MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP nøgle, men ingen CD?
Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 15-10-06 08:40

Hej..

Jeg har købt en brugt computer som jeg gerne vil have formateret.
Under bunden er der en XP licens med kode til XP pro. Men jeg har ikke fået
en CD med.

Kan man bruge en hvilken som helst XP cd, og bare indtaste egen kode, eller
skal man have fat i en helt unik cd, kun til denne produktnøgle?

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-06 08:50

"Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan man bruge en hvilken som helst XP cd, og bare indtaste egen kode,
> eller skal man have fat i en helt unik cd, kun til denne produktnøgle?

Du kan sikkert sagtens bruge koden.
Værd at prøve.
Jeg har også en kode under min bærbare, og brugte
en Windows skive og alt virkede..

Fra : Ricko.

Dato : 15-10-06 08:52

> [...]
>
> Kan man bruge en hvilken som helst XP cd, og bare indtaste egen kode,
> eller skal man have fat i en helt unik cd, kun til denne produktnøgle?

Prøv at få fat i et sæt bilnøgler til en ford , og prøv så at gå rundt og se
hvor mange biler du kan åbne og køre væk i. Så vil du nok ikke komme ret
langt

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-10-06 09:03

Ricko. wrote:
> Prøv at få fat i et sæt bilnøgler til en ford , og prøv så at
> gå rundt og se hvor mange biler du kan åbne og køre væk i. Så
> vil du nok ikke komme ret langt

Forskellen er at der er forskellige låse i disse biler.

Når MS laver en stak Windows XP Pro - så er der ikke forskellige
"låse" - de bliver alle ens for samme version.

Så - ja - man vil formentlig godt kunne bruge en anden CD - MEN
det skal være samme version - så det hjælper ikke med en XP Home
nøgle til en XP Pro kode.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Ricko.

Dato : 15-10-06 09:28

> [...]
>
> Så - ja - man vil formentlig godt kunne bruge en anden CD - MEN det skal
> være samme version - så det hjælper ikke med en XP Home nøgle til en XP

Nemlig ,og heller ikke en oem eller corporate edition og hvad de ellers
hedder allesammen, xp pro har mange navne

Fra : Nicolai

Dato : 15-10-06 09:31

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at få fat i et sæt bilnøgler til en ford , og prøv så at gå rundt og
> se hvor mange biler du kan åbne og køre væk i. Så vil du nok ikke komme
> ret langt

Mon ikke det ville gavne mange mennesker, hvis du holdt op med at blande
tåbelige analogier ind i tråden?

Nicolai

Fra : Søren Nielsen

Dato : 15-10-06 17:13

Ricko. wrote:
> Prøv at få fat i et sæt bilnøgler til en ford , og prøv så at gå
> rundt og se hvor mange biler du kan åbne og køre væk i. Så vil du nok
> ikke komme ret langt

Relevans? Eller snakker du bare for at holde fluerne væk?

Søren

Fra : Nicolai

Dato : 15-10-06 09:37

"Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man bruge en hvilken som helst XP cd, og bare indtaste egen kode,
> eller skal man have fat i en helt unik cd, kun til denne produktnøgle?

Ja, en hvilken som helst Cd, så længe det er samme version af Win.

> Thomas

Nicolai

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 15-10-06 14:42

Tak for svarene...

Hvordan tjekker jeg så om min XP licens i givet fald passer en lånt CD inden
jeg begynder en formatering ? Jeg vil nødigt stå med en computer uden XP
hvis det viser sig, at det ikke passer sammen.

Mvh Thomas

Fra : Thomas N.

Dato : 15-10-06 14:50

MS Virtual PC måske?
http://www.microsoft.com/windows/virtualpc/default.mspx

--
/Thomas

Fra : Asle Bjerva

Dato : 19-10-06 08:59

Thomas N. wrote:

> MS Virtual PC måske?
> http://www.microsoft.com/windows/virtualpc/default.mspx

Hva med en telefon til de eneste som med sikkerhet vet hvordan du skal få
dette til:
Microsoft support ?

AsleB;Oslo