MS Windows
briani 27239
Låsning af W2K pro og automatisk lukning a~
Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 11-11-06 14:31

Hej gruppe,

Er der nogen der har et komplet opskrift på hvordan man sikrer en W2K mod at
brugere laver ændringer (tid, baggrunde, etc.), installerer programmer,
sletter filer etc.
Kort sagt hvordan man låser den komplet så den er sig selv igen ved reboot.

Da BIOS desværre ikke understøtter at lukke ned på et bestemt tidspunkt
kunne jeg også godt tænke mig et stykke software som man ikke kan disable
der kan slukke computeren på et bestemt tidspunkt hverdag. Man må gerne
kunne udsætte nedlukningen i en time af gangen, og hvis man tænder
computeren efter nedlukningstidspunktet skulle den også gerne forsøge at
lukke ned med times interval.

Mvh Sophus

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-06 17:33

"Sophus Vørsing (2670)" <newsvorsing@REMOVETHISgmail.com> skrev i en
meddelelse news:4555d072$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> kunne udsætte nedlukningen i en time af gangen, og hvis man tænder
> computeren efter nedlukningstidspunktet skulle den også gerne forsøge at

Hej Sophus
Du kunne kigge efter reborn kort fra http://www.safetycard.dk/
Det virker rigtig godt, jeg bruger dem på skolen, der er også Deepfrezee som
er noget software..
Derudover har Microsoft luftet at der er noget software, men jeg har hverken
set eller prøvet det..
mvh
Preben

Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 11-11-06 18:22

"Preben Larsen" <oz6p(a)qrz.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

som
> er noget software..
> Derudover har Microsoft luftet at der er noget software, men jeg har

Hej Preben,

Jeg havde godt hørt om indstikskortene men jeg troede nu egentlig godt at
man kunne klare det med lidt snilde direkte i W2K?

Mvh Sophus

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-11-06 21:42

Sophus Vørsing (2670) <newsvorsing@REMOVETHISgmail.com> wrote:

> [...]
> sletter filer etc.
> Kort sagt hvordan man låser den komplet så den er sig selv igen ved reboot.

Der er ikke noget "kort sagt" svar på det, men du kan som administrator
oprette bruger konti og grupper og give dem rettigheder og privilegier.
Hvordan du gør finder du i dokumentationen som ligger på Microsofts
hjemmesider.

Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 11-11-06 22:34

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> oprette bruger konti og grupper og give dem rettigheder og privilegier.
> Hvordan du gør finder du i dokumentationen som ligger på Microsofts

Det er præcis det jeg har prøvet, skåret helt ned på brugerrettighederne,
omdøbt til NTUSER.MAN etc. men alligevel laver brugerne alligevel en
ændring, sletning eller andet der gør at man skal vedligeholde den.
Jeg burde måske lige have nævnt at maskinen er beregnet til at gå på
intranettet og Internettet. Der er AV på den men jeg alligevel noget bange
for det snask man kan få ind vi http://
Som jeg ser det lige nu så er løsningen enten Reborn kortet, Deepfreeze
eller også bliver jeg nødt til at installerer noget Linux, er det rigtigt?

Mvh Sophus

Fra : jda

Dato : 12-11-06 13:55

Sat, 11 Nov 2006 22:34:18 +0100 hamrede Sophus Vørsing (2670) i tastaturet
og der stod i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> eller også bliver jeg nødt til at installerer noget Linux, er det rigtigt?

Hvis du er ude i at du måske vil skifte system, så skulle du måske overveje
at skifte til XP. Microsoft har lavet et kit til XP der kan netop det du
efterspørger. Og stort set det samme som reborn og deepfreeze
http://www.microsoft.com/windowsxp/sharedaccess/default.mspx

--
Jakob
Sv: Fordi det forstyrrer den måde mennesker normalt læser tekst

Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 13-11-06 00:47

"jda" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse
> [...]
> at skifte til XP. Microsoft har lavet et kit til XP der kan netop det du
> efterspørger. Og stort set det samme som reborn og deepfreeze
----

Tak for det link.

Mvh Sophus

Fra : jda

Dato : 13-11-06 01:48

Mon, 13 Nov 2006 00:47:16 +0100 hamrede Sophus Vørsing (2670) i tastaturet

Selv tak