MS Windows
briani 27239
FAT 32 kontra NTFS
Fra : V Hansen

Dato : 08-10-06 16:44

Hej ,

Jeg kører NTFS filsystem på alle derv, og er i gang med at lave en backup af
C drevet med Acronis true image.
En sikkerhedszone på E drevet vil blive lavet i Fat 32 filsystemet.
Hvad vil det betyde for min pc at køre 2 filsystemer?,
kan de arbejde sammen eller hvad ?

En halvgammel tosse uden spor kendskab til ret meget.

Vibeke

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 08-10-06 17:17

On Sun, 8 Oct 2006 17:43:44 +0200, "V Hansen"
<vibsenhansen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>En sikkerhedszone på E drevet vil blive lavet i Fat 32 filsystemet.
>Hvad vil det betyde for min pc at køre 2 filsystemer?,

Der kan sagtens samtidig være NTFS og FAT32 på en PC.

På min egen halvgamle Medion 8080 var drevene C: og D: ved leveringen
formateret med NTFS, medens drev E: var formateret med FAT32 (drevene
er stadig formateret sådan).

Grunden til at anvende FAT32 på drev E: er, at recovery-filerne på
dette drev så også kan læses af de lidt ældre Windows-udgaver (Win 98
og Win ME, som ikke kan læse NTFS-formatet).

Den omtalte Acronis-sikkerhedszone på din PC formateres formentlig med
FAT32 af en tilsvarende årsag.
--
Venlig hilsen
Gert

Fra : V Hansen

Dato : 08-10-06 17:43

> Den omtalte Acronis-sikkerhedszone på din PC formateres formentlig med
> FAT32 af en tilsvarende årsag.
takker,
så skal jeg ikke frygte, at i tilfælde af en recovery,
så ryger NTFS ikke på C drevet selv om filerne kommer fra FAT 32.

mvh
Vibeke

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 08-10-06 18:44

On Sun, 8 Oct 2006 18:42:45 +0200, "V Hansen"

> takker,
> så skal jeg ikke frygte, at i tilfælde af en recovery,
>så ryger NTFS ikke på C drevet selv om filerne kommer fra FAT 32.

Nej, det behøver du ikke at være nervøs for.
--
Venlig hilsen
Gert