Kan man beholde sin ip-adresse
Fra : ThomasT

Dato : 24-06-01 09:46

Kan man få en fast IP-adresse, når man er kunde hos TDC, eller er det bare
lavet sådan at den skifter hver gang man logger på?

Jeg tænker på at sætte en ftp-srever op, men det er lidt upraktisk at min ip
adresse er en anden hver gang jeg logger på.

ThomasT

Fra : Frank Mayntzhusen

Dato : 24-06-01 09:56

Du kan godt få en fast IP, ved TDC, men det kræver et andet abbonement end
det du har nu, så skal du have ADSL hvor du ikke behøver at kalde op til dem
hver gang du vil på........
Hvis du ikke ønsker at ændre dit abbonement, kan du istedet gøre brug af de
services der finde rundt om på nettet, hvor du for en adresse forbundet med
dip ip, kig f.eks her : http://www.dyndns.com

--
Frank
News-/Web-/Mail-/Ftp-administrator

Fra : ThomasT

Dato : 24-06-01 20:30

Jeg har ADSL, men ved TDC har du en andet IP-adresse hver gang du kalder op.

ThomasT

Fra : Frank Mayntzhusen

Dato : 24-06-01 20:35

Fra : Jesper Skriver

Dato : 24-06-01 17:24

On Sun, 24 Jun 2001 10:45:57 +0200, ThomasT wrote:
>Kan man få en fast IP-adresse, når man er kunde hos TDC, eller er det bare
>lavet sådan at den skifter hver gang man logger på?

Jeg kan se at du har et NetExpress ADSL abb. der kan man pt. ikke få fast
ip adresse, men det kan du f.eks. på BB|ADSL produktet.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-06-01 06:08

On 24 Jun 2001 16:23:51 GMT, jesper@wheel.dk (Jesper Skriver)
wrote:

> Jeg kan se at du har et NetExpress ADSL abb. der kan man pt. ikke
> få fast ip adresse, men det kan du f.eks. på BB|ADSL produktet.

Hvad er egentlig forskellen på de to produkter, bortset fra det
med den faste IP-adresse?

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-06-01 08:48

> Hvad er egentlig forskellen på de to produkter, bortset fra det
> med den faste IP-adresse?

Kort sagt:
NE: PPPoE
BB: bridget ethernet med DHCP-tildeling af adresser

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855