MS Windows
briani 27239
Skifte drev nann
Fra : Ricko.

Dato : 10-10-06 12:15

Hej problemet består i at skifte drev navn, win xp er ved en fejl blevet
installeret på drev f , og det giver en del problemer , han kunne ikke
installere norton, så vi prøvede at skifte til at det skulle hede c , men
det får vi ikke lov til , de andre drev kan vi godt skifte navn på men ikke
drevet f- til c , hvor xp ligger på , hvad skal han gøre .

--
Ricko.
ricko@livsnyter.com

Fra : Henning

Dato : 10-10-06 14:54

On Tue, 10 Oct 2006 13:14:53 +0200, "Ricko." <Ricko@livsnyter.com>
wrote:

> [...]
>det får vi ikke lov til , de andre drev kan vi godt skifte navn på men ikke
>drevet f- til c , hvor xp ligger på , hvad skal han gøre .

Der er ikke andre løsninger end en komplet reinstallation (og så husk
lige at koble USB-kortlæseren fra inden, så problemet ikke opstår
igen.)

Fra : GB

Dato : 10-10-06 22:23

Henning <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> wrote in

> Der er ikke andre løsninger end en komplet reinstallation (og så husk
> lige at koble USB-kortlæseren fra inden, så problemet ikke opstår
> igen.)

Dur subst-kommandoen da ikke mere?

GB

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-06 02:44

"GB" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
> Henning <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> wrote in

> Dur subst-kommandoen da ikke mere?

Som jeg forstår spørgsmålet: Ikke i dette tilfælde.
Mig bekendt kan man godt med møje og besvær flytte drevet men det er nemmere
at inst. forfra :)

mvh
///M

Fra : Ricko.

Dato : 11-10-06 05:07

Nej

> Som jeg forstår spørgsmålet: Ikke i dette tilfælde.
> Mig bekendt kan man godt med møje og besvær flytte drevet men det er
> [...]
Jeg vil prøve at flytte det han har installeret over på en anden partion og
så se om jeg kan lave et nyt c drev istedet for f drevet og så flytte det
tilbage igen

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-06 05:59

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> wrote in message
> Jeg vil prøve at flytte det han har installeret over på en anden partion
> og så se om jeg kan lave et nyt c drev istedet for f drevet og så flytte
> det tilbage igen

Det kan du godt opgive. Det er inde i Windows XP partitionen at
drev-bogstavet ligger placeret.

mvh
///M

Fra : Ricko.

Dato : 11-10-06 06:06

"///M" <nomail> skrev i en meddelelse
> "Ricko." <Ricko@livsnyter.com> wrote in message
>
> Det kan du godt opgive. Det er inde i Windows XP partitionen at
> [...]
Mange tak for det, så bliver det forfra .

Fra : Palle Hansen

Dato : 11-10-06 10:15

///M wrote:

> Det kan du godt opgive. Det er inde i Windows XP partitionen at
> drev-bogstavet ligger placeret.

helt præcist er det angivet i registreringsdatabasen, hvilket bogstav
partitionen skal tildeles.

Det kan godt ændres; problemet er, at der ligger mange fast stier i
systemet til det oprindelige drevbogstav. Alle disse skal også ændres,
før systemet kører ordentligt igen

Fra : GB

Dato : 11-10-06 10:53

"///M" <nomail> wrote in

> Det kan du godt opgive. Det er inde i Windows XP partitionen at
> drev-bogstavet ligger placeret.

Settings -> Control Panel -> Administrative Tools -> Computer Management ->
Disk Management -> Høreklik på det drev du vil ændre, og skift drevbogstav.

GB

Fra : Palle Hansen

Dato : 11-10-06 11:41

GB wrote:

> Settings -> Control Panel -> Administrative Tools -> Computer Management ->
> Disk Management -> Høreklik på det drev du vil ændre, og skift drevbogstav.

Diskhåndtering understøtter ikke ændring af bogstav på den partition
hvor windows er installeret

Fra : Søren Nielsen

Dato : 11-10-06 12:21

GB wrote:

> Settings -> Control Panel -> Administrative Tools -> Computer
> Management -> Disk Management -> Høreklik på det drev du vil ændre,
> og skift drevbogstav.

Bortset fra at det ikke lader sig gøre på en partition med XP
installeret.....

Søren

Fra : GB

Dato : 11-10-06 12:24

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in

> Bortset fra at det ikke lader sig gøre på en partition med XP
> installeret.....

OK. Man bliver klogere hver dag.

GB

Fra : Søren Nielsen

Dato : 11-10-06 15:45

Søren Nielsen wrote:

> Bortset fra at det ikke lader sig gøre på en partition med XP
> installeret.....
>
> Søren

Eller vent - kan det rent faktisk lade sig gøre med Partition Magic? Ellers
husker jeg vist bare forkert....

Søren

Fra : jørgen

Dato : 11-10-06 17:55

Søren Nielsen wrote:
> Eller vent - kan det rent faktisk lade sig gøre med Partition Magic? Ellers
> husker jeg vist bare forkert....

Du kan gøre det med regedit. Det er de efterfølgende problemer med faste
stihenvisninger der er problemet

Fra : Søren Nielsen

Dato : 11-10-06 19:02

jørgen wrote:

> Du kan gøre det med regedit. Det er de efterfølgende problemer med
> faste stihenvisninger der er problemet

Ja, det var nemlig lige præcis de problemer jeg mente man kunne omgå ved at
bruge Partition Magic. Men det er vist ikke korrekt husket.

Søren

Fra : N_B_DK

Dato : 11-10-06 12:47

Henning wrote:
> Der er ikke andre løsninger end en komplet reinstallation (og så husk

Jo men det er ikke en gratis løsning

--
MVH.
N_B_DK