MS Windows
briani 27239
ang. lukning af Wmplayer
Fra : Thomas

Dato : 08-10-06 14:22

Hejsa

Der er en eller anden bøvl med min BIOS, som gør, at
tit når jeg f.eks. ser et filmklip eller hører en sang i
Media Player, så lukker programmet ikke ordentligt
ned, når jeg trykker på krydset opp i hjørnet...

Programmet lukker godtnok, og forsvinder fra skærm
og proceslinie... Men trykker jeg så ctrl+alt+delete, så
jeg kan se Joblisten, så står Wmplayer.exe stadig på
listen...
Og problemet er, at jeg ikke kan starte en ny sang eller
et nyt videoklip, før jeg har været derinde og lukke programmet
manuelt...

Jeg tænkte på, om det er muligt at lave en batch fil (Eller
hvad det nu hedder) hvis eneste funktion er at lukke Wmplayer.exe
helt...

Så kunne jeg jo ligge en genvej til den, nede i min proceslinie,
så jeg bare behøves trykke en enkelt gang på den, for at lukke
programmet. Istedet for at skulle ind i joblisten og lukke det ned.

Kan det lade sig gøre? Og i så fald hvordan?

Mvh. Thomas

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-10-06 14:57

Thomas wrote :
> Der er en eller anden bøvl med min BIOS, som gør, at
> tit når jeg f.eks. ser et filmklip eller hører en sang i
> Media Player, så lukker programmet ikke ordentligt
> ned, når jeg trykker på krydset opp i hjørnet...

Det er næppe din BIOS der er problemet, det er nok nærmere noget med et
codec.

> [...]
> programmet. Istedet for at skulle ind i joblisten og lukke det ned.

> Kan det lade sig gøre? Og i så fald hvordan?

Værsgo: http://hs235.dk/KillWMPlayer.rar :)

Kildekoden er med og der er frit slag for modificering. Exe filen du
skal bruge finder du i bin\Release når du har pakket RAR filen ud. Den
laver du så bare en genvej til, f.eks. i din "Hurtigstart" nede ved
startmenuen.

Men det er nu nok smartere at få fixet det problem der gør at
mediaplayer ikke lukker ordentligt.

Never tell anyone that you're: writing a book, going on a diet,
exercising, taking a course, or quitting smoking. They'll encourage you
to death. - Lynn Johnston

Fra : Thomas

Dato : 08-10-06 15:51

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

Tusind tak... Det var PRÆCIS det jeg manglede

Mvh. Thomas