MS Windows
briani 27239
DVD-film på PC
Fra : Ukendt

Dato : 14-10-06 08:45

For at kunne se DVD-film på min PC mangler jeg åbenbart nogle codecs og
drivere.
Kender I noget freeware, man kan bruge i Windows Media Player v. 10?
Eller er der en bedre måde at se DVD på?
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Fra : Brian S Jensen

Dato : 14-10-06 10:31

"Henning Brodersen" <henning&hbrodersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> drivere.
> Kender I noget freeware, man kan bruge i Windows Media Player v. 10?
> Eller er der en bedre måde at se DVD på?

Hej

Jeg bruger denne her med stor succes

http://www.cole2k.net/

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-06 15:44

++++++++++++++
> Jeg bruger denne her med stor succes
>
> http://www.cole2k.net/

Tak for svar, jeg har nu installeret den; men WMP kan stadig ikke vise DVD.
Er der noget, jeg skal gøre?
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 14-10-06 17:51

> [...]
> ++++++++++++++

> Tak for svar, jeg har nu installeret den; men WMP kan stadig ikke vise

Det nemmeste og det billigste er nok at gå til den nærmeste ALDI og køb dig
en MEDION - og det er ikke engang løgn!!
Hilsen
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-06 09:47

"Jørgen Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> Det nemmeste og det billigste er nok at gå til den nærmeste ALDI og køb
> dig en MEDION - og det er ikke engang løgn!!
> Hilsen
> Jørgen

Jo tak, men jeg ville gerne kunne se den indkøbte DVD på min egen computer.
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-10-06 10:16

Henning Brodersen wrote:
> Jo tak, men jeg ville gerne kunne se den indkøbte DVD på min
> egen computer.

Der er mange gratis DVD playere til Windows - hent en af dem.

Jeg bruger PowerDVD, men den er ikke gratis - dog følger den
gratis med mange DVD drev i en OEM version.

Eller prøv Google og søg på "download dvd player" (uden " ") - så
får du en masse links til dvd playere, der kan downloades.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-06 09:36

> Der er mange gratis DVD playere til Windows - hent en af dem.
>
> Jan

Tak!
Jeg prøvede DVD Boy Player, og det virker - uden reklamer; men det er så
shareware.
Jeg så på nogle freeware-afspillere; men det lader til, at man også får
installeret et specielt reklameringsprogram.
Alligevel undrer det mig, at WMP ikke bruge alle de codecs, jeg har
downloaded?
--
Med venlig hilsen og tak
Henning Brodersen

Fra : Denn!s H

Dato : 14-10-06 19:14

> [...]
> drivere.
> Kender I noget freeware, man kan bruge i Windows Media Player v. 10?
> Eller er der en bedre måde at se DVD på?

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/default.mspx

Eller installer WMP11 Beta2.
Har brugt den nu i 3 md. uden problemer.

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/default.asp?displang=da
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/11/default.aspx

Denn!s H

Fra : Denn!s H

Dato : 15-10-06 07:50
Fra : Ukendt

Dato : 15-10-06 09:54

"Denn!s H" <@> skrev i en meddelelse

> Eller installer WMP11 Beta2.
> Har brugt den nu i 3 md. uden problemer.

> [...]

Tak, nu har jeg installeret den; men får stadig meddelelsen:

Kan ikke afspille DVD-video.
Åbn skærm i kontrolpanel, og formindsk opløsning og farvedybde.

Har prøvet mange forskellige; men stadig ikke...........SUK!
Hvorfor er det monstro sådan et problem?
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Fra : Elmer Fjort

Dato : 15-10-06 10:39

> [...]
>
> Har prøvet mange forskellige; men stadig ikke...........SUK!
> Hvorfor er det monstro sådan et problem?

Kunne det være at fejlen ligger et helt andet steds??
F.eks et defekt grafikkort?

Elmer

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 15-10-06 12:32

On Sun, 15 Oct 2006 10:53:36 +0200, "Henning Brodersen"
<henning&hbrodersen.dk> wrote:

>Kan ikke afspille DVD-video.
>Åbn skærm i kontrolpanel, og formindsk opløsning og farvedybde.
>
>Har prøvet mange forskellige; men stadig ikke...........SUK!
>Hvorfor er det monstro sådan et problem?

Har du prøvet at finde ud af hvilket codec det du mangler?

Du kan downloade et program der hedder "AVIcodec" på bl.a. denne
adresse http://avicodec.duby.info/

Det kan fortælle dig hvilket codec du mangler, og i mange tilfælde
fortælle dig hvor du kan hente det (eller en afspiller).

--
Slet transportmidlet før dk
__o