MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Optage streaming audio
Fra : Mogens

Dato : 12-11-06 20:40

Hvordan gør man nemmest dette? Læste et sted at dette kræver Lame, men
har prøvet at downloade og installerede dette mystiske program. Jeg kan
simpelthen ikke ikke se hvordan programmet skal installeres under
windows xp. Læste så at man skulle kopiere lame_enc.dll til det program
man bruger, men når man udpakker Lame indeholder det ikke en eneste
dll-fil !?

Er der nogen der har en oversigt over hvordan man gør uden at skulle
over i noget Unix voodo?

Mogens

Fra : Max

Dato : 12-11-06 21:03

Hej Mogens

> Hvordan gør man nemmest dette? Læste et sted at dette kræver Lame, men

Nu bruger jeg Winamp til at afspille den slags, til den findes der et
program der sørge for at optage det hele, det hedder Streamripper
og kan hentes her http://streamripper.sourceforge.net/

--
Mvh Max

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-11-06 21:25

Den 12-11-06 20.39 skrev Mogens følgende:
> Hvordan gør man nemmest dette?

Hvilket format vil du have resultatet i? Hvis du vil have mp3, så jkan
du bruge MP3DirectCut, der er gratis:
http://kimludvigsen.dk/programmer-multimedia-mp3directcut.html
Du skal blot indstille Windows-mixeren til at optage fra wave.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Kovending: Populær sport på landet...

Fra : Mogens

Dato : 13-11-06 07:52

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> http://kimludvigsen.dk/programmer-multimedia-mp3directcut.html
> Du skal blot indstille Windows-mixeren til at optage fra wave.

Det er MP3 - det fik jeg ikke præciseret i mit indlæg - så jeg prøver
lige dette program af.

Mange tak for hjælpen - også til de andre som har sendt links!

Mogens

Fra : Mogens

Dato : 13-11-06 16:42

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> http://kimludvigsen.dk/programmer-multimedia-mp3directcut.html
> Du skal blot indstille Windows-mixeren til at optage fra wave.

Kim, jeg forsøgte at følge din trin-for-trin guide, men kan ikke få
VU-meteret til at give udslag når jeg vælger "Optag". Så der synes ikke
at være noget at optage.

Jeg har valgt "optag" i mixerenheden, og her har jeg desuden valgt
enheden "Plantronics Headset". Det gør dog ingen forskel om jeg vælger
den anden mulighed: "C-Media Wave Device". Har også prøvet at vælge alle
sidstnævntes volumenkontroller (Stereo mix, microphone, CD-player,
Aux, Line In, Wave)

Medens jeg har eksperimenteret har jeg hele tiden kørt Radio 100 FM
igennem mit headset.

Har du nogen bud på hvor kæden hopper af ?

Mogens

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-11-06 17:10

Den 13-11-06 16.41 skrev Mogens følgende:

> [...]
> den anden mulighed: "C-Media Wave Device". Har også prøvet at vælge alle
> sidstnævntes volumenkontroller (Stereo mix, microphone, CD-player,

Inde i optag-indstillingerne?

Ud fra mine indstillinger:
Åbn mixeren => Egenskaber => C-Media Wave Device => mærke ud for
Indspilning => flueben ud for Wave (du kan også sagtens have flueben ud
for resten) => OK => flueben ud for Vælg under skyderen til Wave.

Nu skulle du gerne få optaget det, som du kan høre i højtalerne.

Jeg har ikke prøvet med hovedtelefoner, men jeg vil tro, at hvis du
vælger Plantronics Headset, og følger resten af ovenstående, vil du få
optaget det, du hører i hovedtelefonerne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
En fjer bliver til fem høns: Mendels vision om genteknologi...

Fra : Mogens

Dato : 14-11-06 02:07

Kim Ludvigsen wrote:

> Inde i optag-indstillingerne?
Jep!

> [...]
> vælger Plantronics Headset, og følger resten af ovenstående, vil du få
> optaget det, du hører i hovedtelefonerne.

Ingen ændring. Nu har jeg prøvet alle mulige og umulige kombinationer -
ingen udsving overhovedet i VU-meteret. Så min PC er åbenbart bare lidt
småsær

Mogens

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-11-06 12:51

Den 14-11-06 02.06 skrev Mogens følgende:

> Ingen ændring. Nu har jeg prøvet alle mulige og umulige kombinationer -
> ingen udsving overhovedet i VU-meteret. Så min PC er åbenbart bare lidt
> småsær

Det skal ikke kunne afvises, men for lige at være helt sikker: Du hører
lyd i højtalerne? Du er sikker på, at du har valgt Indspilning i
windows-mixeren? Den største fejlkilde til den slags er netop, at man
har valgt Afspilning og ikke har fået angivet kilden i Indspilning.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Rustvogn: En bil der er godt angrebet af rust i såvel undervogn som i de

Fra : Mogens

Dato : 14-11-06 16:52

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> windows-mixeren? Den største fejlkilde til den slags er netop, at man
> har valgt Afspilning og ikke har fået angivet kilden i Indspilning.

Jeg har valgt "Recording", som er den mulighed der ligger lige neden
under "Play back" i "Volume Control" (det må være det samme som på dansk
kaldes mixerenhed). Jeg har ingen højttalere tilsluttet, men hører al
audio igennem min plantronics USB headset. Havde ikke lige noget på
lager der kunne tilsluttes lydkortet i PC'en, men det har virket da jeg
tidligere brugte et headset der blev tilsluttet her.

Så ja, jeg er sikker på at jeg har valgt "Recording" og har forsøgt med
både C-Media Wave Device og Plantronics sat op i h.h.v. mixerenheden og
mp3directcut.

Mogens

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-11-06 17:02

Den 14-11-06 16.51 skrev Mogens følgende:
> Kim Ludvigsen wrote:
>
> Så ja, jeg er sikker på at jeg har valgt "Recording" og har forsøgt med
> både C-Media Wave Device og Plantronics sat op i h.h.v. mixerenheden og
> mp3directcut.

Så har jeg desværre ingen løsningsforslag.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Pyramide: Blodtørstigt lille bæst...

Fra : Mogens

Dato : 14-11-06 17:08

Kim Ludvigsen wrote:

> Så har jeg desværre ingen løsningsforslag.

o.k. Kim, men tusind tak for hjælpen alligevel!

Mogens

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 12-11-06 21:36

Mogens wrote: