MS Windows
briani 27239
XP home licensnøgle
Fra : Michael

Dato : 15-10-06 12:59

En bekendt har købt en PC med XP home, men med en tilsyneladende ulovlig
licenskode. Derfor virker windows update ikke mere.

Hun vil nu købe en XP home licens. Kan vi installere den nye licensnøgle
uden at skulle lave en fuld ominstallering af maskinen?

Er det lovligt at bruge en OEM-licens, købt f.eks sammen med en mus?

På forhånd tak.

Michael

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-10-06 13:35

Michael wrote:
> Hun vil nu købe en XP home licens. Kan vi installere den nye
> licensnøgle uden at skulle lave en fuld ominstallering af
> maskinen?

Ja - under forudsætning af at det er nøjagtig samme version af
Windows.

En Pro licens kan f.x. ikke bruges på en Home - der kan også være
problemer, hvis den ene er en OEM og den anden ikke er.

Hvis du installerer den nye med en "reparation" af Windows - så
burde der ikke være problemer med at installere den nye oveni den
gamle og beholde alle indstillinger.

> Er det lovligt at bruge en OEM-licens, købt f.eks sammen med
> en mus?

Ja - det er ideen med at sælge den sammen med en mus - nogle er
begyndt at droppe musen - men reglen er den samme - den må kun
installers på en PC i sin levetid, så når den bliver installeret
på en PC, så er den bundet til den PC - og når PC'en dør, så dør
OEM licensen også.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Ricko.

Dato : 15-10-06 17:30

> [...]
> så er den bundet til den PC - og når PC'en dør, så dør OEM licensen også.

Tja , håber at det er alle som så ikke forsøger sig at lægge den på en ny
pc, for der er nok en del der vil opdage at deres pc vil springe frem med xp
home igen, som et nyfødt lam, efter at have googlet ca. 30 sec. er det
mulige for envær at sætte den op på en ny pc, og så gad jeg nok se se den
der kan bevise at den ikke høre til den pc som den er installeret på ,så død
eller ikke der er stadig liv i din skive. Og uden snor, så falder den ud af
sin plastik folder og lander hos en der også gerne vil lege lidt med onkel
Bill , Tja, men sådan er der jo så meget,

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-10-06 13:48

Den 15-10-06 13.59 skrev Michael følgende:
> En bekendt har købt en PC med XP home, men med en tilsyneladende ulovlig
> licenskode. Derfor virker windows update ikke mere.

Købt privat eller af en virksomhed? Microsoft har tidligere haft tilbud
om, at man kunne få udskiftet en ulovlig kopi med en lovlig, hvis man
angiver en butik, der sælger piratkopier. Jeg ved ikke, om det stadig er
tilfældet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Apostel: Betegnelse for Jesus' hurtigste følgesvende...

Fra : ///M

Dato : 15-10-06 17:06

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Købt privat eller af en virksomhed? Microsoft har tidligere haft tilbud
> om, at man kunne få udskiftet en ulovlig kopi med en lovlig, hvis man
> angiver en butik, der sælger piratkopier.

Det er da ikke en god idé. Så forsvinder muligheden for garanti-behandling
sikkert også.

mvh
///M

Fra : Ricko.

Dato : 15-10-06 17:37

> Det er da ikke en god idé. Så forsvinder muligheden for garanti-behandling
> sikkert også.
>
> mvh
> ///M
Og med garanti et besøg derhjemme hvis de finder ud af at du går og melder
nogle som du ikke engang ved som er rigtigt eller forkert, jeg købte en pc i
Aldi som ikke kunne opdateres , gu ved om de handler med xp som er ulovlige
, jeg havde et helvedes bøvl med at aktivere den bagefter, men alt er jo
muligt via google, så nu er der sørme aldrig problemer mere med samme skive
rundt i huset på div pc mere.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 15-10-06 22:54

Ricko. wrote:

> [...]
> den bagefter, men alt er jo muligt via google, så nu er der sørme
> aldrig problemer mere med samme skive rundt i huset på div pc mere.

Undskyld. Jeg kan ikke rigtigt se ideen i at stjæle fra Microsoft når det er
Aldi der har fejlen.

mvh
Henning

Fra : Ricko.

Dato : 16-10-06 03:41

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.valid> skrev i en meddelelse

> Undskyld. Jeg kan ikke rigtigt se ideen i at stjæle fra Microsoft når det
> [...]
Det kan da umuligt være Aldis fejl,

Fra : emj

Dato : 16-10-06 09:56

Ricko. skrev:

>Det kan da umuligt være Aldis fejl,

Der er i alle tilfælde sket et kiks da de gav licenser til Medion
PCerne.
Jeg havde haft min Aldi-pc i næsten 2 år, da jeg pludselig skulle
aktivere den. Der var ikke foretage nyinstallation af hardware hos
mig.

Det er imidlertid ingen problemer med at få en sådan maskine aktiveret
hos MS. Det kræver blot en opringning til MS og at man opgiver PCens
nummer.

Hilsen emj

Fra : Ricko.

Dato : 16-10-06 10:51

Fra : Ricko.

Dato : 16-10-06 11:05

Hej emj, ved ikke hvad der er sket for microsoft , men et eller andet har
vel bare været mere end de kunne klare. ,men nu lægger jeg en fil op i
dk.binaer som ordner den sag en gang for alle . Så gem filen og spar din
tlf. regning. link til filen .
Det er ikke en win xp kode men en fil der ordner din aktivering .

Fra : co@ch [4130]

Dato : 20-10-06 16:01

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> tlf. regning. link til filen .
> Det er ikke en win xp kode men en fil der ordner din aktivering .

Jeg kunne godt bruge den fil også.
Jeg har ikke mulighed for at hente fra Arrownet's nyhedsserver og på
News.inet.tele.dk serveren i dk.binaer ligger der kun indlæg fra d. 18.10 og
frem.

Mvh
Bri@n