MS Windows
briani 27239
XP Pro og ny key
Fra : Hagar

Dato : 25-10-06 06:22

Hej i gruppen

Min gamle mor har for noget siden købt en ny computer med XP Pro
installeret, det viser sig nu, efter knap 1½ år at den Windows ikke er
legal.
Nu har hun så købt en helt ny skive med XP Pro på, og skal have den ind på
maskinen i dag, men kan man ikke skifte serienummeret på en nemmer måde end
at installere forfra ?
Jeg har ellers forsøgt at få hende til at ringe, som der står skrevet, til
Microsoft og få en legal licens og hjælp den vej, men det ville hun ikke,
jeg tror hun tænker det er pinligt.

Jeg har ikke selv mulighed for at hjælpe hende, for vi bor i hver sin ende
af landet, så vi påtænker at ordne det over msn, men jeg har ikke selv
prøvet denne del af Windows, så hvordan griber man det an, for min mor er så
absolut ikke nogen haj til det med EDB

Hagar

Fra : mogens

Dato : 25-10-06 06:52

Hej Hagar

Du skal (f.eks) have fat i et program der hedder "Magical Jelly Bean
Keyfinder v1.51". Det kan både vise og ændre serienummeret i XP.
Prøv det på din egen og skriv en vejledning og send den til din mor
med programmet som en vedhæftet fil. Programmet er næsten
selvforklarende.
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.html

Hilen mogens

Fra : Ricko.

Dato : 25-10-06 07:15

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> prøvet denne del af Windows, så hvordan griber man det an, for min mor er
> så absolut ikke nogen haj til det med EDB

Hvor bor hun henne.

Fra : Henning

Dato : 25-10-06 13:46

>Hvor bor hun henne.

Er det ikke irrelevant?

Fra : Ricko.

Dato : 25-10-06 14:57

> Er det ikke irrelevant?
Nej, for hvis hun nu viste sig at være min nabo kunne jeg jo gå over og
hjælpe hende med det , derfor

Fra : Hagar

Dato : 25-10-06 15:46

> Nej, for hvis hun nu viste sig at være min nabo kunne jeg jo gå over og
> hjælpe hende med det , derfor

Det gør ikke noget Ricko, jeg skal nok klare den, om ikke andet så med
fjernsupport, men tak for tilbudet, du er der sgu altid med en hånd

Hagar

Fra : Henning

Dato : 25-10-06 18:27

>Nej, for hvis hun nu viste sig at være min nabo kunne jeg jo gå over og
>hjælpe hende med det , derfor

Ok, troede du ville bruge det til at pudse Microsoft på hende

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-10-06 12:57

> Jeg har ikke selv mulighed for at hjælpe hende, for vi bor i hver sin
> ende af landet, så vi påtænker at ordne det over msn, men jeg har

Det har du da....

XP pro har fjernskrivebord!

Claus

Fra : John

Dato : 25-10-06 15:24

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> kan man ikke skifte serienummeret på en nemmer måde end at
> installere forfra ?

Jow! :)

Løsning 1): http://www.snapfiles.com/reviews/RockXP/rockxp.html

Løsning 2):
http://www.microsoft.com/genuine/selfhelp/PKUInstructions.aspx

Mvh John

Fra : Hagar

Dato : 25-10-06 15:49

Jeg takker mange gange for hjælpen fra jer alle, nu skal min moder nok blive
glad igen

Hagar