MS Windows
briani 27239
Processorforbrug
Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 07-11-06 08:59

Hej i gruppen

Hvordan kan det være, at processoren giver sig i kast med at udføre et job,
der kræver næsten 50% selv efter nedlukning
af Internet Explorer, som formentlig har været årsag til starten på dette
voldsomme forbrug. (Iflg. joblisten)
Det samme har jeg erfaret en enkelt gang med "AcroRD" - altså Acrobat
Reader. Selv efter nedlukning af programmet,
fortsætter processoren sit arbejde,hvilket selvsagt sætter computerens
hastighed ned - også iflg. joblisten.

Kun genstart har afhjulpet dette noget irriterende fænomen.

Hvem har et bud - også på en elegant løsning.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Ole Christiansen

Dato : 07-11-06 11:08

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hastighed ned - også iflg. joblisten.
>
> Kun genstart har afhjulpet dette noget irriterende fænomen.
>
> Hvem har et bud - også på en elegant løsning.

Spørg du trygt hos Microsoft.

/Ole

Fra : Karsten Jensen

Dato : 07-11-06 12:21

"Ole Christiansen" <ole@bole.gikiskole> skrev:

> Spørg du trygt hos Microsoft.

Du har måske et link?. Ellers syntes jeg ikke, at svaret er videre
konstruktivt.

Mvh.

Karsten

Fra : Ole Christiansen

Dato : 07-11-06 12:52

"Karsten Jensen" <okktyrupklpk@invalid> skrev i en meddelelse

> Du har måske et link?. Ellers syntes jeg ikke, at svaret er videre
> konstruktivt.
>
> Mvh.
>
> Karsten

Undskyld. Det var en joke. Hans Jørgen må komme med noget mere.
50% af hvad. Fejlkoder et det bedste at søge efter på nettet. Han bør
starte med diskoprydning,
defragmentering, fjerne gamle gendannelsestidspunkter o. s.v.

/Ole

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 07-11-06 15:45

"Ole Christiansen" <ole@bole.gikiskole> skrev i en meddelelse

> [...]
> starte med diskoprydning,
> defragmentering, fjerne gamle gendannelsestidspunkter o. s.v.

Jo - i joblistens faneblad "Ydeevne" angives processorydelsen i procent ---
af hvad, kan man spørge.
Men altså det angives dér.
Jeg har kørt alle de "autoriserede" værktøjer, som du antyder i udtrykket
"starte med diskoprydning".
Der er i maskinen ikke mig bekendt vira, spy-wares - eller andet bras, da
der nyligt er foretaget formatering og
reinstallation af de programmer, jeg nu engang anvender.

Problemet med, at der i joblisten under fanebladet processer angives et
stort forbrug i enkelte situationer f.eks.
"Explorer" og "AcroRD", er nu ikke nyt, men derfor irriterende, da maskinens
hastighed angivelig bliver lavere.

Faktisk har jeg også været igennem søgninger på Google efter svar på
spørgsmålet, men da jeg tager mig god
tid til tingene i almindelighed, er det meget sandsynligt, at jeg endnu ikke
er nået til rette svarsted.
Derfor prøver jeg "lykken" her.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 07-11-06 16:13

> [...]

> hastighed ned - også iflg. joblisten.
>
> Kun genstart har afhjulpet dette noget irriterende fænomen.
>
> Hvem har et bud - også på en elegant løsning.

Tjah, jeg plejer i den situation at lukke processen i joblisten. Det plejer
som regel at afhjælpe problemet. Det sker rimeligt ofte i Mozilla Firefox
også, det er som regel en applet mest beregnet på IE der går amok, altså går
i løkke.
Nogen gange kører Firefox endda videre, uden vindue, så jeg må lukke dén
proces også.

Der er nok ikke så meget andet at gøre, jeg hælder faktisk mest til
forklaring at det er dårligt kodede netsider, Acrobat Reader og
Java-software der især har skylden.

Men jeg klarer mig som regel uden genstart med denne metode.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 07-11-06 17:03

"Henrik Stavnshøj" <hesta@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Java-software der især har skylden.
>
> Men jeg klarer mig som regel uden genstart med denne metode.

