MS Windows
briani 27239
Vejdirektoratets motorvejs DVD crasher Win~
Fra : IKJ

Dato : 17-10-06 19:32

Vejdirektoratets DVD om Herning motorvejen starter automatisk Windows Media
Player som derefter hurtigt går over i blå skærm med en masse tekst om en
alvorlig Windows fejl.
Derefter er der kun een mulighed, at rykke kontakten ud.

Jeg ønsker at starte DVDèn med "POWER DVD", men der er nok engang sat
flueben i WMP således denne tager over, uden jeg har nogen valgmulighed.

Hvordan får jeg fjernet dette flueben, denne option, fra Windows Media
Player.

Jeg kører med XP/SP2

hilsen IKJ

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-10-06 21:35

IKJ was thinking very hard :
> [...]
> i WMP således denne tager over, uden jeg har nogen valgmulighed.

> Hvordan får jeg fjernet dette flueben, denne option, fra Windows Media

Der er flere muligheder

Start Power DVD og find dens indstilling for at den skal være standard
program for DVDer.

Eller...

Sæt DVDen i og hold (venstre) shift knap nede indtil du er sikker på
DVD'en ikke starter. Derefter kan du starte den i Power DVD.

"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report

Fra : IKJ

Dato : 18-10-06 14:46

> [...]
>
> Sæt DVDen i og hold (venstre) shift knap nede indtil du er sikker på
> DVD'en ikke starter. Derefter kan du starte den i Power DVD.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Tak til HS for svaret.

Selv om Power DVD er valgt som "default CD/DVD Rom drive" er det alligevel
WMP som tager over når DVDèn starter op.

Men gjort som du skriver:
> Sæt DVDen i og hold (venstre) shift knap nede indtil du er sikker på
> DVD'en ikke starter. Derefter kan du starte den i Power DVD.

Det virker.

Tak endnu engang hilsen IKJ

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-10-06 21:32

IKJ formulated the question :
> Selv om Power DVD er valgt som "default CD/DVD Rom drive" er det alligevel
> WMP som tager over når DVDèn starter op.

Det kan være DVD'en der er lavet på en trist måde så :(

The price of freedom of religion, or of speech, or of the press, is
that we must put up with a good deal of rubbish. - Robert Jackson