MS Windows
briani 27239
Mac adresse
Fra : Steen Wrem

Dato : 13-11-06 15:33

Hvordan er det nu at man finder "MAC adressen" på en PC???

Vh SteenW

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 13-11-06 15:59

On Mon, 13 Nov 2006 15:32:42 +0100, Steen Wrem wrote:

> Hvordan er det nu at man finder "MAC adressen" på en PC???

Skriv

ipconfig /all

I kommando-prompten.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-11-06 18:59

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> wrote:

> Skriv
>
> ipconfig /all
>
> I kommando-prompten.

Den fysiske adresse. Men kigger jeg nu på en Thinkpad jeg har stående
ved siden af, så er der hele to sådanne, et for det trådløse kort og et
for LAN-kortet.

Er MAC-adressen da knyttet til ethernetkortet, som der jo altså her er
to af?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Snuden

Dato : 13-11-06 20:33

On Mon, 13 Nov 2006 18:59:07 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>for LAN-kortet.
>
>Er MAC-adressen da knyttet til ethernetkortet, som der jo altså her er

De har hver sin
--
Snuden

Fra : Per Rønne

Dato : 13-11-06 21:14

Snuden <snudie@hotmail.com> wrote:

> De har hver sin

OK, så er MAC-adresserne altså knyttet til ethernetkortet, ikke til
selve maskinerne. Det var jeg ikke klar over i forvejen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : emj

Dato : 13-11-06 21:33

Per Rønne skrev:

>OK, så er MAC-adresserne altså knyttet til ethernetkortet,

Alle netkort har en MAC-adresse, uanset om det sidder i en pc eller er
indbygget i en spillekonsol som Xbox eller Sony Playstation 2.

Hilsen emj

Fra : Snuden

Dato : 14-11-06 17:35

On Mon, 13 Nov 2006 21:32:32 +0100, emj <emj@> wrote:

>Alle netkort har en MAC-adresse, uanset om det sidder i en pc eller er
>indbygget i en spillekonsol som Xbox eller Sony Playstation 2.

Eller i et køleskab eller en kaffemaskine for den sags skyld.

--
Snuden

Fra : Per Rønne

Dato : 14-11-06 18:03

Snuden <snudie@hotmail.com> wrote:

> Eller i et køleskab eller en kaffemaskine for den sags skyld.

En kaffemaskine med IP-adresse? Ethernetkort med MAC-adresse for at
slutte det til router og internet?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 14-11-06 18:55

On Tue, 14 Nov 2006 18:03:20 +0100, Per Rønne wrote:

> En kaffemaskine med IP-adresse? Ethernetkort med MAC-adresse for at
> slutte det til router og internet?

Jaja,

http://www.euroroast.com/product_info.php?products_id=109

Og desuden lidt sjovt her:
http://www.ietf.org/rfc/rfc2324.txt

Fra : Per Rønne

Dato : 14-11-06 19:02

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> wrote:

> [...]

I don't drink coffee .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-11-06 16:00

Steen Wrem skrev:

> Hvordan er det nu at man finder "MAC adressen" på en PC???

Jeg går ud fra, at du mener på Windows 2000 eller XP(?).

Start en kommandoprompt og skriv følgende efterfulgt af et tryk på
enter-tasten: ipconfig /all

Du kan også højreklikke på internetforbindelsen og vælge Status ->
Support -> Details.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jens G

Dato : 13-11-06 16:06

On Mon, 13 Nov 2006 15:32:42 +0100, Steen Wrem <steen@wrem.net> wrote:

>Hvordan er det nu at man finder "MAC adressen" på en PC???

Du kan f.eks. højreklikke på netværksforbindelsen, vælge Status,
derefter fanebladet Support, og herefter Details. Så står den som
Physical Address.

--
Jens G