MS Windows
briani 27239
This program requires at least 3MB of free~
Fra : ct

Dato : 31-10-06 19:51

Hej!

Vi prøver at installere PIXELINE på bedstemors loft, som vi har købt.

Windows XP skriver:
Director Player 5.0
This program requires at least 3MB of free virtual memory to run

Hvad kan vi instille i Winodws XP for at køre programmet?

Hilsen
Carsten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-10-06 20:18

On Tue, 31 Oct 2006 19:51:12 +0100, "ct" <junker@info.dk> wrote:

> [...]
>This program requires at least 3MB of free virtual memory to run
>
>Hvad kan vi instille i Winodws XP for at køre programmet?

Det gad jeg nok også vide...

Har det samme problem med diverse spil herunder pixeline på den ene af
ungernes maskiner. Synes jeg har været i gennem alle muligheder. Der
er rigelig hukommelse både som XMS, EMS, HMA og hvad de gamle dos
standarder ellers hedder....

Så jeg overvejer seriøst at re-installere windows.

Men jeg er da med på en kigger her, hvis der er nogen der kan komme
med en løsning....

Fra : Bjarne Chr

Dato : 31-10-06 20:41

"ct" <junker@info.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> This program requires at least 3MB of free virtual memory to run
>
> Hvad kan vi instille i Winodws XP for at køre programmet?

Hvor mange Ram har du? Prøv højreklik denne computer Ydeevne Indstillinger
Virtuel hukommelse Sørg evt. for at computerens sidefil er sat til
'brugerdefineret størrelse' på mindst en halv gang mere end den fysiske
hukommelse. (eks. Hvis din computer har 512 mb RAM, skal din sidefil være på
768 mb.

--
Venlig Hilsen
Bjarne Chr

Fra : Hagar

Dato : 31-10-06 21:36

> [...]
> 'brugerdefineret størrelse' på mindst en halv gang mere end den fysiske
> hukommelse. (eks. Hvis din computer har 512 mb RAM, skal din sidefil være

Jeg har været ude for det samme, dog med et andet spil, og jeg havde 2x512
Mb RAM i maskinen. Da jeg pillede den ene klods ud, så kunne jeg installere
det, så jeg tror spil/programmer læser 1Gb RAM som 1 Mb RAM, bare en ide.

Hagar

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-06 21:37

"Bjarne Chr" <No@Way.invalid> wrote in message

> [...]
> 'brugerdefineret størrelse' på mindst en halv gang mere end den fysiske
> hukommelse. (eks. Hvis din computer har 512 mb RAM, skal din sidefil være

Hov - holdt! stop! De har intet med hinanden at gøre - der er blot tale om
navnsammenfald. Jeg vil slet ikke komme ind på hvad "sidefilen" skal stilles
til - det er nærmest et religionsspørgsmål som vil ødelægge denne tråd hvis
jeg begyndte der.

Læg mærke til at der er tale om sølle 3 MB virtual memory, og det alene
afslører at der er tale om det dejlige gammeldags EMM/XMS virtuelle
hukommelse.

Jeg tror målet skal nås gennem aktivering af "ms-dos
kompatibilitets-funktionen". Den nås ved at højreklikke på spillet exe-fil
(eller evt. genvej - måske) og hoppe ind på fanen "kompabilitet" (jeg har
engelsk udgave af xp så jeg gætter lidt på oversættelserne). Sæt kryds i den
første box kaldet noget a lá "kør dette program i kompabilitets-tilstand".

mvh
///M

Fra : N_B_DK

Dato : 03-11-06 05:44

> [...]
> er sat til 'brugerdefineret størrelse' på mindst en halv gang mere
> end den fysiske hukommelse. (eks. Hvis din computer har 512 mb RAM,

Det kommer sandelig an på hvor meget ram du har i din maskine!

Min workstation hr 4GB ram, og jeg har derfor slået pagefilen helt fra, min
server har 6GB og der er den ligegledes slået fra, kan lige se jeg skulle
bruge 10GB plads på harddisken bare til hibernate og pagefilen :O

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Bjarne Chr

Dato : 31-10-06 21:02

http://www.pixeline.dk/Default.aspx?ID=183

--
Venlig Hilsen
Bjarne Chr

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 01-11-06 12:56

> [...]
> This program requires at least 3MB of free virtual memory to run
>
> Hvad kan vi instille i Winodws XP for at køre programmet?

Det er et kendt problem for mange af spillene omkring den tid, sæt din virt.
hukommelse ned under 500 mb, det virker i 99% af tilfældene.

Stefan

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-11-06 21:09

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> wrote:

>Det er et kendt problem for mange af spillene omkring den tid, sæt din virt.
>hukommelse ned under 500 mb, det virker i 99% af tilfældene.

Det var sgu' lige det, der skulle til...

Jeg har kæmpet med det problem i flere uger, og junior var efterhånden
ved at miste troen på faderens evner...

Men nu kan han endelig spille Rumjagten og Pixeline på sin egen maskine,
og troen på den faderlige almægtighed er genoprettet

Hvad sidefilen så har med gamle dos-programmer at gøre - og hvorfor den
giver problemer på juniors maskine og ikke på min - den forklaring må
jeg så finde på et senere tidspunkt....

<mlr>

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 02-11-06 13:31

> [...]
>
> Hvad sidefilen så har med gamle dos-programmer at gøre - og hvorfor den
> giver problemer på juniors maskine og ikke på min - den forklaring må

Det problem har vi også haft her på arbejde med mange spil, jeg arbejder med
It og kommunikation til handicappede børn og unge. Til sidst fik jeg fat i
en fra et af de svenske firmaer vi handler ved og han fortalte mig
løsningen.

Stef