MS Windows
briani 27239
Diskdefrakmentering
Fra : jane

Dato : 05-11-06 16:08

ed annalyse ad drev C/ skriver den "Du bør defragmenter denne enhed" det
har jeg gjort mange gange, men nu starter den og køre kun ca 15sek,
skriver så, nogle filer kunne defragtmenteres, og efter hvad jeg kan se er
der ikke sket noget som helst. Har lukket alle programmer o.s.v. Hvorfor
kan jeg pludselig ikke defrag.... mere?

Jeg har O&O Defrag V4, men ikke installeret, ... O&O har noget der heder
"Boot-Time Defragmentation"... kan O&O mon løse problemet, eller er det
risikabelt at bruge det?

Har også en demoversion af Diskeper?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : kk

Dato : 05-11-06 17:13

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har O&O Defrag V4, men ikke installeret, ... O&O har noget der heder
> "Boot-Time Defragmentation"... kan O&O mon løse problemet, eller er det

Hej,
Det er næppe muligt, ud fra O&O's analyse, at afgøre at der ikke er "sket
noget".
Hvis der ikke er ret meget plads på disken, kan den have besvær med at
defragge. Der skal være ca 20% FRI DISKPLADS.
Jeg kender ikke O&O, hvor imod jeg har brugt Diskeeper i flere år, og ikke
haft problemer dermed. Især nyeste udgave, den passer bare sig selv, og du
er altid defragged.
Men prøv først og se, om det ikke skulle være et pladsproblem.
mvh
kk

Fra : jane

Dato : 05-11-06 17:40

"kk" <kru@nospammail.dk> wrote in
> [...]
> selv, og du er altid defragged.
> Men prøv først og se, om det ikke skulle være et pladsproblem.

Der er plads nok, mere end 20% ellers ville den vel også fortælle mig at
der ikke er plads nok :(

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : kk

Dato : 05-11-06 18:44

> [...]
> der ikke er plads nok :(
>
> --
>Det er nu ikke sikkert at den fortæller det.
Nu må du så nok anvende et af de værktøjer som er beregnet til at checke
diskens integritet og tilstand i almindelighed. Her må jeg imidlertid melde
pas, og kalde på dem som ved noget mere om det emne.
mvh
kk

Fra : John

Dato : 05-11-06 22:36

> [...]

> 15sek,
> skriver så, nogle filer kunne defragtmenteres, og efter hvad

Prøv evt at defragmentere i Fejlsikker tilstand.

Mvh John

Fra : jane

Dato : 06-11-06 16:20

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in news:454e5941$0$3479
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Prøv evt at defragmentere i Fejlsikker tilstand.
>
> Mvh John

Nu, i dag kan Jeg pludselig godt defragmenter, hmmm ved ikke hvorfor,
jeg tror jeg vil bruge et andet programm fremover evt. prøve O&O

Men tak for hjælpen til alle.

--
Venlig hilsen
Jane