MS Windows
briani 27239
optimering af windows XP pro dk sp2 ...
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 30-10-06 23:09

kan jeg på nogen måde gøre min winXP pro dk bedre eller hurtigere end
standard ved at lave nogle ting ???

har lige lavet en geninstall

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : jda

Dato : 31-10-06 01:14

Mon, 30 Oct 2006 23:08:34 +0100 hamrede Johnny B [2000] i tastaturet og der
stod i dk.edb.system.ms-windows:

> kan jeg på nogen måde gøre min winXP pro dk bedre eller hurtigere end
> standard ved at lave nogle ting ???
>
> har lige lavet en geninstall

Der var på et tidspunkt blackvipers guide til hvordan. Måske kan du bruge
dette link: http://www.codecavalier.com/blackviper/WinXP/servicecfg.htm

--
Jakob
Sv: Fordi det forstyrrer den måde mennesker normalt læser tekst

Fra : Optimus Prime

Dato : 31-10-06 14:20

Johnny B [2000] skrev:
> kan jeg på nogen måde gøre min winXP pro dk bedre eller hurtigere end
> standard ved at lave nogle ting ???

En lille hurtig en:

Højreklik "Denne Computer" - vælg "Egenskaber" - vælg fanen "Advanceret"
- klik "Indstillinger" under "Ydeevne" - Vælg "Juster til den bedste
ydelse".

Den fjerner alt det grafiske gøgl i XP og giver en mærkbar ændring i
ydelse - og man vænner sig hurtigt til det mere skrabede layout (nu kan
jeg faktisk ikke holde ud at se på det mere pop'ede standard layout i XP)...

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 31-10-06 16:09

Optimus Prime wrote:

> [...]
> ydelse - og man vænner sig hurtigt til det mere skrabede layout (nu
> kan jeg faktisk ikke holde ud at se på det mere pop'ede standard layout i

Jeg vil lige tilføje, at hvis man så sætter hak i: "Brug skygger under
ikoner på skrivebordet", "Brug visuelle layouttyper på vinduer og knapper"
og "Rul knapper på proceslinien", så ser den faktisk ud som, og opfører sig
som standard XP, men man vinder stadig en stor fartforøgelse

Et par tip mere er:
Gå i indstillinger for Start og Genoprettetelse og fjern hakket i "Genstart
automatisk", på den måde får du blå skærm med fejlmeddelelse hvis der er
alvorlige fejl, så du har en chance for at fejlfinde.

Gå også i Internetindstillinger>Generelt>Midlertidige
Internetfiler>Indstillinger.
Her vil du finde a t der er sat en kæmpe del af din harddisk af til cache,
hvilket er vildt unødvendigt. Sæt den til 32 MB hvilket er alt rigeligt.
På den måde vinder du for det ene en hel del harddiskplads.
Men nok så vigtigt bliver IE meget mere stabil, idet den faktisk ikke synes
at være designet til at håndtere meget større cache end det..

Til antivirus bruger jeg det gratis AntiVir, som er udmærket efter min
mening, og som frem for alt næsten ikke kan mærkes på maskinens ydelse.

Og når du så er færdig med at installere alt, så husk at køre en fuld
defragmentering, det gør underværker.

God fornøjelse med det

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 31-10-06 17:18

det vil jeg prøve ...

tak for jeres svar

Fra : Jørgen E.

Dato : 31-10-06 18:19

"Henrik Stavnshøj" <hesta@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:4547670d$0$921$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> 32 MB hvilket er alt rigeligt.
> På den måde vinder du for det ene en hel del harddiskplads.

Du glemmer, at det du definerer er størrelsen på mappen til midlertidige i.f.
Internet Explorer kan heller ikke finde ud af at rydde op efter sig, hvilket
ikke kan undret i og med den er en del af Windows, så den laver bare en
ny mappe med et nummer når en mappe når grænsen. Der spares derfor
ikke nogen plads med mindre man manuelt sletter mapperne.

Jeg har i øvrigt absolut ingen problemer med en mappestørrelse på flere
hundrede MB, så din PC må have en svaghed.

Fra : emj

Dato : 31-10-06 22:20

Jørgen E. skrev:

>Jeg har i øvrigt absolut ingen problemer med en mappestørrelse på flere
>hundrede MB, så din PC må have en svaghed.

Hvis det er din index.dat file, der er på flere hundrede MB, så sløver
det i alle tilfælde din maskine unødigt, da index.dat kun skal være 32
kb efter hver genstart.

Hilsen emj

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 03-11-06 15:48

Jørgen E. wrote:
> [...]
> en ny mappe med et nummer når en mappe når grænsen. Der spares derfor
> ikke nogen plads med mindre man manuelt sletter mapperne.

Det passer ikke at du ikke sparer plads: Hvis du sætter cachen ned, slettes
mapperne, når IE vel at mærke har styr på dem. Når den _ikke_ har styr på
dem, hvilket ofte sker, er man nødt til at ændre mappen til midlertidige
filer (i indstillingerne), før den sletter de gamle.

Og jeg ved da godt at det er mappen til midlertidige internetfiler.. Det er
lissom dét der er meningen..

> Jeg har i øvrigt absolut ingen problemer med en mappestørrelse på
> flere hundrede MB, så din PC må have en svaghed.

Heh, ja klart det må være min pc: Sig mig siger du ikke selv lige at din IE
ikke kan finde ud af at rydde op efter sig? Det lyder ikke som ingen
problemer her hos mig..

Men det er min erfaring at IE ofte laver problemer hos folk når den har stor
cache, og langt mindre, eller slet ikke, når den har lille. Så enkelt er
det..

Emj's svar får mig i øvrigt også ind på at opstarten af IE bliver lidt
hurtigere med den lille cache.

Men du gør bare som du vil, så gør jeg som jeg vil

Venlig hilsen
Henrik