MS Windows
briani 27239
Køb af ekstern harddisk
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 26-10-06 12:27

Jeg planlægger at købe en sådan, som jeg kan bruge til backup.

Samtidig overvejer jeg, om jeg kan bruge den i min bil, hvor jeg kan
tilslutte en harddisk til min radio (Blaupunkt Queens MP56).

Kan en harddisk holde til at ligge i handskerummet, hvor der er meget
svingende temperaturer? Eller skal jeg nøjes med at bruge en USB-nøgle, der
må formodes bedre at kunne holde til temp.svingningerne? I manualen til
radioen anføres, at enheden får strøm fra radioen - kan det betyde, at
strømmen kan holde den "varm" i tilfælde af frostvejr?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-10-06 13:02

On Thu, 26 Oct 2006 13:27:12 +0200, "Henrik Steffensen"
<hst@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>radioen anføres, at enheden får strøm fra radioen - kan det betyde, at
>strømmen kan holde den "varm" i tilfælde af frostvejr?

Teknisk er der ikke noget i vejen for at have en 2½" usbdisk liggende
i bilen - Bare den monteres så du undgår den får stød og slag...

Men i praksis ville jeg nok holde tingene adskilt - Dvs en passende
stor 3½" usbdisk (eller måske netværksdisk - NAS) til backupformål i
hjemmet, og så en fiks lille USB-pen til mp3 i bilen...

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 26-10-06 13:31

"Michael Rasmussen" <mic@HaderSpam.dou.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stor 3½" usbdisk (eller måske netværksdisk - NAS) til backupformål i
> hjemmet, og så en fiks lille USB-pen til mp3 i bilen...

Hvad med temperatursvingninger sommer og vinter?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-10-06 13:46

On Thu, 26 Oct 2006 14:31:14 +0200, "Henrik Steffensen"
<hst@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hvad med temperatursvingninger sommer og vinter?

Det bør ikke være noget problem - Min egen 2½" disk er specificeret
til 5 - 60 grader operating og -40 - 65 grader non-operating...

Det rækker vist til danske forhold....

Det er straks værre med kondens: Typsik et problem når du henter den
iskolde disk ind fra bilen, for lige at lægge et par nye mp3'er over.
Så skal den blive varm, inden du sætter strøm til. Ellers risikerer du
kondens der brænder disken af....