MS Windows
briani 27239
Kan man se hvornår program er færdigt?
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 09-11-06 00:15

Jeg har et program, der henter nogle filer fra nettet og jeg ønsker at kunne
finde ud af hvornår det er færdigt. Selve kaldet af programmet sker via en
command-prompt. Kan jeg på nogen måde se hvornår programmet har afsluttet
sig selv?

Lidt ala: Check program.exe running

Lars

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-11-06 01:14

Den 09-11-06 00.14 skrev Lars Thomsen Nielsen følgende:
> [...]
> command-prompt. Kan jeg på nogen måde se hvornår programmet har afsluttet

Du kan starte programmet via en bat-fil, hvor kommandoerne afvikles én
ad gangen. Når programmet er afsluttet, går bat-filen videre til den
næste kommando, hvilket fx kan være at give dig besked om, at
overførslen er færdig - enten i kommandovinduet eller ved at starte et
andet program.

Fx noget i stil med (giver besked i kommandovinduet):
@echo off
program_der_henter_filer.exe
echo "filerne er hentet"

eller (starter et andet program):
@echo off
program_der_henter_filer.exe
program_der_giver_mig_besked.exe

Jeg bruger ikke selv bat-filer, så måske andre kan foreslå bedre løsninger.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Servostyring: Styresystem til biler...

Fra : Bertel Brander

Dato : 09-11-06 01:49

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> andet program.
>
> Fx noget i stil med (giver besked i kommandovinduet):

Det kan være nødvendigt at bruge start:
start /WAIT program_der_henter_filer.exe parametre

Så ventes der (måske) på at programmet er færdigt.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 09-11-06 07:45

Lars Thomsen Nielsen wrote:
> [...]
> command-prompt. Kan jeg på nogen måde se hvornår programmet har afsluttet

Hvis command prompten bliver kørende kan det løses relativt nemt ved at
sætte dato og tid ind i selve prompten. f.eks. vil
PROMPT $d$_$t$_$p$g
vise dato og tid ovenover den aktuelle sti i din DOS prompt.

Kalder du programmet fra en .BAT fil kan du gøre det ved at pipe et par
echo kommandoer.
F.eks.:

echo Filoverførsel begyndt kl %time% den %date% > c:\log.txt
start /w program.exe
echo Filoverførsel afsluttet kl %time% den %date% >> C:\log.txt

Hvis du ønsker en kontinuerlig log skal du bare sætte to > ind i første
linie også.
en > opretter og skriver til en ny fil
to >> tilføjer til ny fil (findes filen ikke i forvejen bliver den oprettet)

/Robert