MS Windows
briani 27239
Kan man installere et program på extern HD~
Fra : Per

Dato : 06-11-06 18:36

Hej NG!

ER det muligt at installere et program på en ekstern harddisc - fx. et
spil.?

Grunden til spm. er, at jeg har en ret fyldt og langsom hd i PC´en, men har
en USB harddisc med masser af plads - den er iøvrigt også hurtigere og nyere
end den gamle indbyggede. Vil det virke og med bedre performance ?

Vil spillet virke når jeg tager hardiscen fra og slutter den til igen ?

Det er vel kun på den "oprindelige" PC at man kan afvikle spillet på pga.
reg. database osv. ?

--
Med venlig hilsen Per!

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-11-06 18:55

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

>ER det muligt at installere et program på en ekstern harddisc - fx. et
>spil.?

Jep, det kan godt lade sig gøre

> [...]
>en USB harddisc med masser af plads - den er iøvrigt også hurtigere og nyere
>end den gamle indbyggede. Vil det virke og med bedre performance ?

Det kan godt være den eksterne disk på papiret er hurtigere end den
interne. Men den hæmmes af det relativt langsomme USB-interface.

Du får principelt den bedste ydelse med interne diske...

>Vil spillet virke når jeg tager hardisken fra og slutter den til igen ?

I de fleste tilfælde ja - Men det kan drille hvis USB-disken pludselig
flytter drevbogstav, f.eks fordi du opgraderer computeren med en ny
harddisk / DVD-brænder / kortlæser etc.

>Det er vel kun på den "oprindelige" PC at man kan afvikle spillet på pga.
>reg. database osv. ?

Korrekt...

<mlr>

Fra : jda

Dato : 06-11-06 21:44

Mon, 06 Nov 2006 18:54:36 +0100 hamrede Michael Rasmussen i tastaturet og
der stod i dk.edb.system.ms-windows:

> Korrekt...

Godt nok skriver nogle programmer, blandt andet spil, en frygtelig masse
til registreringsdatabasen, men det er ikke altid det er nødvendigt. Jeg
har før flyttet mappen hvor et program, også spil, var installeret direkte
fra en PC til en anden og derefter startet programmet. Og det har fungeret
fint.

--
Jakob
Sv: Fordi det forstyrrer den måde mennesker normalt læser tekst