Se, det med at lukke processen i Joblisten, som du foreslår, har jeg også
prøvet og flere gange
med udmærket resultat.
Imidlertid har heldet ikke just tilsmilet mig, når jeg har lukket for
IExplore.exe (stavet som i joblisten)
Normalt dukker linjen IExplore.exe op i joblisten, når jeg starter
InternetExplorer - og forsvinder nydeligt,
når jeg lukker programmet på normal vis.
Men af og til bliver linjen stående også efter nedlukning af
InternetExplorer - og der bruges så altså omkring
50% ressourcer af processorens ydelse på det.
Lukker jeg nu ved at højreklik på den pågældende linje i joblisten, som du
skitserer, går hele herligheden om ikke sort, så i hvert fald fryser
systemet.
Genstart er så muligheden. Alt er så atter på plads og i orden.

Men - er der da ikke en mulighed for på elegant vis at klare det problem.
Måske er IE skrevet "forkert" ?

Mon der skal kigges efter plug-ins?

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Rado

Dato : 08-11-06 05:53

On Tue, 7 Nov 2006 17:03:05 +0100, "Hans-Jørgen Sindholt"
<sindholt@paradis.dk> wrote:

> [...]
>Lukker jeg nu ved at højreklik på den pågældende linje i joblisten, som du
>skitserer, går hele herligheden om ikke sort, så i hvert fald fryser

Kunne se ud som et XP relateret problem - jeg har aldrig oplevet at
maskinen går ned ved lukning af IE via joblisten, i Win2000

Prøv evt. at lukke selve explorer ned (explorer.exe (ikke
iexplorer.exe)), og se om det hjælper. Hvis ikke den genstarter af sig
selv (ingen proceslinje, skrivebordsikoner m.m.), så åben Task
Manager, åben Filer/Kør, skriv "explorer" og klik OK.

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 08-11-06 10:15

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> selv (ingen proceslinje, skrivebordsikoner m.m.), så åben Task
> Manager, åben Filer/Kør, skriv "explorer" og klik OK.

Nu hjælper det nok ikke så meget at afbryde explorer.exe, når det er
iexplore.exe, der skaber
problemet, men du skal have tak for tippet, som altså ikke løste det
underlige problem.

Til gengæld har jeg kigget lidt i "tilføjelsesprogrammer" til IE, og der kan
jeg finde programmer,
som måske bringer forstyrrelser i afviklingen af IE.
Kender du til det?

Endnu engang tak for budet.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Rado

Dato : 09-11-06 12:28

On Wed, 8 Nov 2006 10:15:21 +0100, "Hans-Jørgen Sindholt"
<sindholt@paradis.dk> wrote:

>Nu hjælper det nok ikke så meget at afbryde explorer.exe, når det er
>iexplore.exe, der skaber
>problemet, men du skal have tak for tippet, som altså ikke løste det
>underlige problem.

OK. Jeg oplever selv af og til at visse programmer får systemet til at
gå i selvsving og bruge en masse CPU kraft: Løsningen her har været at
lukke Explorer ned.

>Til gengæld har jeg kigget lidt i "tilføjelsesprogrammer" til IE, og der kan
>jeg finde programmer,
>som måske bringer forstyrrelser i afviklingen af IE.
>Kender du til det?

Nej, desværre. Men du kunne jo prøve af afinstallere dem et for et og
se om det hjælper.

Jeg har selv et problemer med et par programmer der er knyttet til IE,
dog ikke så den går ned. Men jeg er tilsyneladende den eneste bruger
der har de problemer, så det ser ud til at være specifikt for mit
system. Det er ikke sjældent at folk oplever den slags
systemspecifikke problemer, og der er man på herrens mark.

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 09-11-06 22:03

> [...]
>

> OK. Jeg oplever selv af og til at visse programmer får systemet til at
> gå i selvsving og bruge en masse CPU kraft: Løsningen her har været at

Det er godt nok træls.

> Nej, desværre. Men du kunne jo prøve af afinstallere dem et for et og
> se om det hjælper.

Jeg har fjernet et par af disse "programmer" - og noget har åbenbart
hjulpet,
for jeg er faktisk i stand til nu at standse processorens vilde løb.
Men det skal dog også noteres, at jeg har foretaget større "reparationer"
af Windows m.m.
Det ene med det andet ---i hvert fald er der blevet mere ro i foretagendet
under
skrivebordet.

Tak for dine bud -- og venlighed.

Hans-Jørgen