MS Windows
briani 27239
Meget SPAM for tiden...
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 16-10-06 11:43

Jeg oplever ekstremt meget SPAM for tiden - gør I også det?

Vi har vores egen mailserver (SBS 2003 med Exchange SP2), hvorpå der er
tilknyttet en Symantec Enterprise Edt. med Exchange SPAM filter (ikke
Symantecs Premium SPAM-filter). Denne er konfigureret med opsalg mod diverse
RBL'er - men alligevel kommer der meget SPAM igennem systemet som ikke
bliver fanget.

Hvad er Jeres erfaringer med SPAM-filtre, RBL'er osv. Hvad bruger I - og
ikke mindst - hvad er mest effektivt?

Mvh
Henrik Pedersen

Fra : Peter

Dato : 16-10-06 12:25

"Henrik Pedersen" <creepySPAM@beone.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke bliver fanget.
>
> Hvad er Jeres erfaringer med SPAM-filtre, RBL'er osv. Hvad bruger I - og

Åh ja, jeg modtager pt. 15-20 spammails om dagen, hvilket er en stigning på
ca. 1000%.

TDC's spamfilter er slå fra, men kan selvfølgelig slås til igen, hvis det
bliver værre.

Bruger MailWasher Pro, og sletter de uønskede mails, inden jeg henter mail
hjem.

PeterB

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-10-06 13:10

Henrik Pedersen skrev:

> Hvad er Jeres erfaringer med SPAM-filtre, RBL'er osv. Hvad bruger I -
> og ikke mindst - hvad er mest effektivt?

Osse TDC's filter hér - men får dog alligevel en sms-allért via BeskedRobot
når det "går galt", så nu skiftede jeg mailadressen forleden da den åbenbart
er blevet "fisket" (ikke at jeg bruger den i grupperne).

Har dog højst fået 2 spam-mails i år.
Hans

Fra : N_B_DK

Dato : 16-10-06 16:36

Henrik Pedersen wrote:
> [...]
> opsalg mod diverse RBL'er - men alligevel kommer der meget SPAM
> igennem systemet som ikke bliver fanget.

Prøv evt GFI mail essentials (virker med exchange), det er særdeles godt
(kan prøves gratis i 30 dage) mener jeg det er, og evt lidt længere hvis man
kontakter en supporter fra gfi.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : andy

Dato : 16-10-06 18:44

N_B_DK wrote:

> Prøv evt GFI mail essentials (virker med exchange), det er særdeles godt
> (kan prøves gratis i 30 dage) mener jeg det er, og evt lidt længere hvis
> man kontakter en supporter fra gfi.

Jeg har p.t aldrig fået mere end 1-2 spam på min mail fra greennet.gl
grønlansk. men har heller aldrig brugt den til at tilmelde noget med.
men min danske tdc får jeg en del på. man betalet for at have en
greennet konto.

Fra : N_B_DK

Dato : 16-10-06 16:52

andy wrote:
> [...]
> grønlansk. men har heller aldrig brugt den til at tilmelde noget med.
> men min danske tdc får jeg en del på. man betalet for at have en

Jeg tror i overser at spørger har egen mailserver (da han skriver vi, tyder
det på at han mener hans arbejde), så derfor er det en løsning til hans
mailserver han er ude efter, og ikke programmer der skal manuelt installeres
og konfigureres på samtlige klienter

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 16-10-06 22:40

> [...]
> hans mailserver han er ude efter, og ikke programmer der skal manuelt
> installeres og konfigureres på samtlige klienter

Korrekt!

Så hvis nogle har lige så gode svar - bare til en mailserver løsmimg, så
ville jeg blive glad for de forslag.
Og til dem som bruger RBL's på deres mailserver, så vil jeg da gerne høre
hvilke - og om I har succes med dem.

Tak igen!

Mvh
Henrik Pedersen

Fra : N_B_DK

Dato : 16-10-06 23:24

Henrik Pedersen <creepySPAM@beone.dk> wrote:
> [...]
> Og til dem som bruger RBL's på deres mailserver, så vil jeg da gerne
> høre hvilke - og om I har succes med dem.

som jeg skrev tidligere, prøv og kig på GFI mail essentials
http://gfi.com/mes/

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 21-10-06 14:14

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Prøv evt GFI mail essentials (virker med exchange), det er særdeles godt
> (kan prøves gratis i 30 dage) mener jeg det er, og evt lidt længere hvis
> man kontakter en supporter fra gfi.

Tjao det kan da noget - men de er noget sløve hos gfi på malta - deres
licensmetoder er mærkelige og ikke ens fra program til program.. men ellers
et ok produkt

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 16-10-06 22:44

> [...]
> ikke bliver fanget.
>
> Hvad er Jeres erfaringer med SPAM-filtre, RBL'er osv. Hvad bruger I - og

Ser lige, at jeg er kommet til at poste i en forkert gruppe...smider den
lige over i server gruppen :)

Sry...