MS Windows
briani 27239
Låst mappe
Fra : Ukendt

Dato : 23-10-06 07:18

Hvordan er det nu man laver en mappe, der er låst med password
....og kan man backup'e den over på USBharddisken og stadig have den aflåst?
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Fra : Gamle

Dato : 23-10-06 19:27

"Henning Brodersen" <henning&hbrodersen.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan er det nu man laver en mappe, der er låst med password
> ...og kan man backup'e den over på USBharddisken og stadig have den
> aflåst?

Microsoft havde lavet et lille gratis krypteringsprogram, hvor man oprettede
en mappe som blev krypteret og beskyttet med adgangskode.
Jeg bruger det og det er fantastisk. Indtast adgangskoden og mappen er
ukrypteret. Man skal passe godt på koden, da den krypteringen ikke kan
brydes. Jeg har programmet og kan sende det til dig, hvis du er
interesseret.
Navnet er MyPrivateFolder.

Mvh.
Torben

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 23-10-06 22:05

> Microsoft havde lavet et lille gratis krypteringsprogram...
> Navnet er MyPrivateFolder.

Hmm, Microsoft havde det ikke længe på banen:

http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1989425,00.asp

Jeg vil dog gerne have ilsendt en kopi af det hvis du vil af med den til mig
også

Lars

lars snabela flexcom.dk

Fra : Gamle

Dato : 23-10-06 22:17

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm, Microsoft havde det ikke længe på banen:
>
> http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1989425,00.asp
>
> Jeg vil dog gerne have ilsendt en kopi af det hvis du vil af med den til
> mig også

Er sendt til dig aom en zip.fil. Det er en msi fil som bare skal
installeres.
Vil da gerne have en tilbagemelding.

Mvh.
Torben

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 24-10-06 08:22

> Er sendt til dig aom en zip.fil. Det er en msi fil som bare skal
> installeres.
> Vil da gerne have en tilbagemelding.

Det virker jo fint. Jeg formoder ikke at min EDB-administrator på jobbet har
mulighed for at omgå krypteringen. Er det ikke rigtigt?

PS. Det er nu ikke fordi mine filer er SÅ hemmelige endda, men eksempelvis
er arbejdsgiveren ikke pjattet med mp3-filer og her var jo et oplagt sted
for dem. Kan nogen fortælle nærmere om hvad en administrator kan se, både i
låst tilstand og ulåst tilstand.

Lars

Fra : Gamle

Dato : 24-10-06 13:42

> Det virker jo fint. Jeg formoder ikke at min EDB-administrator på jobbet
> har mulighed for at omgå krypteringen. Er det ikke rigtigt?

Hej.

Når mappen er låst = krypteret, kan ingen se indholdet. Den fremstår også
som tom.
Krypteringen kan ikke brydes, hvis koden er lang nok. Programmet fortæller
selv, når koden er max sikret.

Mvh.
Torben

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 24-10-06 15:04

> Når mappen er låst = krypteret, kan ingen se indholdet. Den fremstår også
> som tom.

Det betyder vel så også at min edb-administrator kan se indholdet, når jeg
har ikke har aktiveret lukning?

Det betyder vel så også at det primært er anvendeligt hvis nogen skulle
finde på at tænde ens pc, når man ikke selv bruger den.

Er disse antagelser ikke korrekte?

Lars

Fra : Gamle

Dato : 24-10-06 21:23

> [...]
>
> Det betyder vel så også at det primært er anvendeligt hvis nogen skulle
> finde på at tænde ens pc, når man ikke selv bruger den.

Jo, meen nu er programmet vel heller ikke lavet lige til det formål*S*
Ellers må du vente med at åbne det til han er gået hjem og/eller holder
ferie.

Mvh.
Torben

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 25-10-06 07:57

> Jo, meen nu er programmet vel heller ikke lavet lige til det formål*S*
> Ellers må du vente med at åbne det til han er gået hjem og/eller holder
> ferie.

Hmm, tjaahh måske. Jeg prøvede ellers lige om jeg kunne tricke programmet.
Lagde nogle MP3-filer ind i mappen, lavede en playlist med WinAmp og den
spiller løs. Når jeg så låser mappen, så stopper musikken efter den aktuelle
sang. Så den går altså ikke at lave en laaaaang playlist og så ellers låse
biblioteket

Lars

Fra : Henning

Dato : 23-10-06 22:26

On Mon, 23 Oct 2006 20:27:18 +0200, "Gamle"
<cfs4808a@post.cybercity.dk> wrote:

>"Henning Brodersen" <henning&hbrodersen.dk> skrev i en meddelelse
>
>Microsoft havde lavet et lille gratis krypteringsprogram, hvor man oprettede
>en mappe som blev krypteret og beskyttet med adgangskode.

Kan stadig hentes rundt omkring, bl.a.
http://www.softpedia.com/progDownload/Microsoft-Private-Folder-Download-44412.html

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-06 15:06

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Henning Brodersen" <henning&hbrodersen.dk> skrev i en meddelelse
>
>Jeg har programmet og kan sende det til dig, hvis du er interesseret.
> Navnet er MyPrivateFolder.
>
> Mvh. Torben
Tak for svar og jatak jeg vil gerne prøve det.
Men hvordan går det, når den kopieres over på backup-harddisken?
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Fra : Gamle

Dato : 24-10-06 21:18

> Tak for svar og jatak jeg vil gerne prøve det.
> Men hvordan går det, når den kopieres over på backup-harddisken?
> --

Er din emailadr valid?
Og mht. til backup. Hvis det er ghost eller lign. er der ingen problemer.

Mvh.
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-06 07:21

> "Henning Brodersen" <henning&hbrodersen.dk> skrev i en meddelelse

> Er din emailadr valid?

Nej, men du har jo allerede selv fundet ud af, at skifte ampersand'en ud med
snabela'et (
Tak for mail!

> Og mht. til backup. Hvis det er ghost eller lign. er der ingen problemer.

Jeg havde nu tænkt mig blot at lave en simpel kopiering fra en harddisk til
en anden?
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk