MS Windows
briani 27239
Win98SE - updatering
Fra : Torben Brøndum

Dato : 09-11-06 16:28

Hej derude,

På en lidt ældre IMB Thinkpad 390E har jeg netop installeret Win98SE, da den
skal bruges til nogle spil, der afvikles under win98.

Installationen mangler jo selvsagt mange opdateringer. Er det muligt via win
update at få disse opdateringer? jeg bemærkler her, at det vist nok "kun" er
explorer 4.0, der p.t. er installeret - der kommer mange fejl på skærmen og
jeg syntes ikke rigtig, at update funktionen virker.

Hvordan skal jeg gribe en opdatering an - efter Jeres opfattelse og erfaring
for at komme videre ?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Hagar

Dato : 09-11-06 16:48

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skærmen og jeg syntes ikke rigtig, at update funktionen virker.
>
> Hvordan skal jeg gribe en opdatering an - efter Jeres opfattelse og

http://www.microsoft.com/windows98/downloads/corporate.asp

Hagar

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-11-06 00:42

Hagar <nogo31@hotmail.com> wrote:

> "Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.microsoft.com/windows98/downloads/corporate.asp

Og du kan installerer IE6. Den er gratis.

Fra : Johnny

Dato : 10-11-06 20:02

Hej
Jeg havde for nylig samme problem.
Microsoft har stadig mulighed for opdatering af win98. De laver dog ikke
længere nye opdateringer, men de gamle er til rådighed. Du får et problem,
for opdateringerne virker ikke med IE4. Du må finde en metode at få din
explorer opdateret før du kan opdatere resten af din win98. Jeg har en
opdatering til Ie liggende, som jeg kan sende dig hvis alt andet svigter.
Skriv til bangp@adr.dk.
MVH Johnny

Fra : John

Dato : 10-11-06 01:23

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan skal jeg gribe en opdatering an - efter Jeres
> opfattelse og erfaring for at komme videre ?

Gratis Belarc Advisor kan sikkert hjælpe hvis alt andet glipper.
Programmet gi'r besked om manglende patches, og direkte relevante
links til Microsoft:

http://www.snapfiles.com/reviews/Belarc_Advisor/belarc.html

IE6sp1 kan downloades her:

http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Mvh John

Fra : Asle Bjerva

Dato : 13-11-06 10:32

Torben Brøndum wrote:
> [...]
> virker.
> Hvordan skal jeg gribe en opdatering an - efter Jeres opfattelse og

Første stopp vil være hos Lenovo (EX-IBM) for å laste ned og installere alle
systemoppgraderinger som har kommet. Seneste til TP390E er fra feb 2006...
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/product.do?subcategoryind=0&familyind=50191&brandind=10&doccategoryind=0&modelind=0&doctypeind=9&validate=true&partnumberind=0&sitestyle=lenovo&template=%2Fproductpage%2Flandingpages%2FproductPageLandingPage.vm&operatingsystemind=50955&machineind=0

Det er nyere drivere / oppgraderinger, spesielt på strøm/batteri
optimalisering.

Deretter er en tur innom BillG for hans seneste oppdateringer nyttig.
Det har faktisk også kommet fixer for W98 i år, så helt forlatt er det ennå
ikke....
--
Asle Bjerva, Oslo
E-post: asle.bjerva.at.oslo.online.no