MS Windows
briani 27239
Ny dual core PC - dårligere?
Fra : jakobthomassen@hotma~

Dato : 13-11-06 01:19

Jeg har lige investeret i en ny processor: Core 2 duo E6300
og et nyt asus bundkort.

Men problemet er at når PC'en arbejder med noget så hakker det ret
meget. Faktisk er det værre end min gamle athlon processor. Bare det
at loade en internetside får lyden til at hakke i media player.
Jeg har selv samlet pc'en og bundkortet er et Asus P5B-VM (intel G965
chipset) med 1Gb ram.
Jeg bruger min gamle Maxtor PATA hardisk.

Hvorfor har Windows XP lige plidselig ikke finde ud af at proitere
ordenligt?

Håber der er nogen der har en god idé.

Jakob

Fra : Fjollefrans

Dato : 13-11-06 07:28

[...]

Det er en ny installation af XP du har lavet, ik?

Alle drivere til bundkort etc. er blevet installeret ?

- FF

Fra : Nicolai

Dato : 13-11-06 08:00

<jakobthomassen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Håber der er nogen der har en god idé.

Det har nok ikke noget direkte at gøre med Windows, men det kan være mange
ting. Drivere til bundkort som FF skriver, men også en Bios opdatering kan
være aktuel. Har du stadig problemer, så tjek efter nyeste drivere til
resten af hardware, efter dette så tjekker du kompatibilitet og til sidst
(hvis problemet stadig er der) et systemtjeck for defekt hardware.

Men du er nødt til at isolere problemet først.

>Jakob

Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-06 14:44

<jakobthomassen@hotmail.com> wrote in message
[...]

Check dine grafikkort-drivere. Det du beskriver lyder bekendt og er ofte
løst ved at bruge en anden driver. Obs. ikke *altid* den nyeste driver er
den bedste.

mvh
///M

Fra : jakobthomassen@hotma~

Dato : 13-11-06 22:23

> Check dine grafikkort-drivere. Det du beskriver lyder bekendt og er ofte
> løst ved at bruge en anden driver. Obs. ikke *altid* den nyeste driver er
> den bedste.

Jeg har prøvet både den grafikkort driver der var med og den nyeste
på hjemmesiden. Har også opdateret BIOS til den nyeste version. Det
lader til at det er Harddisken der får det til at hakke; hver gang den
lille LED i kabinettet for harddisk aktivitet bare blinker en lille
smule kan man høre det når man afspiller en mp3, hvis man lytter godt
efter. Faktisk er det nok bare at det skal læse selv samme mp3 som den
afspiller. Jeg har også prøvet at koble DVD-drevet fra. Der er kun et
IDE kabel på bundkortet (til 2 enheder), men fem SATA stik. Jeg har en
IDE til USB konverter (ektern harddisk) som jeg nu vil forsøge at få
maskinen bootet op igennem, så vil jeg se om det kan afsløre lidt
mere. Jeg har også en anden hardisk med windows xp som jeg har
prøvet, men det gør ingen forskel.

Jakob

Fra : jakobthomassen@hotma~

Dato : 14-11-06 08:50

ok, nu er fejlen isoleret lidt. Når jeg afinstallerer
grafikkortdriverne er der intet problem.
Mit grafikkort er et Gigabyte GV-NX76G256D-RH (GeForce 7600 GS).
Jeg har prøvet flere drivere både fra Nvidias hjemmeside og fra
gigabyte. Nu har jeg skrevet til gigabytes' support.
Kan det have noget at gøre med at mit bundkort har on-board grafik?
(jeg har også prøvet at afinstallere intels grafikdrivere til det
on-board grafikkort)

Jakob

Fra : Nicolai

Dato : 14-11-06 11:14

>Kan det have noget at gøre med at mit bundkort har on-board grafik?
>(jeg har også prøvet at afinstallere intels grafikdrivere til det
>on-board grafikkort)

Ikke umiddelbart, men man ved aldrig. Skal du deaktivere onboard kortet
manuelt i bios?

En anden ting, selvom fejlen forsvandt ved at du fjernede grafikkort
driveren, har du tjekket om din chipset driver er den nyeste?

Du kunne evt. se om du kunne låne en Sata disk og se om problemet så
forsvandt.

>Jakob

Nicolai