MS Windows
briani 27239
Renses for Spy/spam mm
Fra : Morten Ringgaard

Dato : 21-10-06 21:23

Hej Alle Derude.

Kan en maskine renses, har tiltrukket sig en masse spy spam mm?
SP2 er inde på maskinen, men ville et program kunne fixe den(Bruger win xp
home)
Og hvad e.v.t kunne i anbefale?
Håber en eller flere har tid til lidt råd/hjælp

Morten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-10-06 21:35

Den 21-10-06 22.22 skrev Morten Ringgaard følgende:

> Kan en maskine renses, har tiltrukket sig en masse spy spam mm?

Det kommer an på, hvad det er for noget spyware mm. den er ramt af. Jeg
vil desuden anbefale en holdningsændring. En maskine får ikke tiltrukket
sig en masse spam. Det er normalt dens ejer, der helt frivilligt
installerer det.

> Og hvad e.v.t kunne i anbefale?

Start evt. med at læse nedenstående side. Der er også links og
hjælpeguider til et par nyttige programmer, og til hvordan man undgår at
få snavset sin computer til:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-spyware.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hotdog: Pølse opfundet af en kinesisk jernbanekok...

Fra : Peter Loumann

Dato : 21-10-06 22:00

On Sat, 21 Oct 2006 22:22:47 +0200, Morten Ringgaard wrote:

> Hej Alle Derude.

Hej Morten

> Kan en maskine renses, har tiltrukket sig en masse

Tiltrukket sig? Sådan helt af sig selv? Som trækpapir?

> spy

Det findes der programmer til. Kim Ludvigsen har givet dig en udmærket
oversigt. Men nr. 1 er at undgå at få det ind.

> spam

Er uskadeligt, men irriterende. Slettes i mailklienten. Få evt. en
mailchecker eller mailklient der kan slette det direkte på serveren. Det er
som regel ret let at kende.

> mm?

? Hvis du mener virus af den mere seriøse slags, ville jeg formatere
harddiske og starte på en frisk. Du kan skanne, og måske rense, online
gratis på

http://housecall.trendmicro.com/

Efter formatering:

Thomas G. Madsen har lavet den glimrende

Tjenester_SP2.pdf

Men det link jeg har til filen, er nu dødt. Måske andre har et opdateret
link? Instrukserne bør følges, inden manskinen går på nettet.

Men det er altsammen temmeligen forgæves hvis brugeren ikke ændrer adfærd.
Dertil findes en del hjælp, f.eks.

http://sikkerhed-faq.dk/

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-10-06 22:51

Peter Loumann skrev:

> Tjenester_SP2.pdf
>
> Men det link jeg har til filen, er nu dødt. Måske andre har et
> opdateret link?

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/windows/tjenester/>
Selve PDF'erne, er også blevet opdateret for nylig.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 22-10-06 09:34

On Sat, 21 Oct 2006 23:51:19 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/windows/tjenester/>
> Selve PDF'erne, er også blevet opdateret for nylig.

Mange tak! Måske man også ku' få webmaster til at rette linket på

http://sikkerhed-faq.dk/videre

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-10-06 12:05

Peter Loumann skrev:

> Måske man også ku' få webmaster til at rette linket på
>
> http://sikkerhed-faq.dk/videre

Jeg prøver lige at høre ham.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Svend

Dato : 22-10-06 18:37

<muldberg@mail.dk> wrote:

>Kan en maskine renses, har tiltrukket sig en masse spy spam mm?
>SP2 er inde på maskinen, men ville et program kunne fixe den(Bruger win xp
>home)
>Og hvad e.v.t kunne i anbefale?

Der er adskillige programmer der kan fjerne spyware og adware,
SpyDoctor er nok det bedste men man skal betale for en licens før det
fjerner skidt, stopzilla vil også have penge før der sker noget godt,
AdAware kan downloades i en testversion der virker, eller også var det
SpyBot men jeg mener det er AdAware der reder dagen gratis.

-
Svend

When one door closes another door opens

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-10-06 20:10

Den 22-10-06 19.36 skrev Svend følgende:

> AdAware kan downloades i en testversion der virker, eller også var det
> SpyBot men jeg mener det er AdAware der reder dagen gratis.

Spybot er helt gratis. Ad-Aware findes i en gratis udgave og en
betalingsudgave med flere funktioner.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Rette smed for bager: En dårlig vane med fatale følger...

Fra : Svend

Dato : 23-10-06 22:54

On Sun, 22 Oct 2006 21:09:38 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Spybot er helt gratis. Ad-Aware findes i en gratis udgave og en
>betalingsudgave med flere funktioner.

Du har ret & jeg har lige kørt begge programmer, de fandt hver i sær
en del der skulle fjernes.

-

Fra : Svend

Dato : 23-10-06 22:59

FUUUCK "WinSoftware Corporation, Inc." inficerer stadig min PC

-