MS Windows
briani 27239
Geninstaler OEM
Fra : Rune Jensen

Dato : 10-10-06 17:50

Hej NG

Jeg har en PC hvor der fulgte XP Home med, den lå dog på HD som en
installationsfil...I ved sikkert hvad jeg mener.
Den partition hvor den lå på røg sig dog en tur for noget tid siden.
Nu er spørgsmålet så, hvis jeg vil geninstallere XP på samme PC, hvad
gør jeg så? Må jeg låne en kopi af home udgaven og installere den og så
derefter bruge min egen aktiveringskode eller hvordan?
Eller hvordan gør jeg det nemmest?

Lige et tillægspørgsmål...sikkert dum, men alligevel. Jeg har fået en
bærbar PC med XP på, ved siden af fik jeg 2 cd'er med Office SBE 2003.
Det er en OEM version. Jeg ved at normalt må man installere Office på 3
computere, men gælder det også hvis det er en OEM version?

Med Venlig Hilsen
Rune Jensen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 10-10-06 18:15

Rune Jensen <rune@FJERNDETTEmcdaddy.dk> skrev :

> [...]
>Det er en OEM version. Jeg ved at normalt må man installere Office på 3
>computere, men gælder det også hvis det er en OEM version?

Nej, og man må også kun installere Office på en computer.

Eneste undtagelse er Office Home, som er den, der må installeres
på tre 'putere.

Men det er så kun til privat, ikke kommerciel, brug.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 11-10-06 00:24

Rune Jensen wrote:

> [...]
> gør jeg så? Må jeg låne en kopi af home udgaven og installere den og
> så derefter bruge min egen aktiveringskode eller hvordan?

Uha windows lå på en partition på harddisken det lyder ikke lovende.
Hvis din og din kammerats maskine ikke er fra en stor pc fabrikant Dell,
HP, Pacard Bell osv kan det sagtens lade sig gøre. Ellers er det den tunge
vej til supporten for den maskine du har købt og høre her om de kan hjælpe.
Ellers må du købe en ny OEM ved en pc'pusher

mvh
Henning

Fra : Rune Jensen

Dato : 11-10-06 09:44

Henning Præstegaard sendte dette med sin computer:

> [...]
> vej til supporten for den maskine du har købt og høre her om de kan hjælpe.
> Ellers må du købe en ny OEM ved en pc'pusher

Hmmm det vil sige det tegner ikke lyst hvis det er en Compaq? :)
Nå jeg hører dem ad der hvor jeg købte den. Dem kender jeg heldigvis
ret godt, så kan det være de kan hjælpe.
Tak for svar.

-Rune Jensen

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 11-10-06 09:51

On Wed, 11 Oct 2006 01:23:47 +0200, "Henning Præstegaard"
<onkelhenning@not.valid> wrote:

> [...]
>vej til supporten for den maskine du har købt og høre her om de kan hjælpe.
>Ellers må du købe en ny OEM ved en pc'pusher

Hvad er store firmaer i denne sammenhæng?

Jeg har installeret XP fra HP pg Dell på andre maskiner ind dem hvor
CD fulgte med til uden nogen problemer.

Men har tilligere haft problemer med Windows 2000.

--
Slet transportmidlet før dk
__o

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-06 02:48

"Rune Jensen" <rune@FJERNDETTEmcdaddy.dk> wrote in message
> [...]
> jeg så? Må jeg låne en kopi af home udgaven og installere den og så
> derefter bruge min egen aktiveringskode eller hvordan?

Ja, det kan du roligt gøre - der er dog ikke garanti for at det virker pga.
at nogle pc-producenter har begrænset de nøgler der virker (og skal tastes i
installationsfasen). Hvis du kan finde en ven, der har en pc der minder om
din er du nok godt på vej dog. Husk også at have samme sprog-version.

mvh
///M

Fra : Carl Drud

Dato : 11-10-06 17:18

Rune Jensen wrote:

> [...]
> gør jeg så? Må jeg låne en kopi af home udgaven og installere den og så
> derefter bruge min egen aktiveringskode eller hvordan?

Måske du kan bruge tricket i nedenstående link.

http://www.pcworld.com/article/id,122487/article.html

Carl