MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Opstarts problemer
Fra : Per Nielsen

Dato : 14-11-06 07:26

Hej
Ved ikke om det er det rigtige forum men prøver,hver gang jeg starter min PC op popper der en rude op fra Adobe Reader der oplyser
at jeg skal genstarte for at opdateringen virker! det har stået på i 2 måneder.
Nu popper der også en op med Windows install der vil installer en fax_cda men det lykkes ikke så der fremkommer en ny rude fra
microft .net framework,jeg kan kun slippe af med dem ved at trykke ctrl-alt-delete.
Er der nogen der har et bud på hvad det kan være
MVH Per

Fra : Peter

Dato : 15-11-06 02:55

"Per Nielsen" <per_n@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> framework,jeg kan kun slippe af med dem ved at trykke ctrl-alt-delete.
> Er der nogen der har et bud på hvad det kan være

Der er jo ikke nemt, da der findes Win 95 - Win98 - Win98SE - WinME -
Win2000 - WinXP, og du ikke skriver hvilken du bruger.

Under alle omstændigheder vil jeg tro, at en reparation eller total
omlægning, vil løse dine problemer.

PeterB

Fra : Per Nielsen

Dato : 15-11-06 08:04

> [...]
>
> Under alle omstændigheder vil jeg tro, at en reparation eller total omlægning, vil løse dine problemer.

Ja det havde jeg glemt i farten ,det er Winxp.
Når du skriver reparation og omlægning mener du så formatering og geninstall?
Andre der har et bud?
Per

Fra : Bjarne Chr

Dato : 15-11-06 20:30

> [...]
Hej
Bruger du CCleaner eller lignende reg oprydningsprogrammer? De kan nemlig
godt lave noget rod i registreringsdatabasen.
Bjarne Chr

Fra : Peter

Dato : 15-11-06 22:07

> [...]
> Ja det havde jeg glemt i farten ,det er Winxp.
> Når du skriver reparation og omlægning mener du så formatering og

Med en omlægning, mener jeg format og geninstall.
Med en reparation kan du "geninstallere" Win XP, oven i den gamle version,
så de fleste fejl rettes.
Det nuværende programbibliotek bibeholdes, men alle vindows opdateringer
skal installeres igen.
Det samme gælder for drivere som Win XP ikke kender.

Det gør du på følgende måde:
Smid din XP skive i cd-drevet og genstart computeren så den booter på
skiven.
Tryk på install ved første skærmbillede.
Tryk F8 for at acceptere betingelserne ved andet skærmbillede.
Tryk R for reparation ved tredje skærmbillede.
Følg derefter instrukser på skærmen.

..Hvis du ikke er bag en router, skal du sørge for at Win XP firewall er
slået
til og antivirus program er installeret, da din computer er åben som en si
for Blaster virus, indtil du får lukket sikkerheds hullerne. (10 min
ubeskyttet på nettet og du har Blaster)

Skulle din computer poppe op med et lille vindue om, at computeren lukker om
60 sek (Blaster Virus), så går du blot i kør og skriver "shutdown -a" (uden
citationstegn) - Klik på "OK".

Hvis din computer bliver ved med at genstarte, så gentag ovenstående, indtil
din computer er opdateret.
Når dine sikkerheds opdateringer er installeret fjerne du så bare Blaster
virus.

PeterB.

Fra : Per Nielsen

Dato : 16-11-06 07:26

> [...]
> din computer er opdateret.
> Når dine sikkerheds opdateringer er installeret fjerne du så bare Blaster

Hej
Det vil jeg prøve og tak for hjælpen.
Per