MS Windows
briani 27239
Fjernelse af meddelse ved login
Fra : CC

Dato : 17-10-06 17:11

3 brugere konfigureret i XP. Den ene bruger er tilsluttet Messenger/MSN, og
MSN postsystem (Hotmail ?).

Når der ulæst/ny post til pågældende bruger, dukker der en linie op under
brugernavent i login billedet, hvor der står ulæst post til mail adressen.

Problemet er at sønnens kammersjukker har været på MSN under sønnens
brugernavn, og nu står der 2 ulæst postmeddelse til navn1@mailadresse og
navn2@mailadresse.

Hvordan fjerne jeg disse meddelser, da jeg jo ikke kan gå på nettet og tømme
drengenes postkasse ?

Fra : mogens

Dato : 18-10-06 07:18

Hej CC

Man kan indstille WinXP til ikke at vise ulæst post på
login-skærmen. Det du skriver med kammersjukkerne er lidt kryptisk,
men det afgørende er om post-programmet indeholder ulæst - i
modsætning til læst - post.

Den nemmeste måde at ordne indstillingen på er ved at downloade og
installere et bitte program fra Microsoft, der hedder "Tweak UI" og
sorterer under "PowerToys for XP".
(Alternativet er at redigere i registreringsdatabasen /
administrator-indstillingerne, det vil jeg ikke ind på.)

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Som du kan se er der 14 PowerToys ialt, men "Tweak UI" er den
vigtigste.

Når programmet er installeret, og her går jeg ud fra, at du har
administrator-rettigheder:

Kør "Tweak UI".
Udvid posten Logon.
Marker/"gå ind i" "Unread Mail" derunder.
Fjern flueben i feltet "Show unread mail on Welcome screen".
Under afsnittet "Scope": Marker "Apply setting to all users".
Klik <OK> og genstart så WinXP, så skulle den gerne være der.

Venlig hilsen mogens

Fra : CC

Dato : 19-10-06 20:12

"mogens" skrev i en meddelelse
[...]

Det løste problemet - og tak for henvisningen til PowerToys. Der er lige et
par stykker der skal studeres nærmere.....

mvh
CC