MS Windows
briani 27239
Hvordan gør i andre???
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 01-11-06 16:53

Hej gruppe

Der findes jo efterhånden en hel del computere mellem 400Mhz og 800Mhz.
mange af dem ligger måske med 64mb ram og op til typisk 128mb.

Styre systemet Win XP med service pack 2, antivirus og hvad har vi, inden
maskinen er klar til at gå på nettet.

Gør at sådan nogle maskiner knokler sig gennem opstart, og går mere eller
mindre i sort hvis man bare skal åbne et tekstbehandlings program.

Hvad gør i andre... for at få denne type maskine til at køre fornuftigt? og
kan det overhovedet lade sig gøre.

Nu er der jo ikke længere opdateringer til win98, så det er jo nok ikke en
løsning at lægge det på, når man samtidig går på nettet.

Hvad er tricket, eller kan det lade sig gøre? altså udover at købe en ny pc.

mvh
JR

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Max

Dato : 01-11-06 17:04

Hej Jan

> Der findes jo efterhånden en hel del computere mellem 400Mhz og
> 800Mhz. mange af dem ligger måske med 64mb ram og op til typisk 128mb.

Du kan starte med at fjerne Spamfighter så vi slipper for at du
spamer news med den :)

Jeg køre på en 650 MHz maskine her, den har godt nok 1 Gb ram og
køre Win2K, men den køre da meget fornuftig, både med AutoCad,
PageMaker, PhotoShop, Word og den slags. Jeg har 2 GHz maskiner
på job, de køre faktisk ikke særlig mærkbart hurtigere.

--
Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 01-11-06 17:04

Jan Rasmussen wrote:

> Hvad gør i andre... for at få denne type maskine til at køre fornuftigt? og
> kan det overhovedet lade sig gøre.

Det siges, at den nemmeste og billigste måde at få større ydelse ud af
sin computer er at komme noget mere RAM i maskinen. 64 MB og 128 MB er
jo også latterligt lidt. Få det op på en halv til en hel GB.

> Den har indtil videre sparet mig for at få 4864 spam-mails
> Hent en gratis SPAMfighter her.

Ja, det er jo dejligt for dig. Kunne du så ikke lade være med at lade
den spamme denne nyhedsgruppe?

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 01-11-06 17:22

Jan Rasmussen wrote:

> Nu er der jo ikke længere opdateringer til win98, så det er jo nok
> ikke en løsning at lægge det på, når man samtidig går på nettet.

En pc med win98 incl. alle de opdateringer som
*stadig* ligger på windows update kan sagtens
sættes op så den kører problemløst også på
nettet.

----------
> Den har indtil videre sparet mig for at få 4864 spam-mails
> Hent en gratis SPAMfighter her.

--
Lars Fragstrup
Jeg beskyttes ikke af spamfighter, men jeg

Fra : Peter T.

Dato : 01-11-06 17:48

Jan Rasmussen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Hvad gør i andre... for at få denne type maskine til at køre
> fornuftigt? og kan det overhovedet lade sig gøre.

Ram, ram og atter ram... Min antikke 800mhz Pentium3 laptop med 384 MB ram
kører XP med SP2 ganske fortrinligt - og det endda med photoshop 7 åbent.
Men havde den været på 128 MB eller mindre, havde jeg allerhøjst
installeret win2000 på den.

> --------- Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
> Den har indtil videre sparet mig for at få 4864 spam-mails
> Hent en gratis SPAMfighter her.

Det er ikke kun dig, der ser den besked, fordi du ikke betaler for den.
Det gør vi andre desværre også. Og det er efterhånden ilde set at bruge
spamfighter, da der findes andre programmer med antispamfunktion, der er
mindst lige så gode og ikke mindst gratis. Et af dem er Thunderbird. Og
det spammer endda ikke.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 9. oktober 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 183/61 (75%). Streaks: wins/losses/current 18/5/3 win

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-11-06 17:54

http://klattrup.dk/thunderbirdspam.GIF

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Peter T.

Dato : 01-11-06 18:00

Ivan V. Klattrup udviste en rettidig omhu og skrev:

> http://klattrup.dk/thunderbirdspam.GIF

User-Agent?

Fra : Palle Jensen

Dato : 02-11-06 13:53

> nå http://klattrup.dk/thunderbirdspam.GIF

Fatter ikke hvad du mener me det screenshot? Er der en reklame for
Thunderbird et eller andet sted?

--
Palle Jensen

Fra : Kenned

Dato : 01-11-06 18:23

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> [...]
> installeret win2000 på den.

> Det er ikke kun dig, der ser den besked, fordi du ikke betaler for den.

Og hvad så?

Jeg ved godt det er OT men jeg kan altså ikke se problemet i at lade være
med at læse de linier.....

Kenned

Fra : Petersen_Michael

Dato : 01-11-06 18:01

In news:4548c2da$0$4171$d40e179e@nntp02.dk.telia.net,
Jan Rasmussen <jr@FjerNvejen-net.dk> Typed:

> Hvad gør i andre... for at få denne type maskine til at køre
> fornuftigt? og kan det overhovedet lade sig gøre.

Jeg kører XpPro på en 2*200 Mhz Pentium Pro. med 256 MB
Det kører udmærket til, jeg har i Denne computer justeret til bedste ydelse,
samt klassisk visning (gør jeg nu i øvrigt på alle PCer jeg er i nærheden
af)

Som andre skriver RAM er den afgørende faktor..

Ekstern firewall..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
Residerende i Nyborg

ved privat post fjern dyret i @dressen

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-06 18:21

"Jan Rasmussen" <jr@FjerNvejen-net.dk> wrote in message
> [...]
> mange af dem ligger måske med 64mb ram og op til typisk 128mb.
>
> Styre systemet Win XP med service pack 2, antivirus og hvad har vi, inden

Jeg vil blot nævne en metode der belaster maskinen mindre: Slå alt det
unødvendige grafiske fra - så ligner den ganske vist en Win2K men kører
noget hurtigere.

mvh
///M

Fra : Preben Andersen

Dato : 01-11-06 18:31

"Jan Rasmussen" <jr@FjerNvejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad gør i andre... for at få denne type maskine til at køre
> fornuftigt? og kan det overhovedet lade sig gøre.

Drop Windows og brug Linux i stedet:
www.klid.dk

mvh
Preben

Fra : Palle Jensen

Dato : 02-11-06 13:55

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Drop Windows og brug Linux i stedet:
> www.klid.dk

Ja det var da en særdeles enkel løsning :-/

--
Palle Jensen