MS Windows
briani 27239
Windows - Ingen diskette.
Fra : Mort1s1

Dato : 13-11-06 10:49

Min Medion PC har tidligere haft det med, under opstart, at komme med en
dialogboks med nedennævnte fejl meddelelse -nu, efter geninstallation, er
denne meddelelse kommet tilbage

Windows - Ingen diskette
Der er ingen diskette i drevet. Indsæt diskette i drev.Annuller - Forsøg
Igen - Fortsæt

Efter et eller flere klik på "Fortsæt" kan PC'en anvendes

Nogen hjælp at hente?

Mvh
Mort1s1

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 13-11-06 13:31

"Mort1s1" <keld_mortensenfjern@fjernhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Igen - Fortsæt
>
> Efter et eller flere klik på "Fortsæt" kan PC'en anvendes

hej
prøv bios dener nok sat som første bootenhed vælg en anden

Fra : Nederbasse

Dato : 13-11-06 14:45

> [...]
> Igen - Fortsæt
>
> Efter et eller flere klik på "Fortsæt" kan PC'en anvendes

Sæt en diskette i og klik på Forsøg igen
Afslut det program eller vindue der bruger disketten INDEN du slikker pc'en.

Har du åbnet noget fra en diskette skal du slette listen med Sidst åbnede
dokumenter.

Slukker du pc'en med en diskette i, tror windows også der skal være der
næste gang den bliver tændt

LN

Fra : Karsten Jensen

Dato : 13-11-06 15:26

"Nederbasse" <ln@noham.dk> skrev:

> Afslut det program eller vindue der bruger disketten INDEN du slikker
> pc'en.

Det må vist være dagens slåfejl

Mvh.

Karsten

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-06 15:46

> Det må vist være dagens slåfejl

Er der noget galt i kysse godnat - med tungen ?

Per.

Fra : Nederbasse

Dato : 13-11-06 15:46

"Karsten Jensen" <okktwasmnuljpklpk@invalid> skrev i en meddelelse

> Det må vist være dagens slåfejl
>
> Mvh.
>
> Karsten

Slikker du måske ikke din pc hver dag ?

Jeps jeg behøver ikke lave flere slåfejl idag
LN

Fra : Henning

Dato : 13-11-06 16:33

On Mon, 13 Nov 2006 10:49:22 +0100, "Mort1s1"
<keld_mortensenfjern@fjernhotmail.com> wrote:

> [...]
>Igen - Fortsæt
>
>Efter et eller flere klik på "Fortsæt" kan PC'en anvendes

Fjern fluebenet i programmet "dit.exe" i msconfig. Det er den lille
utility, der giver din kortlæesr "billeder" af de forskellige drev.

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 13-11-06 18:40

> [...]
> Igen - Fortsæt
>
> Efter et eller flere klik på "Fortsæt" kan PC'en anvendes

hej igen
nu jeg har læst de andre indlæg her i tråden.
jeg sidder ved en medion (ingen floppydrev) det er der vist ingen nyere der
er født med.
så vist det er det samme hos dig så gå ind i bios og sæt kortlæser som
første bootenhed.

Fra : emj

Dato : 13-11-06 19:40

poul.b.hansen. skrev:

>så vist det er det samme hos dig så gå ind i bios og sæt kortlæser som
>første bootenhed.

Det lyder umiddelbart som en rigtig dårlig ide. Det må da være
cd-romdrevet, der skal være første bootenhed.

Hilsen emj

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 13-11-06 21:12

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Det lyder umiddelbart som en rigtig dårlig ide. Det må da være
> cd-romdrevet, der skal være første bootenhed.
>

> Hilsen emj

hej
hos mig er det kortlæseren der er første bootenhed , cd er nr.2, hd nr3.

Fra : emj

Dato : 13-11-06 21:29

poul.b.hansen. skrev:

>hos mig er det kortlæseren der er første bootenhed , cd er nr.2, hd nr3.

Det er bare umuligt at nyinstallere Windows efter en formattering,
hvis den ikke booter fra cd som første valg.

Hilsen emn

Fra : N/A

Dato : 14-11-06 08:20

Fra : N_B_DK

Dato : 14-11-06 08:20

In news:45592936$0$17990$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com,
Lars Fragstrup <not@dk.invalid> typed:
> Sludder og vrøvl....som sædvanlig.
> Hvor svært kan det være at ændre boot
> rækkefølgen i bios.

Så booter den jo også netop fra cd først hvis man ændrer det i bios, så det
er ikke sludder.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 14-11-06 09:42

> [...]
> MVH.
> N_B_DK
> Købes display print til en Panasonic NV-HS1000

hej
det er faktisk fabriksindstillingen.

Fra : Henning

Dato : 14-11-06 10:49

On Mon, 13 Nov 2006 21:29:09 +0100, emj <emj@> wrote:

>Det er bare umuligt at nyinstallere Windows efter en formattering,
>hvis den ikke booter fra cd som første valg.

Hvis der ikke er noget i kortlæseren, går den såmænd videre til CD. Er
der heller ikke noget her går den på harddisken.

Fra : A.N.

Dato : 13-11-06 21:00

Hej alle

Har samme problem med en HP printer med kortlæser, Pcen kommer med
diskette..., men fjerner jeg usb stikket til prineren kommer ingen besked om
disketten...
Jeg har ikke løset problemet endnu, nogen der kender det problem?
Axel

Fra : O. Skjold

Dato : 13-11-06 21:09

A.N. skrev i news:4558cebb$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

<klip>

> [...]
> ingen
> besked om disketten...
> Jeg har ikke løset problemet endnu, nogen der kender det

Har du prøvet den løsning som Nederbasse kommer med her i tråden?

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)