MS Windows
briani 27239
USB-ikon i Systembakken
Fra : mogens

Dato : 08-11-06 00:47

Hej NG!

Installationen af en USB-printer på WinXP SP2 forløb problemfrit.
Når pc'en er tændt og Windows er oppe og printeren tændt, så
fremkommer et ikon i systembakken, med et pling. Det hedder "Sikker
fjernelse af hardware". Det forsvinder med et pling når printeren
slukkes. Det forekommer mig imidlertid en kende overflødigt, når
pc'en er stationær og printeren er fast tilsluttet og ikke skal
"Fjernes".
Er der en indstilling for den slags, eller må man bare lære at leve
med det?
(Jeg ved godt at man kan skjule ikoner i systembakken - det er bare
ikke det der er problemet, og det ville vel også skjule tilsvarende
ikon for andre USB-enheder der rent faktisk skal vises.)

Hilsen mogens

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 08-11-06 04:36

"mogens" <langballe75@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

---

Hvis du højreklikker på værktøjslinien og vælger Egenskaber, så kan du sætte
et flueben i "Skjul inaktive ikoner". Herefter kan du trykke tilpas, hvor du
kan vælge hvilke ikoner der altid skal vises, hvilken der ikek skal vises,
når de er inaktive og hvilke der slet ikke skal vises.

--

Med venlig hilsen / Best regards
Henrik Pedersen

Fra : mogens

Dato : 08-11-06 07:45

Hej Henrik Pedersen

Tak for svaret, men som jeg selv har nævnt, så er denne løsning ikke
hvad jeg leder efter, bla. fordi det går ud over andre USB-ikoner. Men
mest fordi at jeg gerne ville få Windows til at registrere printeren
som en permanent enhed - en der ikke skal fjernes pludseligt, bare
fordi den er via USB.
Hilen mogens

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 08-11-06 09:50

On 7 Nov 2006 22:45:17 -0800, "mogens" <langballe75@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>mest fordi at jeg gerne ville få Windows til at registrere printeren
>som en permanent enhed - en der ikke skal fjernes pludseligt, bare

Jeg har opæevet samme problen med en printer med kortlæser indbygget.
Her fandt jeg aldrig en løsning. Det er måske også det der er sagen
ved dig.

--
Slet transportmidlet før dk
__o

Fra : Bjarne Chr

Dato : 08-11-06 12:15

[...]

------------------------------------
Der kommer kun det ene ikon selv om du har flere USB "ting" f.eks. eksterne
Harddiske Foto apperat osv. Til en ekstern harddisk er den ret så vigtig når
man vil slukke for den. Det pling plang du får er når windows registrerer om
din printer er tændt eller slukket. Din printer er kun permanent når den er
tændt. Når den er slukket Ser Windows den ikke. Hvis lyden generer dig, kan
du slå den fra i kontrolpanel lyde og lydenheder vælg ingen lyd nede ved
tilslutning af enhed.
mvh
Bjarne Chr

Fra : mogens

Dato : 08-11-06 15:29

Hej Bjarne Chr

Jeg er helt på det rene med at der kun kommer det samme ene ikon for
alle eventuelle USB-enheder der måtte blive tilsluttet, det er jo
derfor jeg skriver at jeg ikke ønsker løsningen med at skjule ikonet.
Synet skræmmer mig ikke og lyden af pling'erne generer mig ikke
voldsomt, men jeg synes det er underligt at Windows tilbyder "Sikker
fjernelse" af printeren, når den er installeret med drivere og hele
moletjavsen. Hvad skulle meningen være? At man først vælger "Sikker
fjernelse af hardware" fra ikonet og så dernæst slukker for
printeren? Lad mig sige det på nydansk: No f...... way!
Jeg har absolut ingen planer om at trække USB-stikket ud og jeg
ønsker derfor heller ingen hjælp til det fra Windows. Men jeg kan
lide en ren flade uden nonsens-funktioner.

Hilsen mogens

Fra : Bjarne Chr

Dato : 08-11-06 20:11

[...]

OK Så klik på ikonet (når printeren er slukket) og fjern USB enheden
(læg mærke til der står ikke noget om at det er printeren) så forsvinder
ikonet Men det kommer igen når du tænder den. Du kan sagtens tænde og slukke
for printeren uden at bruge "Sikker fjernelse af hardware" det sker der ikke
noget ved. Men hvis du brugte en ekstern USB harddisk kan der ske grimme
ting hvis man bare slukker for den.
--
Venlig Hilsen
Bc

Fra : L.E.P.

