MS Windows
briani 27239
DVD+RW sletning
Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 31-10-06 19:19

XP-Home dk. sp.2

Jeg kan ikke slette en sådan skive.
Jeg højreklikker på drevet og vælger slette, men den kan ikke slettes.
Er der nogen, der kan sige, hvad der er galt?

Hilsen
Jørgen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-10-06 20:22

On Tue, 31 Oct 2006 19:19:12 +0100, "Jørgen Jørgensen"
<jjdan@galnet.dk> wrote:

>Jeg kan ikke slette en sådan skive.
>Jeg højreklikker på drevet og vælger slette, men den kan ikke slettes.
>Er der nogen, der kan sige, hvad der er galt?

Hvis det kun er een disk du ikke kan slette, kan den bruges som
freebie. Der er fejl på disken, den slags sker indimellem...

Fra : Pico

Dato : 31-10-06 22:22

Jørgen Jørgensen wrote:
> XP-Home dk. sp.2
>
> Jeg kan ikke slette en sådan skive.
> Jeg højreklikker på drevet og vælger slette, men den kan ikke slettes.
> Er der nogen, der kan sige, hvad der er galt?

Sikkert ikke noget
Prøv at bruge Nero til at slette eller formatere med.
Pico

Fra : wilstrup

Dato : 02-11-06 21:38

"Jørgen Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> XP-Home dk. sp.2
>
> Jeg kan ikke slette en sådan skive.
> Jeg højreklikker på drevet og vælger slette, men den kan ikke slettes.
> Er der nogen, der kan sige, hvad der er galt?

Måske skyldes det at det ikke er DVD- der findes i homeudgaven, men en
CD-funktion. Hvis du altså sætter en dvd-skive ind (RW-naturligvis) vil du
ikke kunne slette indholdet på skiven med XP, da den kun påtager sig at
slette CD-RW-skiver.

Man kan altså kun skrive indhold til en CD-formatteret skive i XP. Hvis du
vil arbejde med DVD-RW, skal du have et tredjepartsprodukt som fx Nero eller
Roxio.