MS Windows
briani 27239
Dualboot med XP-pro og NT4
Fra : -= JF =- priv

Dato : 16-10-06 18:15

Halløj i gruppen!

Jeg har en ny maskine med XP-pro installeret, men har i starten behov for at
den kører NT4.

Er det muligt at lægge en NT på maskinen, uden at smadre XP'en, som
sandsynligvis skal bruges senere, og at boote på NT'en?

På forhånd tak!

--
Mvh. John

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 16-10-06 22:30

"-= JF =- priv" <o@o.o> skrev :

>Er det muligt at lægge en NT på maskinen, uden at smadre XP'en, som
>sandsynligvis skal bruges senere, og at boote på NT'en?

Ja, du kan godt lægge NT 4 på en anden partitionm denne skal så
være i fat 16 eller ntfsformateres med NT 4, det er ikke helt
samme ntfsfilsystem som i XP.

Der vil så komme en dualbootmulighed.

Du skal jo nok også være forberedt på, at en del ting på en
nymodens computer ikke vil virke, f.eks. usb (det er muligt med
besvær og for $).

Hvorfor vil du gerne bruge NT 4?

Det er da et fremrage OS, men må betragtes som værende dybt
forældet.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : -= JF =- priv

Dato : 16-10-06 23:05

Kerim Ellentoft (kerim@mail.tele.invalid) kradsede følgende besked i
k4u7j2p0rvjkaouism4qqcvg7lhdgndqlc@dtext.news.tele.dk

For at tage det sidste først

Jeg villeda helst undgå NT4, men det er ikke praktisk muligt.
Setup'et er at to klienter kører noget CTS som kun kan køre på en NT4. De to
klienter kører op mod en server som kører OS2 (endnu et blast from the past

Jeg kan godt få en CTS-klient som kører på XP, men den kan ikke køre op mod
OS2'eren, og hvis serveren bliver skiftet skal den anden klient også skiftes
ud

En total udskiftning af systemet koster noget der ligner 380.000,- og det
skal skiftes, bare helst ikke i dette budgetår - så jeg prøver en
lappeløsning ved at lægge NT på en ny maskine og sætte ind i stedet for en
maskine som er begyndt at halte gevaldigt.

Mht. serveren, så har den kørt upåklageligt siden 1986, og har kørt non-stop
på nær de 15-20 minutter det tog at flytte den til andet lokale i 1999.

Tak for info vedr. dualboot!
--
Mvh. John

Fra : Robert Eriksen

Dato : 18-10-06 08:52

-= JF =- priv wrote:
> [...]
> OS2'eren, og hvis serveren bliver skiftet skal den anden klient også skiftes

Er det ikke nemmere at smide NT4 på Virtual PC/VMWare under XP så?