MS Windows
briani 27239
WinXP, Netværksprinter med TCP/IP, router,~
Fra : KS

Dato : 17-11-06 08:57

Jeg har to problemer:

1) Efter TDC har sat hastigheden op til 2Mbit SYNES jeg min
internetforbindelse har lange pauser, hvor der absolut intet sker - jeg ser
det ved, at der ikke er aktivitet på ikonet i systray - og så sker der
faktisk heller ikke noget på skærmen - hvad er problemet ?

2) jeg har fået en netværksprinter og installeret den og det kører fint, MEN
kommer man til at slukke for printeren (fordi den ikke skal anvendes i en
længere periode) får den jo sandsynligvis tildelt en ny IP-adresse fra
DHCP-serveren når den tændes igen - og HAR den faktisk fået en ny IP-adresse
skal jeg rundt til alle pc og rette til denne nye IP-adresse - hvordan kan
dette undgås ?

Jeg kører:

Win XP og 2K
Routeren er en Speedstrem 2601
Printeren er en Lexmark C500n

Mvh KS

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-11-06 10:40

On Fri, 17 Nov 2006 08:57:28 +0100, "KS" <keld.soerensenSLET
DETTE@.os.dk> wrote:

> [...]
>det ved, at der ikke er aktivitet på ikonet i systray - og så sker der
>faktisk heller ikke noget på skærmen - hvad er problemet ?

Prøv TDC's hastighedstest. Hvis den er ok ligger problemet ikke i din
ADSL forbindelse, men i stedet ude på de servere du besøger...

http://hastighedstest.tdc.dk/test/jsp/start.jsp

> [...]
>skal jeg rundt til alle pc og rette til denne nye IP-adresse - hvordan kan

Giv printeren en fast ip-adresse - Det må kunne gøres fra dens
opsætning...

Fra : KS

Dato : 17-11-06 10:50

"Michael Rasmussen" <mic@HaderSpam.dou.dk> skrev i en meddelelse

Mht. hastigheden HAR jeg testet og den viser ca 2Mbits - kan disse "lange
pauser" i kommunikationen skyldes andet ? (det er jo ikke sandsynligt, at de
web-stites jeg besøger pludselig har fået problemer alle sammen - også selv
om andre har fået 2Mbit og dermed flere ....... nej nej stop nu )

> Giv printeren en fast ip-adresse - Det må kunne gøres fra dens
> opsætning...

Det har jeg prøvet, MEN denne "faste" IP-adresse overskrives alligevel af
DHCP-serveren ved næste start af printer - jeg kan kun vælge mellem STATIC
og DYNAMIC - og jeg vælger STATIC.

Mvh KS

Fra : jda

Dato : 17-11-06 13:46

Fri, 17 Nov 2006 08:57:28 +0100 hamrede KS i tastaturet og der stod i
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> skal jeg rundt til alle pc og rette til denne nye IP-adresse - hvordan kan

Sæt en router op som eks
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=14146. Den kan låse på MAC
adresser i DHCP serveren så den samme MAC får den samme IP hver gang. Så er
du sikker på at der ikke er nogle af dine computere der tager printerens IP
--
Jakob
Sv: Fordi det forstyrrer den måde mennesker normalt læser tekst

Fra : KS

Dato : 17-11-06 16:01

"jda" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse
> [...]
> er
> du sikker på at der ikke er nogle af dine computere der tager printerens
Jeg kan tilsyneladende IKKE låse MAC og IP-adresser sammen i en Speedstream
2601.

Mvh KS