MS Windows
briani 27239
ownership
Fra : B.S

Dato : 26-10-06 17:13

Hej..

Hvordan tager jeg owership over en mappe i windows XP pro?
Mappen er på en ekstern hard disk - stammer ra en PC der er gået i stykker.
Er logget på som local admin - har taget ownership - men det virker ikke.
Mappen er med grøn tekst (teksten på alle andre mapper er med blå tekst) -
den siger bare "access denied".
Har googlet for løsningen men kommer ikke frem.

På forhånd tak for hjælpen

B.S.

Fra : Arne

Dato : 26-10-06 23:20

"B.S" <yatzee_spiller@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hej..
>
> Hvordan tager jeg owership over en mappe i windows XP pro?

Ved ikke om XP pro er som W2000Pro, men her har jeg blot slettet tidligere
ejere og herefter tilføjet nuværende administrator.

Mvh.
Arne

Fra : B.S

Dato : 27-10-06 00:01

Hej Arne - og tak dit svar..

Nope - der virker ikke. Har fjernet alle permissions og ejere, tilføjet
local admin (mig) som ejer og givet full control - men det virker ikke.

forslag *S* ??

Fra : hcma

Dato : 27-10-06 17:33

> [...]
> den siger bare "access denied".
> Har googlet for løsningen men kommer ikke frem.

sådan her: http://support.microsoft.com/?kbid=308421
m v h
hcma/-

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-06 17:53

On Thu, 26 Oct 2006 18:13:25 +0200, "B.S" <yatzee_spiller@sol.dk>
wrote:

> [...]
>den siger bare "access denied".
>Har googlet for løsningen men kommer ikke frem.

Når mappen er med grøn tekst, så er der anvendt kryptering. Så er det
en svær sag at genoprette adgangen, men prøv:

http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=windows+file+encryption+recovery&spell=1

og se om det kan hjælpe dig.

Allan Jul Woer
Denmark

Fra : B.S

Dato : 27-10-06 23:09

Hej Allan..

Tror du har ramt pletten :)

Skulle fokusere lidt mere på den grønne farve - det betyder kryptering.
Skulle vide bedre - kryptering er eneste der kan forhindre mig at se data
som hvor jeg har overtaget ejerskab.

Jeg tester i morgen - håber det fungerer.

Tak for hjælpen