MS Windows
briani 27239
Reparation af XP - hvordan?
Fra : John Hansen

Dato : 09-10-06 16:32

Hej alle proffer...

Efter Microsofts krav om, kun at tilbyde opdateringer fremover hvis SP2 var
installeret måtte jeg krybe til korset vel vidende, at det kunne skabe
problemer.
Efter opdatering med SP2 fik jeg da desværre også 2 synlige problemer.

Jeg kan ikke længere scanne med min HP Officejet R65 (problem med Twain
driver), og IE opfører sig også underligt ved bl.a. kun at åbne tomme
vinduer til eksterne links og tillige har problemer med udskrivning af sider
mm.

Efter at have surfet det meste af Internettet tyndt, i håb om at finde
løsninger, fandt jeg frem til en artikel hvor en bruger (med selvsamme
problemer) havde fået mail fra Microsoft der skrev, at det nemt kunne være
en 'damage af XP'. En reparation kunne nok løse problemet.

Brugeren oplyste sluttelig, at hans maskine nu fungerede normalt igen efter
XP var blevet repareret, men skrev ikke noget om hvordan - SNØFT.

Mit spørgsmål er derfor, om det er muligt at reparere XP med den 'gamle'
Windows XP Cd, som ikke indeholder hverken opdateringer eller SP2, og hvad
vil der i givet fald ske hvis jeg forsøger?

Eller skal det gøres på en helt anden måde?

Gode råd er mere en velkomne.

På forhånd tak.

John

Fra : JB

Dato : 09-10-06 16:55

du kan prøve at lave en Systemgendannelse.
klik på alle programmer, vælg tilbehør og vælg systemværktøjer der er
systemgendannelse.
vælg en dato hvor du er sikker på at det virket.

73 de oz3jbp Jørgen

Fra : Peter

Dato : 09-10-06 20:23

> [...]
> problemer.
> Efter opdatering med SP2 fik jeg da desværre også 2 synlige problemer.

Sådan reparerer du Windows XP:

Smid din XP skive i cd-drevet og genstart computeren så den booter på
skiven.
Tryk på install ved første skærmbillede.
Tryk F8 for at acceptere betingelserne ved andet skærmbillede.
Tryk R for reparation ved tredje skærmbillede.
Følg derefter instrukser på skærmen.

Alle programmer du har installeret bibeholdes ved denne proces, men alle
drivere bliver fornyet, så drivere til hardware, som Win XP ikke kan
genkende, skal geninstalleres.
Ligeledes skal ALLE Win XP updates geninstalleres via Windows update også
SP2.

Hvis du ikke er bag en router, skal du sørge for at Win XP firewall er slået
til og antivirus program er installeret, da din computer er åben som en si
for Blaster virus, indtil du får lukket sikkerheds hullerne. (10 min
ubeskyttet på nettet og du har Blaster)

Skulle din computer poppe op med et lille vindue om, at computeren lukker om
60 sek (Blaster Virus), så går du blot i kør og skriver "shutdown -a" (uden
citationstegn) - Klik på "OK".

Hvis din computer bliver ved med at genstarte, så gentag ovenstående, indtil
din computer er opdateret.
Når dine sikkerheds opdateringer er installeret fjerne du så bare Blaster
virus.

Da du skal have alle updates installeret igen, også SP2, ville det måske
være mest praktisk, at installere SP2 samtidig med selve XP installationen.
Det vil sige Integrering af Service Pack 2 på selv XP cd'en.
Alt det kan du læse mere om på dette link:
http://www.overclocking.dk/test_show.asp?id=4411

PeterB

Fra : John Hansen

Dato : 09-10-06 21:33

Tusind tak Peter, selvom det er en stor omgang.
Så må jeg da bare ikke håbe, at SP2 laver samme nummer én gang mere....

John

Fra : hcma

Dato : 10-10-06 11:38

> [...]

> vil der i givet fald ske hvis jeg forsøger?
>
> Eller skal det gøres på en helt anden måde?

der ligger en komplet vejledning her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
og husk at scanne for spyware INDEN du lægger sp2 ind !!!
m v h
hcma