MS Windows
briani 27239
Flerbrugerprofil - Privat mappe?
Fra : Palle Jensen

Dato : 29-10-06 08:17

Hejsan,

Jeg sidder med en Windows XP HOME (UK).

Der er to profiler på PC'en. Jeg har et drev som jeg kun vil have
synligt i administrator profilen. Hvordan gør mand?

Jeg har prøvet i properties for drevet med den eneste mulighed jeg
lige kan se er ladt grå?

http://diverse.ducktrucks.dk/private.gif

Forslag modtages med kyshånd.

Tak.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Janner

Dato : 31-10-06 10:48

Har du fundet en løsning `?? kunne godt ha brug for det samme

/Jan

Fra : Palle Jensen

Dato : 31-10-06 19:25

On 31 okt 2006, Janner wrote in dk.edb.system.ms-windows:

> Har du fundet en løsning `?? kunne godt ha brug for det samme

Nope..... Hopper over i MS grupperne.... Poster en løsning når jeg
har den...

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Robert Eriksen

Dato : 01-11-06 09:05

Palle Jensen wrote:
> [...]
> synligt i administrator profilen. Hvordan gør mand?
>
> Jeg har prøvet i properties for drevet med den eneste mulighed jeg

Det er ikke bare fordi drevet kører FAT32?

Prøv at tjekke det, og hvis det er tilfældet konverter det til NTFS.

Fra : Janner

Dato : 01-11-06 10:47

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke bare fordi drevet kører FAT32?
>
> Prøv at tjekke det, og hvis det er tilfældet konverter det til NTFS.

Mit drev er NTFS så det er ikke der der går galt

/Jan

Fra : Palle Jensen

Dato : 01-11-06 21:48

On 01 nov 2006, Janner wrote in dk.edb.system.ms-windows:

> Mit drev er NTFS så det er ikke der der går galt

Også her.

Jeg har fået disse svar i microsoft.public.windowsxp.general

// Svar 1: //

-------------------------------------
It is not possible to do what you want natively in XP Home. You might
want to look at limiting what the users can do with either MVP Doug
Knox's Security Console or the MS Shared Computer Toolkit.

http://www.dougknox.com
http://www.microsoft.com/windowsxp/sharedaccess/default.mspx

An alternative would be to either 1) put the data on that drive in
your
My Documents folder and make your My Documents private; or 2) zip the
data on that drive and password-protect the zip file(s).
-------------------------------------

// Svar 2: //

-------------------------------------
You can use CACLS at the Command Prompt to do that:

cacls driveletter:\ /e /r username

or with this:

cacls driveletter:\ /e /d username

or: