MS Windows
briani 27239
Program, der ender på bz2
Fra : Marianne

Dato : 26-10-06 15:58

Hej

Jeg har fået et program, der 'ender' på .tar.bz2 - hvad kan jeg gøre ved
det? Winzip klarer det ikke.

mvh
Marianne

Fra : Hans

Dato : 26-10-06 16:15

"Marianne" <handelfjerndette@lundbak.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har fået et program, der 'ender' på .tar.bz2 - hvad kan jeg gøre ved
> det? Winzip klarer det ikke.
>
> mvh
> Marianne

Du skal slette det.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-10-06 16:25

"Marianne" <handelfjerndette@lundbak.dk> wrote:

>Jeg har fået et program, der 'ender' på .tar.bz2 - hvad kan jeg gøre ved
>det? Winzip klarer det ikke.

Programmet er pakket og komprimeret med linux værktøjer. Det skal pakkes
ud inden det kan bruges. Og det kan du formentlig gøre med et værktøj
som WinZip...

Men hvad er det for et program og hvor har du fået det fra ?

Er du sikker på det er klogt at bruge det program ?

<mlr>

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 26-10-06 16:59

On Thu, 26 Oct 2006 17:24:53 +0200, Michael Rasmussen
<mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:

> [...]
>
>Men hvad er det for et program og hvor har du fået det fra ?
>
>Er du sikker på det er klogt at bruge det program ?

Nu skriver Marianne jo at WinZip ikke kan klare det, men der er andre
programmer der kan.
WinRar er et af dem.
PowerArchiver 2000 er et andet, og mange andre kan også.

Jeg ville finde WinRar og pakke det ud med den.
Men det er som sagt et format der mest bruges i Linux, så om du kan
bruge indholdet er ikke sikkert, men det afhænger jo netop af
indholdet.

--
Slet transportmidlet før dk
__o

Fra : Marianne

Dato : 26-10-06 18:11

> Men hvad er det for et program og hvor har du fået det fra ?

Det er et program, der minder om MS Visio, men som freeware - det hedder
Dia.

> Er du sikker på det er klogt at bruge det program ?

Ja, hvorfor ikke?

mvh
Marianne

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-10-06 18:30

>Det er et program, der minder om MS Visio, men som freeware - det hedder
>Dia.

Lyder spændende..

>Ja, hvorfor ikke?

Det fleste internetudbydere virusscanner al mail - Hackerne forsøger så
at omgå scanningen ved at gemme deres vira/trojanere/malware som pakkede
filer, typisk pakket flere gange som ZIP + RAR eller i skæve
pakkeformater som ikke udpakkes af virus scannerne.

Men hvis du kender kilden til det pakkede program og har tillid til ham,
er alt vel ok

Iøvrigt: Er du sikker på at WinZip ikke kan udpakke programmet - Det
mener jeg da min version gør: Men den beklager sig over at filen skal
udpakkes over flere omgange....

Men eller er, som en anden skriver, WinRar et godt bud...

<mlr>

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-10-06 18:35

Marianne skrev:

>Det er et program, der minder om MS Visio, men som freeware - det hedder
>Dia.

Så er det helt sikkert en linux version af programmet du har hentet.

På nedenstående link kan du hente en windows version, husk også gtk+
http://dia-installer.sourceforge.net/download.php

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Marianne

Dato : 26-10-06 19:41

> Så er det helt sikkert en linux version af programmet du har hentet.
>
> På nedenstående link kan du hente en windows version, husk også gtk+
> http://dia-installer.sourceforge.net/download.php

Ja, sørme - det er det. Har nu hentet Windows-udgaven, som var zipped, og
installeret den. Virker som et fint program.

mvh
Marianne

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-10-06 19:10

> Programmet er pakket og komprimeret med linux værktøjer. Det skal
> pakkes ud inden det kan bruges. Og det kan du formentlig gøre med et
> værktøj som WinZip...

Det behøver ikke at være tilfældet. TAR er et gammelt arkivformat, som
bruges på ældre båndstationer. Oprindeligt havde det ingen kompression, det
samlede blot en masse filer til et enkelt arkiv.

Så det er ikke nødvendigvis et linux arkiv.

Claus