MS Windows
briani 27239
Sprog i XP Home
Fra : HK

Dato : 21-10-06 14:43

Hej
Ved ikke om det er den rigtige gruppe, ellers kommer der vel en "venlig"
henvisning

Har købt ny computer med XP Home, bæstet starter op på svensk, jeg har
forsøgt at ændre det i
"Internationale og Sproglige Indstillinger" i Kontrol panelet.
Efter "Anvend og Ok" (står på svansk) bliver maskinen genstartet, men det er
stadig svensk.

Ikke et ondt or om svenskerne, men hellere dansk.

Hvad går der galt, mangler der et flueben et sted, eller..... ???

Mvh Henning

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-10-06 14:56

HK skrev:

>Ikke et ondt or om svenskerne, men hellere dansk.

Så få fat på en dansk XP i stedet for en svensk XP.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : J.K.Arning

Dato : 21-10-06 15:53

On Sat, 21 Oct 2006 15:43:07 +0200, HK wrote:

> [...]
>
> Ikke et ondt or om svenskerne, men hellere dansk.
>
> Hvad går der galt, mangler der et flueben et sted, eller..... ???

Hvad er det der er svensk?

Tastatur sproget eller selve windows med menuer m.m. ?

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk :: & mig ubekendte personer bedes undlade
at afslutte deres skriverier til mig med "KH dit og dat", så gode venner er

Fra : Henning

Dato : 21-10-06 16:35

> [...]
>
>Ikke et ondt or om svenskerne, men hellere dansk.
>
>Hvad går der galt, mangler der et flueben et sted, eller..... ???

Windows kan du ikke ændre, kun tastaurlayout. Du skal have fat på en
dansk Xp for at få danske menuer

Fra : HK

Dato : 21-10-06 17:05

> Windows kan du ikke ændre, kun tastaurlayout. Du skal have fat på en
> dansk Xp for at få danske menuer

Tak for svarene, ja så må jeg tilbage til El-giganten i Holstebro, jeg
formoder det er en fejl, ellers burde de vel gøre opmærksom på "sproget" ved
køb af ny pc ?

Mvh Henning

Fra : Henning

Dato : 21-10-06 17:09

On Sat, 21 Oct 2006 18:04:57 +0200, "HK" <post_it2me@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>formoder det er en fejl, ellers burde de vel gøre opmærksom på "sproget" ved

Som regel får du valgmuligheden i opstarten, om du vil ha' den på
dansk/svensk/norsk el.a., er du sikker på du ikke overså dette punkt,
og bare trykkede enter? Prøv at restore maskinen med originalsoftwaren
(hvilken maskine er der tale om?)

Fra : John

Dato : 21-10-06 17:18

"HK" <post_it2me@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har købt ny computer med XP Home, bæstet starter op på svensk,
> jeg har
> forsøgt at ændre det i
> "Internationale og Sproglige Indstillinger" i Kontrol panelet.

Lillemors XPpro maskine kører 2 sprog, og hun si'r, at dansk skal
vinges af flere steder i menuen og sproget installeres mm.

Det kan virke lidt omstændeligt. Prøv glad igen, snup en kop
kaffe og ta' dig god tid!

Tip:
http://www.microsoft.com/globaldev/reference/win2k/setup/changeUI.mspx

Mere:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=cc37e08c-1019-4ae8-a258-0d5412876dec&DisplayLang=en

Ellers lad dog forhandleren tumle med problemet! :)

Mvh John