MS Windows
briani 27239
Én version af winXP på 2 maskiner?
Fra : Johs32

Dato : 16-10-06 16:35

Jeg har én lovlig version af winXP som jeg har installeret på min stationære
PC.

Nu vil jeg også gerne installere winXP på min bærbare PC, men jeg går udfra
at jeg ikke kan bruge den samme version (samme KEY) som jeg har installeret
på min stationære PC og i stedet er nød til at købe en til version af winXP
til min bærbare.

Er ovenstående korrekt at man skal have en winXP key for hver maskine man
installere winXP selvom man kun er én bruger?

Mvh
Johs

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-10-06 16:44

Johs32 skrev:

> Er ovenstående korrekt at man skal have en winXP key for hver maskine
> man installere winXP selvom man kun er én bruger?

Ja, ifølge MS er det sådan hvis vi snakker OEM
Hans

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-10-06 17:18

Den 16-10-06 17.44 skrev Hans Paulin (6310) følgende:

> Ja, ifølge MS er det sådan hvis vi snakker OEM

Det har nu ikke så meget med OEM at gøre. En almindelig fuld version må
heller ikke installeres på flere end én computer ad gangen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
En fjer bliver til fem høns: Mendels vision om genteknologi...

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-10-06 17:25

Kim Ludvigsen skrev:

> Det har nu ikke så meget med OEM at gøre. En almindelig fuld version
> må heller ikke installeres på flere end én computer ad gangen.

Dét er rigtigt - I rest my case!
Hans