MS Windows
briani 27239
Retigheder der bliver sat på lokal pc når ~
Fra : Per Olsen

Dato : 12-10-06 11:48

Hej

Vi køre windows 2003 server standard

Når vi i dag skal lave brugere og deres klient til "poweruser" og "network
configuration operator" så logger vi ind på den pågældene pc'er og tilføjer
brugeren til disse to grupper.

Kan man ikke lave de samme grupper på domainet, og blot tilføje brugeren
der, vil han så ikke få retighederne når han logger på domainet?

- Skal der blot oprettets en security gruppe hvor man sætter retighederne i?
- Kan man definere at retighederne kun skal være gældene på en bestemt pc?

Mvh Per

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-06 16:39

Per Olsen wrote:
> [...]
> retighederne i?
> - Kan man definere at retighederne kun skal være gældene på en

Med risiko for at lyde nedladende, så vil jeg sige at dit
spørgsmål mere end antyder, at du er på temmelig bar
bund i noget af det mest grundliggende omkring server
administration.

Mit råd til dig er, at du bør læse LIDT mere på lektien før
du forsøger dig med en karriere som administrator for et
AD domæne.

Når du er parat til det, så kan du sikkert få svar på dine
spørgsmål i gruppen:

dk.edb.system.ms-windows.server

-E.G.

Fra : jda

Dato : 13-10-06 21:51

Thu, 12 Oct 2006 12:47:41 +0200 hamrede Per Olsen i tastaturet og der stod
i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> - Kan man definere at retighederne kun skal være gældene på en bestemt pc?

Højreklikker på brugeren i AD -> 'Settings' -> 'Member of' -> 'Add' ->
finder den sikkerhedsgrubbe du har tænkt dig -> tilføjer den -> køber noget
godt litteratur om wk3 servere, eks
http://www.ravenholm.dk/ProductDescription/ProductDescription.asp?ProductDescriptionID=32351
--
Jakob
Sv: Fordi det forstyrrer den måde mennesker normalt læser tekst