OK...

Jada - Toast er faktsik et ret godt program!

> [...]
> i Write Session/Write Disc vinduet under Speed popup-menuen mulighederne
> 1x og 2x med normal skrift og 4x, 6x og 8x med kursiv.

Hm.... Det er fordi CD-R kan brændes ved 8x og CD-RW kun ved 2x?

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 25-01-01 20:55

> Hm.... Det er fordi CD-R kan brændes ved 8x og CD-RW kun ved 2x?

Tjekkede lige igen. Har prøvet med et par forskellige CD-R skiver -
samme nedslående resultat. Og det er nyeste Firewire (2.7) og nyeste
Toast OEM 4.1.2. Ak! Stadig kun 2x.

Thomas Tvegaard

Fra : Peter Laursen

Dato : 24-01-01 22:35

In article <1enph3l.9nkx9nygh6liN%tvegaard@mac.com>, Thomas Tvegaard
<tvegaard@mac.com> wrote:

> [...]
> "kvartgennemsige" kabinet), eller er LaCies model (til samme pris)
> ligeså slem? Eller har jeg bare været uheldig.....?

Jeg har en Sony CRX140el, ekstern firewire brænder 8/4/32x, som jeg
bruger sammen med Toast 4.1.2 på min G4 400 agp, det kører perfekt. Jeg
har haft det kørende i 6 md og har på trods af at jeg har brændt ganske
mange CD-R, alle ved 8x, endnu ikke brændt een eneste "coaster". Så min
erfaring med firewire og CDR-W er ganske god.

M.V.H

Peter