Dato : 08-11-06 20:47

Wed, 8 Nov 2006 20:10:54 +0100, skrev "Bjarne Chr"
<virker@ikke.invalid> :

> [...]
>noget ved. Men hvis du brugte en ekstern USB harddisk kan der ske grimme

Hej Bjarne.

Hvis du indstiller OE til at indrykke originalteksten når du svarer,
bliver det nemmere for os andre at følge med i dialogen

Hilsen Lars

Fra : Bjarne Chr

Dato : 09-11-06 08:10

"L.E.P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Bjarne.
>
> Hvis du indstiller OE til at indrykke originalteksten når du svarer,
> bliver det nemmere for os andre at følge med i dialogen
>
> Hilsen Lars

Hej Lars
Jeg troede sgu det var nogen af de andre der ikke kunne finde ud det og så
er det mig håber det er i orden nu?
vh / Bjarne

Fra : L.E.P.

Dato : 09-11-06 08:45

Thu, 9 Nov 2006 08:09:55 +0100, skrev "Bjarne Chr"
<No@invalid.invalid> :

> [...]
>>

>Hej Lars
>Jeg troede sgu det var nogen af de andre der ikke kunne finde ud det og så

Ja, nu er det OK.

Hilsen Lars

Fra : L.E.P.

Dato : 08-11-06 17:30

7 Nov 2006 15:47:29 -0800, skrev "mogens" <langballe75@hotmail.com> :

> [...]
>ikke det der er problemet, og det ville vel også skjule tilsvarende
>ikon for andre USB-enheder der rent faktisk skal vises.)

Det fremgå ikke hvordan du har installeret printeren. Hvis du bare har
sat stikket i computeren, kunne jeg godt forestille mig at den opfører
sig som du beskriver. Prøv i stedet at installere den med den software
der følger med printeren. Hent evt. et opdateret program på
producentens hjemmeside.

Husk først at fjerne printeren helt fra systemet. Nogle (f.eks. den HP
printer jeg har) kræver nemlig at softwaren er installeret før man
tilslutter printeren første gang.

Hilsen Lars

Fra : mogens

Dato : 09-11-06 07:11

Hej!

Til L.E.P.:
Jeg har rent faktisk skrevet at printeren er installeret med drivere.
Printeren er desuden korrekt installeret. Problemet vedrører
udelukkende Windows måde at håndtere printeren på som en USB-enhed.

Til Bjarne Chr:
Jeg kan jo ikke klikke på ikonet når printeren er slukket, for så
borttages det jo af Windows. Jeg er klar over at printeren kan slukkes
og tændes uden problemer. Det er bare ikke mit spørgsmål. Jeg ved
godt at funktionen er vigtig for visse andre USB-enheder, men der er jo
netop tale om et eksempel - en printer - hvor funktionen er omsonst.

Hilsen mogens

Fra : Edmund

Dato : 09-11-06 07:49

>Er der en indstilling for den slags, eller må man bare lære at leve
>med det?

Er der kortlæser i
jeg har en Brother usb printer og "Sikker
fjernelse af hardware" er åbenbart kortlæseren

Så bruger du ikke kortlæseren kan du deaktivere under "Sikker
fjernelse af hardware"
Der kommer ikke noget icon når jeg efterfølgende tænder printeren

Kortlæser kan aktiveres igen under enhedsorientering

Mvh Edmund

Fra : N_B_DK

Dato : 09-11-06 15:46

"mogens" <langballe75@hotmail.com> wrote in message
> Hej NG!

http://www.topshareware.com/Safely-Remove-download-43394.htm

Men koster 15$ efter prøve perioden.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : mogens

Dato : 09-11-06 16:15

Hej Edmund

Det sådan at ikonet for "Sikker fjernelse af hardware" er tilknyttet
enhver USB-enhed, og altså ikke tilhører nogen bestemt type; det
være sig kortlæser, printer, harddisk, etc. Printeren sidder alene og
der er således ingen kortlæser, eller lignende, at deaktivere. Men
jeg vil altså heller ikke ind i Kontrolpanelet hver gang jeg skal
bruge en bestemt enhed.

Hilsen mogens

Fra : mogens

Dato : 09-11-06 16:27

Hej N_B_DK

Tja, hmmm...
Jeg synes ikke rigtig at programmet løser problemet. Det har bare en
anden og mere rationel måde - ifølge producenten - at udføre "Sikker
fjernelse af hardware" på. Men jeg efterlyser jo en indstilling i
Windows til helt at undgå at Windows tilbyder "Sikker fjernelse af
hardware", fordi bemeldte hardware - en printer - slet ikke skal
fjernes, det være sig sikkert eller usikkert.

Hilsen mogens