MS Windows
briani 27239
autosletning af temp internet files
Fra : PP

Dato : 26-10-06 20:21

Hej

Jeg vil egentligt gerne have slettet midlertidige internet filer i IE og
recently used documents mm. på en automatisk og hyppig basis.

Findes der ikke et program der kan klare opgaven på XP?

Fra : Michael Weber

Dato : 26-10-06 21:51

"PP" <pp@pp.pp> skrev i en meddelelse
> [...]
> recently used documents mm. på en automatisk og hyppig basis.
>
> Findes der ikke et program der kan klare opgaven på XP?

Easycleaner 2.0
http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : PP

Dato : 26-10-06 23:47

"Michael Weber" <michael@FJERNmichaelweber.dk> wrote in message

> "PP" <pp@pp.pp> skrev i en meddelelse

> Easycleaner 2.0
> http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm

Oh, men med "automatisk" mente jeg faktisk at jeg ikke selv skulle trykke på
knapper.

Kan den da køre i command line mode?

Fra : Michael Weber

Dato : 28-10-06 23:04

> "Michael Weber" <michael@FJERNmichaelweber.dk> wrote in message

> Oh, men med "automatisk" mente jeg faktisk at jeg ikke selv skulle trykke

> knapper.

oh..sorry...mig der lige sov i timen :)

> Kan den da køre i command line mode?

Tror jeg ikke.

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : emj

Dato : 26-10-06 21:54

PP skrev:

>Jeg vil egentligt gerne have slettet midlertidige internet filer i IE

Windows & Internet cleaner
http://www.neoimagic.com/
Den kan sættes op til at slette midlertidige filer, når du slukker din
PC.

>og
>recently used documents mm. på en automatisk og hyppig basis.
Den liste kan du bare fjerne
Højreklik på proceslinjen/egenskaber/
Vælg "menuen start"/tilpas

Hilsen emj

Fra : PP

Dato : 26-10-06 23:47

"emj" <emj@> wrote in message

> Windows & Internet cleaner
> http://www.neoimagic.com/
> Den kan sættes op til at slette midlertidige filer, når du slukker din
> PC.

Den slukkes aldrig

Fra : Lars Klintholm

Dato : 26-10-06 22:35

Den 26 okt 2006 skrev PP i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg vil egentligt gerne have slettet midlertidige internet filer i IE

Kan sættes op i IEs egen menu

Funktioner, Internetindstilinger, Avanceret, Slet mappen Temporary
Internet Files når browseren lukkes
Lars Klintholm

Fra : PP

Dato : 26-10-06 23:48

"Lars Klintholm" <nospam2006@klintholm.com> wrote in message

> Kan sættes op i IEs egen menu
>
> Funktioner, Internetindstilinger, Avanceret, Slet mappen Temporary
> Internet Files når browseren lukkes

Den havde jeg overset.
Hvordan får jeg den til SLET ikke at have browser history?
Når man klikker i adressebaren viser den alle de sider jeg har været inde på
i dag selvom jeg har sat den til 0 dage :-/

Fra : Lars Klintholm

Dato : 27-10-06 06:36

Den 27 okt 2006 skrev PP i dk.edb.system.ms-windows:

> Hvordan får jeg den til SLET ikke at have browser history?
> Når man klikker i adressebaren viser den alle de sider jeg har
> været inde på i dag selvom jeg har sat den til 0 dage :-/

Der er to forskellige lister. Listen over de sider du har besøgt
(det er den du kan sætte til 0 dage) eller listen over de sider du
selv har indtastet i adresselinien.

http://ask-leo.com/how_do_i_delete_items_from_internet_explorers_autocomplete_list.html

Lars Klintholm

Fra : PP

Dato : 27-10-06 07:19

> Der er to forskellige lister.

Jo, men AutoComplete er naturligvis slået fra, så ovenstående savner jeg en
løsning på.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 27-10-06 07:44

Den 27 okt 2006 skrev PP i dk.edb.system.ms-windows:

> Jo, men AutoComplete er naturligvis slået fra, så ovenstående
> savner jeg en løsning på.

Læste du det link jeg angav?

Recently Typed Entries: there's not really much to be done here. Around
25 recent entries are kept in the registry,

Lars Klintholm

Fra : PP

Dato : 27-10-06 11:50

> Læste du det link jeg angav?
>
> Recently Typed Entries: there's not really much to be done here. Around
> 25 recent entries are kept in the registry,

Kan man ikke slette fra registreringsdatabasen på en automatisk måde?

Fra : Benny Andersen

Dato : 28-10-06 10:27

On Fri, 27 Oct 2006 12:50:12 +0200, PP wrote:

[klip]
> Kan man ikke slette fra registreringsdatabasen på en automatisk måde?
Jo, da. prøv at skrive i et console vindues.

reg /?

Benny Andersen

Fra : John

Dato : 27-10-06 00:13

> [...]

> hyppig basis.
>
> Findes der ikke et program der kan klare opgaven på XP?

Måske noget i denne retning:

http://www.snapfiles.com/get/traceless.html

http://www.snapfiles.com/get/ccpcleaner.html

Mvh John

Fra : PP

Dato : 27-10-06 11:52

> http://www.snapfiles.com/get/ccpcleaner.html

Coffecup virker som et fint program, men selvom den er sat til at køre hver
halve time bliver den ikke afviklet.
Heller ikke ved Windows start selvom dette også er angivet

Nogen der har erfaringer med scheduleren?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-10-06 08:03

On Thu, 26 Oct 2006 21:20:51 +0200, "PP" <pp@pp.pp> wrote:

>Jeg vil egentligt gerne have slettet midlertidige internet filer i IE og
>recently used documents mm. på en automatisk og hyppig basis.
>
>Findes der ikke et program der kan klare opgaven på XP?

Løsningen er simpel. TweakUI fra Powertoys pakken som du henter her:

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Fra : Rado

Dato : 27-10-06 15:58

> [...]

>recently used documents mm. på en automatisk og hyppig basis.
>
>Findes der ikke et program der kan klare opgaven på XP?

Kig evt. på den her:

http://www.danish-shareware.dk/soft/emptemp/index.html

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell

Fra : Martin

Dato : 28-10-06 04:34

PP wrote:
> [...]
> recently used documents mm. på en automatisk og hyppig basis.
>
> Findes der ikke et program der kan klare opgaven på XP?

Indsæt følgende i en .bat fil

RD /s /q "%temp%"
MD "%temp%"
RD /s /q "%tmp%"
MD "%tmp%"
RD /s /q "%windir%\Temp"
MD "%windir%\Temp"
RD /s /q "%userprofile%\Local Settings\Temp"
MD "%userprofile%\Local Settings\Temp"
RD /s /q "%userprofile%\Lokale indstillinger\Temp"
MD "%userprofile%\Lokale indstillinger\Temp"
del %windir%\prefetch\*.* /f /q
del c:\*.tmp /f /q

indsæt selv flere mapper du ønsker slettet/tømt.

Så laver du bare et cron job (scheduled task) på den .bat fil

Fra : Erling S.

Dato : 28-10-06 11:44

PP skrev:
> [...]
> recently used documents mm. på en automatisk og hyppig basis.
>
> Findes der ikke et program der kan klare opgaven på XP?

Hvad med denne: Empty Temp Folders.
Kan downloades gratis fra http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Med den kan du selv vælge hvilke mapper der skal tømmes,
samt i hvilket interval du ønsker dem tømt i.
mvh
Erling