MS Windows
briani 27239
Xp home til XP pro
Fra : Torben Precht Møller

Dato : 08-10-06 19:05

På en pc med Xp pro (kopi version) har jeg installeret en XP Home (med
licens). Begge installationer er nu på maskinen og kan vælges under
opstart. Men den nye XP home "kender" ikke alle de programmer der
maskinen.
Kan det løses uden at geninstallerer alt ?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-10-06 19:29

Torben Precht Møller laid this down on his screen :
> Men den nye XP home "kender" ikke alle de programmer der
> maskinen.
> Kan det løses uden at geninstallerer alt ?

Det er fordi de er installeret i den anden windows - filerne ligger på
harddisken men alle indstillinger og registreringer er der ikke.

Du kan til nogen programmer bare lave genvejene selv men ellers skal du
installere igen.

"Advertising is the art of convincing people to spend money they don't
have for something they don't need." - Will Rogers

Fra : Knud S.

Dato : 08-10-06 20:40

"Torben Precht Møller (slet JKHMH)" <tpm@JKHMHos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opstart. Men den nye XP home "kender" ikke alle de programmer der
> maskinen.
> Kan det løses uden at geninstallerer alt ?

Du er kommet til at installere den nye XP på en ny partion sikkert.
Det er ganske få programmer sikkert der vil kunne køre via en genvej
fra den sidste installation.
Jeg vil anbefale dig at tage backup af alt hvor det er nødvendigt
og derefter fjerne alle dine installationer ved formatering og installere
på ny.
Husk at fjerne den nye partion inden hvis der er lavet sådan en og
du vil det.
Har du aktiveret din XP kan du jo spare en aktivering ved min vejledning
tidligere.

Fra : JB

Dato : 08-10-06 22:05

hvad forskel er der på XP Home og XP pro

JB

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 08-10-06 22:49

JB wrote:
> hvad forskel er der på XP Home og XP pro

XpHome er et enkelt bruger system og XP Pro er
et flere bruger system hvor man kan definere de forskellige
brugers rettigheder og der er en bedre netværks understøtning
i win xp pro.
Så hvis du er alene om maskinen og kun sidder og fedter på
internettet er win xp pro spild af penge

mvh
Henning

Fra : Per H

Dato : 09-10-06 17:20

On Sun, 8 Oct 2006 23:49:14 +0200, "Henning Præstegaard"
<onkelhenning@not.valid> skrev:

> [...]
>i win xp pro.
>Så hvis du er alene om maskinen og kun sidder og fedter på
>internettet er win xp pro spild af penge

jeg syndtes at PRO udgaven arbejder hurtigere end Home. Men det er
måske bar noget jeg fornemmer.

Vh Per